In welke stad zou jij gaan wonen?

In Europa is Martigny wel een leuke stad om te wonen. Zo in de bergen van Wallis maar ook zo in Frankrijk en Italie. Sion zou evt ook kunnen.
Vancouver zou mij ook wel bekoren

Marco68 op 21 nov 2018 22:55

Vancouver is mij gigantisch tegen gevallen. Werkelijk op iedere straathoek liggen junks en overal vind je gebruikte naalden…

Born to Ride

Ik denk dat ik voor de Provence zou gaan. Zowel in de zomer als in de winter prachtig. In voor een naseizoen heerlijk weer maar toch vlakbij de bergen. Aix en Provence is een mooie en sfeervolle maar dure stad. Op sommige plekken daar is het wel extreem druk in de zomer. Datzelfde geldt voor de Italiaanse meren, zeker voor het verder geweldige gardameer. Misschien dat Merano ofzo ook een goede optie is. Als het zomer-aspect wegvalt dan lijkt Freiburg me ook wel wat. Levendige studentenstad, in het Schwarzwald waar van alles te beleven is met natuurlijk een paar leuke skigebieden en naar de Alpen is het ook niet ver.

Calgary!

Jeffvdv op 21 nov 2018 22:45

Doe dan maar Banff

Uitrusten doe je maar in de lift.

Lastige keuze. Een stad moet voor mij echt dicht bij de verschillende sportmogelijkheden liggen, anders biedt het wonen daar niet genoeg voordelen. Een stad waar je skiën, klimmen, paragliden en windsurfen kunt combineren is er bijna niet.
Annecy is een goede optie (skigebieden genoeg daar en een eigen gebiedje op de Semnoz), vliegen is er top (misschien zelfs te populair), surfen kan er eigenlijk niet.
Annecy is verkeerstechnisch wel een drama dus zou ik liever aan de oostkant van het meer zitten (ben je meteen sneller in La Clusaz en kun je in je eigen tuin landen).
Briançon (of een dorpje zuidelijk daarvan) biedt ook alle mogelijkheden en je kunt er redelijk goed surfen op het lac de serre ponçon.

Canada had ik nog niet aan gedacht, maar ik zou dan Jasper kiezen of inderdaad iets rondom Banff/Canmore, wat net iets minder afgelegen is. Vancouver zou ook een goede optie zijn, wel groot maar ik vond het aantal zwervers/junks wel meevallen voor dat formaat stad, plus het is een van de weinige plekken waar je net even iets meer keus hebt op culinair gebied. Whistler is natuurlijk ook mooi, maar volgens mij nog drukker dan Winterberg in het weekend.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@derjean: I did! ;) Luzern is inderdaad een erg mooie plaats, helaas soms wel wat teveel door Aziatische toeristen overspoeld, maar vergeleken München, Innsbruck, Zürich of Grenoble is het toch eerder een groter dorp.
@Marco68: Martigny is al helemaal een dorp natuurlijk vergeleken de plaatsen die hier worden genoemd. Sion heeft nog wat stadskarakter, maar ook dat is zelfs tegenover Luzern nog een ‘dorp’.
@Quick: Sauerland, niet Harz. ;) Tja, het is een lang verhaal. Ooit gesolliciteerd bij Doppelmayr, was zelfs aangenomen, maar er was voor een halfjaar stage geen interessant project. Uiteindelijk eerst in Dortmund terecht gekomen en toen is de steen gaan rollen. Inmiddels ben ik als consultant actief.

*bericht bewerkt door Frans op 22 nov 2018 19:11

@Frans Maar wel als consultant in de liftenbranche/skigebiedontwikkeling?

Mr. Slow

Ik heb het gewoon gedaan. Ik heb een mooi huis gebouwd in Lutry vlakbij Lausanne en in de winter woon ik van 15 december t/m 20 maart in mijn huis in Gstaad

*bericht bewerkt door Hansk op 22 nov 2018 19:30

@Quick: Het is complex, maar inderdaad behoort de liftenbranche ook tot m’n klantengroep. De rest stuur ik wel per PM.

Ik heb het gewoon gedaan. Ik heb een mooi huis gebouwd in Lutry vlakbij Lausanne en in de winter woon ik van 15 december t/m 20 maart in mijn huis in Gstaad

Hansk op 22 nov 2018 19:27

Ik wil het ook wel doen. Er ontbreekt alleen wat geld :P. Sta wel open voor een “opknap iets” en dat wellicht te gaan verhuren. Zelf dan onderhoud/huismeester e.d

Not all who wander are lost

Leuke topic . Vanwege verplichte vaccinatie ( school) in bepaalde landen blijf dan toch liever hier in NL. Maar als ik zou kiezen dan ik kies ik voor Frankrijk richting de Alpen .

*bericht bewerkt door miepmiep op 22 nov 2018 20:57

Je bent tegen vaccinatie @Miepmiep? Het is in elk geval een origineel argument.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je bent tegen vaccinatie @Miepmiep? Het is in elk geval een origineel argument.

Shane op 22 nov 2018 20:59

Nou niet geheel tegen . Ze zijn hier gedeeltelijke gevaccineerd . Maar de jongste werd steeds ziek oorontsteking en gedragsverandering . En nu gestopt . Geen ziek kind meer gehad (2 jaar lang ) . Maar na filmpjes dr moolenburgh ben ik er wel anders tegen aan gaan kijken .

Je bent tegen vaccinatie @Miepmiep? Het is in elk geval een origineel argument.

Shane op 22 nov 2018 20:59

Veel landen zijn vaccinaties verplicht op scholen .

Ah ja, die ontzettend oude man die altijd waarschuwde op te passen voor enge instanties die hun wil opleggen aan de mensen en opriep tot zelf nadenken. Die geloofde zelf heilig in onze lieve Heer…

I can stick uphill ice, on my saucer...

On topic graag

Click. Click. Peace

Leuk topic! Ik houd ook heel erg van golfsurfen en de zee, dus wil ook wel dichtbij (het liefst aan) het strand wonen. De Alpen vallen dan eigenlijk al af, want op de Middellandse Zee kan je nauwelijks golfsurfen. Blijft over Zuid-West Frankrijk / Noord Spanje aan de voet van de Pyreneeën. Er lijken in Chili ook wel mogelijkheden te zijn, ben er nog nooit geweest, maar het land spreekt me wel aan. Ik zou niet zo snel in een stad gaan wonen. Ik woon nu in Amsterdam en dat is prima nu (woon aan de rand in een soort ‘dorp’), maar als ik dan zou emigreren, liever wat rustiger.

Qua werk zal het toch wel toerisme worden, want daar werk ik nu ook in en terug naar mijn oude werk (film en tv) zie ik helemaal niet zitten. Of terplekke kijken of er een ander soort eigen bedrijf is wat ik kan opbouwen (in loondienst ergens zie ik ook echt niet gebeuren).

Overigens heb ik al eens een winterseizoen in Oostenrijk gewoond (Ladis), maar los van het aspect zee, zou ik voor Frankrijk of Italië kiezen. Ik vind de Oostenrijkers maar een stug volk die weinig open staan voor alles en iedereen die anders is en erg van regeltjes houden. Idem voor grote delen van Duitsland.

*bericht bewerkt door Nics op 23 nov 2018 11:13

Innsbruck

Het heeft veel van dezelfde voordelen als mijn thuisstad Gent: jonge en progressieve studentenstad met autoluwe zones en veel aandacht voor groen. Niet te groot, én in de bergen!

We hebben het toch al een aantal keer besproken om ooit naar Innsbruck te verhuizen. Geen idee of het ooit werkelijk zal gebeuren, maar de kans is zeker niet onbestaand.

Briançon, aangezien ik daar ooit al eens een seizoen gewoond heb en dat uitstekend beviel! Naast een aantal fantastische skigebieden direct om de hoek ook een echte stad, met meer dan alleen wintersporttoerisme.

Heeft niemand zin om alle steden eens te turven die hier zijn genoemd?

Briançon en Innsbruck komen volgens mij het meeste voor. (En voor beide is veel te zeggen)

Click. Click. Peace

Innsbruck lijkt me een leuke en redelijk praktisch plek om te wonen. Moest de laatste keer dat ik er was wel veel tijd verspillen in een of andere winkel met allerlei vreemde glazen dingetje (swarovski of zo iets).

*bericht bewerkt door 4frank2 op 23 nov 2018 14:43

Heeft niemand zin om alle steden eens te turven die hier zijn genoemd?

Briançon en Innsbruck komen volgens mij het meeste voor. (En voor beide is veel te zeggen)

Rogier op 23 nov 2018 14:30

De TS van dit topicje maakt graag Excelletjes ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Al eens gedacht aan ljubljana. Slovenië is een schitterend land, nog relatief goedkoop. Zeer goede restaurants snel in kransjka gora en snel een de kust

Briancon.
Piste ski; Serre Chevalier, Montgenevre, Les Orres vlakbij (plus nog wat kleinere stations zoals PSV).
Offpiste; De Queyras met zijn retours d’est (Abries…)
En de winter is nog steeds minder dan de helft van het jaar. Die rest van het jaar: paradijs voor raften, canyoning, MTB, klimmen, en ook nog aardig surfen op het LdSP.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie