Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Er zijn medeskiers die verwarmde sokken hebben gekocht en die zijn daar zeer enthousiast over. Ik noem geen namen. 😉

Annie-s op 22 jan 2019 12:40

Ik schaam me er niet voor hoor @Annie-s 😎
Wordt ook al een dagje ouder… 😂

MiTi op 22 jan 2019 17:08

Verwarmde skisokken ???

Ja, als het nou verwarmde skistokken waren.

Er zijn medeskiers die verwarmde sokken hebben gekocht en die zijn daar zeer enthousiast over. Ik noem geen namen. 😉

Annie-s op 22 jan 2019 12:40

Ik schaam me er niet voor hoor @Annie-s 😎
Wordt ook al een dagje ouder… 😂

MiTi op 22 jan 2019 17:08

Verwarmde skisokken ???

miepmiep op 22 jan 2019 20:50

Ja, erg fijn hoor!
https://www.therm-ic.com/en/20-socks

Winter is coming

270 Euro voor 1 paar sokken??
Om ook on-topic te blijven: blijven die dan wel de heke weg warm als je van Val Thorens naar Courchevel en weer terug skiet?

@Mosquito Het vermogen vd batterijen bepaalt de prijs. Ik heb de minst sterke variant maar die zijn voor mij op stand 1 warm genoeg, daar kan ik de hele dag mee skiën. Mijn man daarentegen heeft wintertenen en hij heeft de sterkste batterijen maar die doen het op stand 3 nog de hele dag.
We kwamen eigenlijk voor verwarmde zooltjes maar volgens 2 verschillende zaken zou het verwarmingssysteem in deze sokken veel langer meegaan dan de zooltjes. We gaan het zien, tot nu toe hebben we alle dagen lange tochten gemaakt tot in de verste uithoeken en deden de batterijen het nog steeds.

Winter is coming

Dit was de week dat ik op wintersport was geweest en wat zit ik met arendsogen te kijken op de webcams als enkele dagen!
Zelfs vanochtend was het zicht nog goed tot nu later in de middag dat het is gaan sneeuwen na 3 dagen met zon!
En ziet er naar uit dat do en vrijdag ook nog redelijk zonnig gaan verlopen :)
Wat had ik dan een prachtweek achter de rug gehad :(

Anyway hier enkele foto’s van Skifan van de afgelopen dagen.

null

Dit is een van mijn favoriete plekken geweldig mooi dit station in courchevel.
Zeer zeker ook heerlijke pistes :)
null

null

Meer foto’s in het album van Skifan.
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/

@Hulst nog maar 2 nachten slapen en dan mag je weer! ;)

Het blijft heerlijk om te skiën in 3V. Nog 2 dagen en er ligt een heerlijk vers laagje sneeuw.

Zuur zuur zuur…
Dat is alles wat ik denk als ik zie wat voor geweldige week deze week was in mijn favo skigebied!
Het is nou wat je een perfecte skiweek zou kunnen noemen,
De zon - halverwege 10 cm verse sneeuwval en dan 2 dagen weer zon :)
Maar dat ik het moet missen doet minder zeer als ik dat kleine lachje zie van mijn dochter! :)

Hier wat foto’s weer van Skifan;

null

null

Meer foto’s:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215770460880136…

En dit beeld is weer voor vandaag, juist ja…ZON! ;)

null

@Hulst een voorspoedige reis gewenst voor vandaag en veel plezier!
Je gaat genoeg sneeuw zien als we Roel moeten geloven ;)
Hopelijk ook wat zon!

*bericht bewerkt door Freerider op 25 jan 2019 11:16

@Freerider - waarom niet gewoon nog even een paar dagen gaan in april of zo? Dan kun je toch wel een paar dagen weg?

Natuurlijk is je gezin het meest belangrijke, maar een paar dagen kun je toch wel gemist worden? ;)

@Harm

Ik heb een vrouw…en die heeft een duim! ;) :P
Nee serieus ik heb dat 2 jaar geleden al een keer met 3 mannen gedaan en dat was toen met veel geluk door de vingers gezien.
Mijn vrouw is ook gek op wintersport en die vind het niet eerlijk als ik voor de 2de keer weg ga en haar alleen met mijn dochter achter laat.
Dus gewoon focussen op Augustus dan mag ik weer gaan boeken en beginnen met de echte voorpret :)

@Freerider. Zit als tussenstop in een hotel in Chalon sur Saone. Ik zit hier echter met een fors dilemma. Ik ben afgelopen dinsdagavond thuis voor het huis (te) hard gevallen op een spiegelglad wegdek. Ik liep de weg op in reactie op een groepje jongelui die het leuk vonden om mijn voorruit van mijn woning met sneeuw te bekogelen.
Ben woensdag zelfs op de rontchen beland omdat de huisarts het niet vertrouwde. Gelukkig was er niets in de ruggenwervel verzakt, maar de ribben voelen nog steeds niet goed aan. Het is met name aan mijn rug te doen, met name wanneer ik buk of uit een zithouding omhoog kom. Ik ben natuurlijk niet met dames onderweg om te gaan wandelen, maar ik vrees toch wel dat het lastig wordt. Bij gebruik van stoeltjesliften is immers steeds sprake van zitten en opstaan. Ik ga met pijnstillers proberen, maar een skipas voor Trois Vallees is nogal duur voor 1 oefenrondje. Zo zie je maar dat een ongeluk op een klein plekje zit. Van Googlen op dit onderwerp wordt je ook niet vrolijk. Herstel van ribkwalen kost 4 tot 6 weken en verantwoorde sporten zijn wandelen en zwemmen. Morgen nog 350 km. en dan maar zien hoe het verder loopt. Maar goed, ook hier geldt er zijn ergere dingen.

Hen48

@ Hulst. Kijk eens naar liberte pas. Je betaalt alleen als je skiet. Kijk maar eens op de Sevabel site.

@hulst, wat vervelend! Sterkte. Welke pijnstillers heb je bij je/wil je gebruiken?

@Hulst
getverdrie … had die jongelui nou maar gelaten.😥
Hopelijk kan je je toch nog vermaken en wat pistekilometers op de teller plaatsen.⛷⛄💪
PS intapen kan soms helpen.

Born to run. B.S.

@Annie-s. Dank voor advies, zal bij aankomst eens kijken. @DrPhil. Ik ben normaal niet zo voor allerlei pillen. Gebruik nu 2 dagen een kennelijk gewaardeerd homeopathisch middel dat nota bene ook voor allerlei dieren wordt voorgeschreven. Een mens doet vreemd in dit soort “noodsituaties”. Vandaag en morgen ga ik vervolgs ook maar aan de paracetamol. Tot jju toe heb ik niet het idee dat het veel helpt, maar 1000km. rijden werkt natuurlijk ook niet bevorderend. @dan58. Ik had me natuurlijk niet uit mijn tent moeten laten lokken. Hoe dikwijls, denk je, heb ik dat inmiddels hier moeten aanhoren. Maar het was die avond de 3e keer en het punt was dat mijn eigen stoep schoon was, maar de weg spekglad en 1 stap op de weg was er teveel aan.
Door de pijn heen skiën lukt bij dit soort kwalen waarschijnlijk ook niet. Wellicht maar eens oefenen op de wat langere groen Violette. Eerst d e laatste 350 km.
Allen dank. Ik heb pas na 16.00 uur bereik.

Hen48

Veel sterkte en veel plezier.

Ai ribben , sterkte , beterschap. Misschien arnica zalf …

@miepmiep. Er zit ook arnica in het homeopathisch middel. Als ik de prijs bekijk zou het resultaat moeten hebben. Dank. Ga nu op reis.

Hen48

@hulst, ik weet niet wat wat je allemaal in een Franse apotheek kunt kopen zonder recept. Mijn ervaring is dat Arniflor (Arnica) en paracetamol niet helpen tegen dit soort kneuzingen. Sterkere pijnstillers werken bij mij wel vaak goed met skiën (diclofenac, ibuprofen). Die maken net het verschil tussen wel kunnen skiën en niet kunnen skiën, zonder dat ik er suf van word. Vorig jaar, toen ik mijn ribben had gebroken, kreeg ik ook Tramal (Nederlands naam Tramadol). Dat Is nog sterker, maar bij mij werkte dat nauwelijks. Ik weet niet of je dat zo kunt krijgen en of je dat überhaupt zou willen gebruiken (ik vermoed van niet), ook daar werd ik niet suf van. Het schijnt op grote schaal te worden gebruikt door profwielrenners als een soort veredelde doping. Ik zou persoonlijk voor diclofenac gaan, als je dat kunt krijgen (ook al gebruik je dat liever niet -hetgeen ik kan begrijpen). Bij mij werkt dat erg goed. Sterkte!
.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 jan 2019 10:32

Wat balen @Hulst. Maar als er niets stuk is, dan zou ik voor de zwaardere middelen gaan (paracetamol met 200gr Ibuprofen, max 4 x per dag) en bijven bewegen. Sterkte!

Ok my dutch friend @Hulst

Effe je ideologie (homeopathie) aan de kant zetten aan gaan voor je persoonlijk plezier.
Met ibuprofen (like @Phil) kan je tenminste your guilty-jaarlijks- pleasure uitoefenen. DOEN man en geniet.

Mijn moto is steeds méér en méér : NU… want NIETS komt terug.😎

Born to run. B.S.

@Hulst
Ik zou gaan voor Diclofenac (merknaam Voltaren) of ibuprofen. Zeker niet voor Tramal/tramadol, veel bijwerkingen onder andere dat je er duf van wordt, veel verstoppingen geeft. Vooral skiën met een morfineachtige lijkt mij niet aan te bevelen.
Ondanks de ongemakken wens ik je voldoende skiplezier.
Ik kom je volgende week aflossen, een wekje van zaterdag tot zaterdag.
Wij hebben onze stop in Moutiers, dus zitten we om 10.00 uur op de piste

Pas op met blauwe pistes

Ik raad Tramadol ook niet aan. Maar je mag er gewoon auto mee rijden, hoor. (Na 2 dagen gewenning).

@Freerider - dan houdt het op. Mijn vrouw is er niet van maar ze vindt het prachtig als ik mijn passie uit kan oefenen (en is waarschijnlijk blij dat ze een weekje geen gelul over sneeuw aan haar hoofd heeft)… :p

Ik prijs mijzelf dan ook gelukkig dat ik dit seizoen 2x kan gaan. Medio februari paar dagen met vrienden en medio maart met een groep van deze site…
@Hulst - damn, balen zeg. Sterkte ermee en hopelijk valt het mee als je jezelf weer mag uitvouwen na de reis…

Dank voor alle adviezen. Ik heb in elk geval al 1 stap gezet en dat is een skipas kopen voor de hele Trois Vallees met verzekering. Daar kan Ik ook nog wat mee, indien ik onverhoopt van de pas nauwelijks gebruik kan maken. Maar dan komen er wel doktersverklaringen bij te pas. Desnoods wordt het dan toch maar met de skipas op pad als wandelaar, net als mijn beide dames. Je bent dan natuurlijk wel beperkt voor wat het aantal liften betreft.
De hellingen naast de pistes kunnen overigens wel sneeuw gebruiken, maar die schijnt er aan te komen.
De pistes zien er goed uit en liggen kennelijk ook goed. Ik was trouwens blij met mijn abonnement voor de payage.
Bespaarde ons minimaal 1 uur. Vooral bij Chambery was het enorm druk en met terugrijders was het daar extreem druk. Nogmaals bedankt met alle "ervarings-c.q. semi medische adviezen. Morgen ben ik weer een dag verder.

Hen48

Over sneeuw gesproken, het lijkt de volgende week de hele week te gaan sneeuwen.
Vooral zondag en maandag met veel wind… dus liften zullen sluiten wordt er verwacht.
Alleen dinsdag ochten lijkt het zonnig te worden.
Er wordt meer dan een meter verwacht.
Mooi voor de sneeuw omstandigheden, vervelend als je er volgende week bent.
Ik hoop voor jullie dat er wel geskied kan worden.

@Droopy2. Wat wind betreft maakt het natuurlijk veel verschil of je in Val Thorens zit dan wel in Les Menuires, Meribel of Courchevel. In deze laatste 3 gebieden vallen de liften, met name die beneden de 22 tot 2300 m. minder
snel uit. Sneeuw daarentegen is welkom al hoorde ik net dat de pistes erg goed liggen. Bovendien wordt het veel minder koud dan enkele dagen geleden nog werd voorspeld. We gaan het afwachten.

Hen48

Uitgaan in les menuires wat stelt dat voor , zou mss via skiworld all in nemen in les menuires, na 3 jaar val thorens (paasvakantie 2deweek)

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 26 jan 2019 17:48

@Hulst, naast alle medicinale adviezen over Diclofenac of ibuprofen (waar ik het zeer mee eens ben) raad ik je ook aan een verstevigings band om je middel te doen.
Zelf heb ik na een val (veel last/pijn vd rug/ribben) veel profijt gehad aan een rugprotector, die zo’n band had. Ik kon daardoor de week blijven door skiën.
Herstel periode daarna was erg lang…

Ja, zo’n nierband heb ik vorig jaar ook gekregen. (Waar heb ik die gelaten??). Goede tip. Is misschien niet duur en evt via je reisverzekering vergoed?

Plaats een reactie