Wat is jullie maximale budget voor accommodatie tijdens de wintersport?

Dat scheelt weer, anders wordt die dure hobby wel erg duur.

Wij gaan meestal 2 x per winter, 1 x met slaapbus , 1 x eigen wagen.

bijv. Slaapbus(Dreamclass) Livigno Paasvakantie 7 d HP Hotel ; +/- 700 € pp ( reis, skipas, HP)

Kostprijs met eigen wagen kijk ik even na en meld me morgen terug.😉

Born to run. B.S.

Is dat iets Belgisch, die slaapbus? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat is best een lekker concept (als t het veilig genoeg is, of is dat de reden dat je het alleen in België ziet?)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Is dat iets Belgisch, die slaapbus? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat is best een lekker concept (als t het veilig genoeg is, of is dat de reden dat je het alleen in België ziet?)…

Roy83 op 22 nov 2018 07:47

in NL is het inderdaad verboden vanwege de gordelplicht. En het is in meer landen verboden om die reden.

Wel lijkt mij het ook chill. Ik was van plan het in December te doen, maar er is een andere trip tussendoor gekomen, dus dat word hem momenteel niet. (plus dat ik in het Noorden van NL woon, een best stukje rijden)

Het lukt ons nooit om een appartement in de voorjaarvakantie te vinden voor zulke lage bedragen. Wij doen blijkbaar iets verkeerds.

Dit jaar hebben wij een appartement geboekt in Maria Alm voor rond de 1400 euro. Appartement ligt op loopafstand van de skilift en is geschikt voor 6 personen. Wel exclusief skipassen natuurlijk.

Dit is voor ons wel weer heel voordelig meestal zijn wij meer kwijt. Wij zoeken elk jaar een appartement geschikt voor 6 personen (2 volwassenen en 4 kinderen tussen de 16 en 9 jaar). Wij hebben dus wel wat ruimte nodig. Twee slaapkamers is prima maar wel met genoeg ruimte. De oudste sleept meestal het matras naar de woonkamer om dan daar te gaan slapen. Alle vier de kinderen op een kamer is meestal niet zo’n succes.

Ook moet de accommodatie op loopafstand van een lift liggen. En met loopafstand bedoel ik dat ook de jongste met zijn ski’s en stokken er naar toe kan lopen. Dus niet 500 meter een berg op of af.

Wij boeken ook altijd ruim op tijd maar ik vind het best lastig om een geschikt appartement te vinden. Vaak zitten appartementen al vol met vaste klanten. Zeker als onze vakantie gelijk valt met Carnaval.

@Roy83 en @Waah

kijk eens op landscape.be of aktiefski.be : wel kijken naar Dreamclass en niet Sleepingclass(= omgebouwde zetels)

Gewoonweg heerlijk, opstap in B tussen 17 u en 20 u, rijden tot 23u, lichten uit en echt slapen in een “box” tot +/- 7 u, ontbijtje in hotel en pistes op.😎⛷

En zeker zo veilig als rijden met een zware vervuilende SUV met dakkoffer tegen 180km/h, driving all night! 😉😜😁

Born to run. B.S.

@Roy83 en @Waah

kijk eens op landscape.be of aktiefski.be : wel kijken naar Dreamclass en niet Sleepingclass(= omgebouwde zetels)

Gewoonweg heerlijk, opstap in B tussen 17 u en 20 u, rijden tot 23u, lichten uit en echt slapen in een “box” tot +/- 7 u, ontbijtje in hotel en pistes op.😎⛷

En zeker zo veilig als rijden met een zware vervuilende SUV met dakkoffer tegen 180km/h, driving all night! 😉😜😁

dan58 op 22 nov 2018 10:15

Sowieso denk ik dat de bus veiliger is dan zelf rijden… Maar goed, wettelijk ligt dat natuurlijk anders want daar kijkt men naar aansprakelijkheid ;-)

Maar het staat zeker op mijn lijstje nog. Misschien in Maart nog een optie…

Maar om de vraag van het topic te beantwoorden:

Ik kijk niet naar de accomodatieprijs, maar de totaalprijs van de wintersport, exclusief ontbijt/lunch/avondeten.
Dat zijn dus de kosten van de reis, verblijf en skipas. Ik probeer altijd onder de 600 euro per persoon te blijven. En dat kan, want we gaan buiten de vakanties in de goedkoopste tijden (2e week januari, of Februari/Maart buiten de vakanties) naar Frankrijk.

Voor ons is het verblijf een kamer, niet meer of minder. Een sauna of jacuzzi is wel een bonus. Met als hoogtepunt een jacuzzi buiten. Dat was echt superchill.

*bericht bewerkt door Waah op 22 nov 2018 10:51

Overigens heb ik doorgaans meer een budget voor het totaal van verblijf, skipas, eten en reis in mijn hoofd en minder voor verblijf an sich. Ik ben iemand die snel even een totaal begrotinkje maakt in Excel en op basis daarvan de afweging maakt ‘is deze trip mij dit bedrag (p.p.) waard?’

Ik moet voor 15 (dit jaar zelfs 20man) op zoek voor een week hotel met HP.
Streven is om hierbij onder de € 800 pp te blijven, uitgaande van 2PK en incl. skipas.

Voor de midweek (maart) ligt het budget hoger (= iets lager, maar dan voor 3 dagen) ivm andere doelgroep

Rob

@Roy83 en @Waah

kijk eens op landscape.be of aktiefski.be : wel kijken naar Dreamclass en niet Sleepingclass(= omgebouwde zetels)

Gewoonweg heerlijk, opstap in B tussen 17 u en 20 u, rijden tot 23u, lichten uit en echt slapen in een “box” tot +/- 7 u, ontbijtje in hotel en pistes op.😎⛷

En zeker zo veilig als rijden met een zware vervuilende SUV met dakkoffer tegen 180km/h, driving all night! 😉😜😁

dan58 op 22 nov 2018 10:15

mooi concept. Ik ben ook niet van een nacht doorrijden, maar iets dergelijks betekent dat ik dus eerst naar België moet…da’s ook zo wat…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij gaan meestal de week voor kerst een paar dagen skiën (2 volwassenen).

Dit jaar 4 dagen in een 4-sterren in Obergurgl voor 400 euro pp, met halfpension, zonder skipas.
Vorig jaar 4 dagen in Königsleiten gezeten, was aanbieding van een hotel, 4-sterren, met halfpension, met wellness/massage en skipas, voor 419 euro pp. (ik zie dat deze aanbieding dit jaar weer hebben).

Meestal zoek ik op google maps naar hotels dicht bij de liften en pistes, en kijk op de sites van de hotels zelf naar de prijzen en eventuele pauschalen.

Knap dat jullie voor die prijzen kunnen boeken. Dat lukt mij niet.
Ben toch altijd wel iets meer kwijt.

Drikus op 21 nov 2018 08:42

Wellicht stel je (net als ik) andere (lees: hogere) eisen

Rob

Mijn budget is wat hoger dan gemiddeld. Ik wil graag een zwembad 😜. Werkt echt zeer goed tegen de vermoeidheid! Aangezien ik toch niks aan apres-ski uitgeef, valt het per saldo eigenlijk best mee. Vooral in Oostenrijk betaal je echt belachelijk weinig meerprijs voor halfpension. In Frankrijk daarentegen betaal je voor een 1p kamer in een hotel de hoofdprijs. Zo ze het uberhaupt al aanbieden.

Beetje zoals @GiGi. Acco, skipas en vervoer zijn zo’n beetje wel bekend wat ik daar aan uit geef. Eten/drinken verschilt wel eens, naar mate van gezelligheid kan de drankrekening met name wel eens hoger worden, maar als tegenhanger dan daarna een goedkoop diner (lees een vette hap);)

Ik ben de laatste jaren met mijn vriendin altijd naar Oostenrijk geweest, hotel met halfpension, gingen altijd uit van net iets minder dan € 1000 per persoon voor 1 week incl skipas. Dan komt er lunch, drinken en de autoreis erbij en zit je op ongeveer € 1500 pp. Dat gaat de komende jaren wel veranderen met 1 dochter en 2e onderweg.
Voorheen vaak naar Andorra geweest en goedkoopst daar was nul euro voor onderdak, ik betaalde dan alleen voor de skipas en eten. Drank in de kroeg mocht ik niet betalen. Dat was wel zo handig als een goede vriend in de bergen woont en er een kroeg, of 2, had ;)

Dit jaar twee reisjes geboekt :

  • Tweede week januari : 279,00 EUR pp voor app 6p - 2 slpk incl skipas en materiaal ( enkel ski’s ) in Valloire net tegenover de lift. Wel maar bezet met 3 personen. Vandaar de iets hogere prijs…
  • Krokusvakantie ( eerste week maart ) met het gezin voor 810 EUR ( enkel acco ) naar een ruim app 8 personen - 3 slpk acco in Bardonnechia op 200m van de lift.

We gaan soms ook wel eens iets luxueuzer : vorig jaar een nieuw 4* sterren hotel HP uitgeprobeerd met familiekamers ( twee slpk ) met top wellness in Val Cenis. Liep toch wel op tot een 3.500,00 EUR voor 2 volw + 2 kids. Wel letterlijk ski-in en out : de pistes liepen langs het hotel.

*bericht bewerkt door VDG_1979 op 22 nov 2018 14:27

12 jan, 1 wk ,1 pers, 2 kmr app. Aan de piste, 150 mtr lift, + skipas les sybelles 250km. 385 € - 50€ korting.!

Transport: Trein Kortrijk naar St Jean de Maurrienne H/T
153€. ( Reistijd 8:20) Bus transfer station naar Le Corbier H/T 22,5 €.
Grt

Hangt beetje van situatie af. Over het algemeen kijk ik toch naar appartementen. In principe wil ik de auto niet gebruiken op wintersport, dus op loopafstand van de lift. (Geen 500m bergop!) mocht het appartement heel mooi zijn en naast een skibushalte zitten, dan is dat ook een optie. Voor de komende kerstweek een 6 persoons appartement, nu bezet met 3 man, voor 40€ p.p.p.n. in het centrum van La Villa, op 100-150m van de stoeltjeslift Gardenaccia.

Let it snow

Mijn budget is wat hoger dan gemiddeld. Ik wil graag een zwembad 😜. Werkt echt zeer goed tegen de vermoeidheid! Aangezien ik toch niks aan apres-ski uitgeef, valt het per saldo eigenlijk best mee. Vooral in Oostenrijk betaal je echt belachelijk weinig meerprijs voor halfpension. In Frankrijk daarentegen betaal je voor een 1p kamer in een hotel de hoofdprijs. Zo ze het uberhaupt al aanbieden.

DrPhil op 22 nov 2018 11:38

Ook voor een klein budget kan je al snel een Zwembad hebben. Zeker in Frankrijk!

Maar tegen vermoeidheid en spieren heb ik toch liever een Sauna en Jacuzzi dan een zwembad.

Met 9 vrienden naar Montafon(februari) dit jaar (shortski): 56 euro pp/dag voor kamer en ontbijt.
Met Pasen (1ste week) naar Paznaun (Galtur) met 3 gezinnen. Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen (15 en 14) voor 1650 euro verzorgd 3* hotel HP.

1 persoons kamer halfpension nabij Ischgl (Tannenhof) 102 euro/nacht. Was wel na het hoogseizoen (week 12). Zou volgend jaar wel weer willen, maar de week was al volgeboekt. Zit nu wat goedkoper (85 per dag) en dicht bij de lift, maar met alleen ontbijt.

Niet altijd even makkelijk om een betaalbare kamer voor 1 persoon te vinden.

Met een beetje geluk kan ik meerjiden, dus reiskosten zijn dan een etentje voor mijn ‘taxi’.

Bumpje!

Mr. Slow

Wij gaan al 5 jaar naar hetzelfde hotel in Galtür…het bevalt ons daar zo goed! Wij betalen voor 6 nachten 550 euro pp…1100 euro voor ons 2, ons zoontje is 19 maanden oud en was nog gratis, hier komt ook nog 45 euro ondergrondse parkeergarage bij! Wij houden van lekker eten en krijgen hier dan ook een verfijnd 5-gangen menu elke avond!

Wij gaan al 5 jaar naar hetzelfde hotel in Galtür…het bevalt ons daar zo goed! Wij betalen voor 6 nachten 550 euro pp…1100 euro voor ons 2, ons zoontje is 19 maanden oud en was nog gratis, hier komt ook nog 45 euro ondergrondse parkeergarage bij! Wij houden van lekker eten en krijgen hier dan ook een verfijnd 5-gangen menu elke avond!

Vince1985 op 24 jan 2019 16:57

Los van totaal budget is mijn richtlijn voor accommodatie: appartment met 2 slaapkamers <1000,- totaal en familiekamer hp <1800,- totaal.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Wij gaan al 5 jaar naar hetzelfde hotel in Galtür…het bevalt ons daar zo goed! Wij betalen voor 6 nachten 550 euro pp…1100 euro voor ons 2, ons zoontje is 19 maanden oud en was nog gratis, hier komt ook nog 45 euro ondergrondse parkeergarage bij! Wij houden van lekker eten en krijgen hier dan ook een verfijnd 5-gangen menu elke avond!

Vince1985 op 24 jan 2019 16:57

Geen geld. Welk hotel is dat?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verschilt enorm. Als student weleens voor 300 euro incl skipas en skihuur etc (sportura) plus 10 euro voor een lepel.
Paar jaar terug de duurste voor meer dan 150 euro per nacht in Whistler.

Laatste keer alleen met mijn vrouw:
hotel Armentarola, € 1200,- half pension.

Laatste keer alleen met mijn vrouw:
hotel Armentarola, € 1200,- half pension.

Drikus op 24 jan 2019 21:59

Was dat pp @Drikus of ging je een keertje oude herinneringen ophalen…? “We zijn echt met niks begonnen he schat.” 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

Laatste keer alleen met mijn vrouw:

hotel Armentarola, € 1200,- half pension.

Drikus op 24 jan 2019 21:59

Was dat pp @Drikus of ging je een keertje oude herinneringen ophalen…? “We zijn echt met niks begonnen he schat.” 😜

Shane op 24 jan 2019 22:13

p.p.p.n. natuurlijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 jan 2019 22:23

Plaats een reactie