wat nemen we mee in de rugzak?

Ik ben benieuwd naar wat jullie nu allemaal meenemen in je rugzak. En welke heb je?

Ik neem nooit een rugzak mee, vindt ik niet echt fijn met het skiën, lippen balsem, mob en geld stop ik in mijn zakken.

topicje waar ik laatst zelf ook aan dacht.

ik heb bij me: reddingsdeken, fluit, portemonnee, telefoon, reepjes, broodje, water, klein (nou ja, heel klein) schnappsje voor in de lift, handenwarmers, schijtlint, inbus, soms mini-porto.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

ik heb ook een hekel aan een rugzak, heb een reservebril in mijn zak, een droge col, balsem, me iphone(muziek) en de knip…

ruimte genoeg in mij zakken. dus vaak nog wat te snaaien voor in de lift.

een rugzak stoort me in de lift, kan er niet aan wennen.

Addict.

osprey atmos tas, spiegelreflex camera, eten, multitool, extra kleding, extra wanten, sneeuwbril, telescoopstokken, zaklamp, geld, paspoort, EHIC, jodium, pleisters, verband, bidon.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt
  • Broodjes ei met spek voor in de lift (ben niet zo goed in ontbijten)
  • Hetzelfde voor mijn kameraad.
  • Een flacon met Jagermeister
  • Een aantal mutsen voor in de apres-ski.
  • Portemonnee
    Daarnaast vind ik een rugzak erg handig voor:
  • Apres-ski; helm, goggle, handschoenen, eventueel een thermo-shirt. Ik raak zo geen dingen kwijt.

Schep, sonde, drinkfles, broodje, mars o.i.d, portemonnee, camera, zakdoeken, ehbo tasje, reserve goggles.

Winter is coming

Hekel aan rugzak en dan wel je (jas)zakken volstoppen. Alsof dat lekker skiet/board. Ikke nie snap:)

life is a beach, or a pile of snow

Gewone schoenen, trui (meestal aan de buitenkant gebonden), 2l gevulde camelbag. Gewone bril, portemonnee, telefoon, fluitje, brood(beleg). Reserve handschoenen. Multitool en wat pleisters.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Trui resp. sweater
Flesje water
Reddingsdeken
Zonnebrand etc.
Nikon D70
EHBO kit…

mascara, deo, de nieuwste libelle, antidecubitus kussen voor in de lift, twee ons achterham en een 5 kilo aardappels. Duuuuuuh

@ Jeroen: :D

Ik heb 2 paar reserve handschoenen en 2 goggles, energy bars, flesjes drinken en verrekijker bij. M’n vriendin vindt een rugzak niet fijn skiën. Moet ook nog eens voor zo’n reddingsdekentje kijken.

Telefoon en zonnebrandcreme/lippenbalsem zitten in m’n jas. Ik wil nog wel eens een euforisch belletje plegen als ik met de sleeplift door het besneeuwde bos naar boven getrokken word.

Don, wat zit er eigenlijk in jouw rugzak?

Dakine heli pack;
Zonde, schep, mars oid, broodjes, powerbar, camera, paar onderhandschoenen, camelback met water, multitool, geld, porto ( meestal in jas)

@frankw gewone schoenen???

Nog even en we mogen weer!

Op pistedagen heb ik nooit een rugzak mee. Als ik ga touren wel (Mammut Nirvana Pro):
Sonde, schep, ehbo, telefoon, topokaart van het gebied, waterzak, thermos, chocola, banaan, camera. Tijdens het omhooglopen ook binnen- en/of buitenjas en helm.

Steeds bij reddingsdeken en snelverband dat is voor op de piste en gaat in mijn jas. Buiten de piste hetzelfde + reserve bril en handschoenen, walkie talkies, pijlstok, schop en thermosje warme thee + iets om te snoepen.

RoCo

Dakine heli pack;
Zonde, schep, mars oid, broodjes, powerbar, camera, paar onderhandschoenen, camelback met water, multitool, geld, porto ( meestal in jas)

@frankw gewone schoenen???

Peter op 6 jan. 2012 00:41

Ja, als ik weet dat ik gelijk door ga naar de après ski neem ik gewone schoenen mee. Of als ik van appartement echt ver moet lopen naar de piste. Dan doe ik dat op gewone schoenen en trek ik skischoenen op de piste aan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Schep, sonde, 2e goggles, kaart, camera, broodje, drinken, tools

Kaart, kompas, schep, sonde, pijlstok, EHBO (reddingsdekens, noodverband, kiss of life, mitella, morfine, enz), heli-flashcard, signalflair, breaklights, fluit, multitool, ducttape, zakdoekjes, chocolade, lunch, camelbak en een flacon rum. :)

I even pee standing sideways...

Ik gebruik zelf bijna geen tas, omdat ik het gewoonweg niet lekker vind zitten tijdens het skieen. Als ik hem wel mee neem dan is het eten en drinken en mijn portemonnee. Ik kies er meestal voor om gewoon even van de piste af te gaan en in het appartement een soepje te nemen of iets in die richting en dan ga ik weer de piste op.

Bedenk je wel dat er een groot verschil is tussen wat piste- en offpiste-wintersporters meenemen… Blijf ik een dag op de piste (bijv. bij lawinegevaar), dan neem ik veel minder mee dan wanneer ik dat niet doe.

I even pee standing sideways...

Ik zelf neem nooit een tas mee maar het valt me op dat je het steeds meer ziet, vandaar mijn vraag hierover. Ik zie dat mensen heel veel meenemen waar ik nog nooit over nagedacht heb. Ski zelf vanaf men vierden en nog nooit tweede paar handschoenen bijvoorbeeld nodig gehad. Shirts idem, en kan zeggen dat ik aardig door ski. Leuk om te zien wat iedereen meeneemt, schep is neem ik aan alleen offpiste?

Don

Schep heeft nu iedereen nodig om de voordeuren van de appartementen uit te graven om binnen te komen!

Rugzak:

  • Camelbak
  • Dakine Heli pro

Inhoud:

  • goggle/zonnebril
  • brood
  • energie repen
  • 2 ltr water (camelbak)
  • fototoestel
  • portemonnee
  • zakdoekjes
  • paspoort
  • pistekaart
  • zonnebrand/lipbalsem

Dat was t wel zo’n beetje!

Ik zie dat sommigen van jullie een camelbak meenemen. Ik heb ook zo’n ding, alleen nog nooit op wintersport gebruikt, omdat ik dacht dat dat bevroor (vooral de slang). Ik had altijd een flesje water en dat werd soms al 1 grote ijsfles. Maar aangezien jullie het gebruiken werkt het wel?

Als het heel koud is kan het denk ik wel. Maar ik heb er nog nooit last van gehad.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Weinig tot geen last van bevroren camelbaks eigenlijk, al heb ik wel een luxe versie met isolatie.

Je kunt altijd wat zout in het water doen, waardoor de bevriezingstemperatuur van water daalt. Is wel ranzig overigens.

I even pee standing sideways...

Ik zie dat sommigen van jullie een camelbak meenemen. Ik heb ook zo’n ding, alleen nog nooit op wintersport gebruikt, omdat ik dacht dat dat bevroor (vooral de slang). Ik had altijd een flesje water en dat werd soms al 1 grote ijsfles. Maar aangezien jullie het gebruiken werkt het wel?

Joram op 7 jan. 2012 14:54

Ik gebruik al jaren mijn camelback met neopreen omhulde slang. Totaal geen last van bevriezing. Als je de straps rond heupen en borst goed afsteld dan merk je niet eens dat je een rugzek om hebt. Door de harde plaat in rug vanwege ventillatiesysteem eigenlijk gelijk een soort rugprotector.

Rugzak:
-Dakine heli pro

Inhoud:
-camelack
-multitool
-ehbo
-Broodjes
-dextro druivensuiker
-energierepen
-reserve handschoenen + goggle
-ducttape
-iets van drank om me warm te houden

  • Camelbak met water
  • Compact camera
  • Portemonnee
  • Boterham/ versnapering
  • Extra bril/ lens afhankelijk van het weer
  • Zwitsers zakmes
  • Telefoon

Dat was het wel eigenlijk, hou niet van teveel op m’n rug :).

"…"

Ik gebruik al jaren mijn camelback met neopreen omhulde slang. Totaal geen last van bevriezing. Als je de straps rond heupen en borst goed afsteld dan merk je niet eens dat je een rugzek om hebt. Door de harde plaat in rug vanwege ventillatiesysteem eigenlijk gelijk een soort rugprotector.

Jorden op 7 jan. 2012 19:57

Daarnaast heb ik ooit de tip gekregen om iedere keer wanneer je hebt gedronken even in de slang te blazen zodat het water terug de zak in gaat en niet in de buis blijft zitten. Ook zo voorkom je bevriezing!

Bezit een kleine rugzak met;

  • kleine camelbak
  • sjaal, bivakmuts
  • extra handschoenen
  • goggle/zonnebril (licht aan 't weer)
  • zonnebrand/labello
  • kleine fotocamera
  • heatpack
  • dextro
  • kauwgom
  • Muts (ski met helm, maar toch mee uit voorzorg)
  • Zaklamp
  • EHBO
  • EHIC
  • Zakmes
  • Pen/papier
  • Pistemap

Het slangetje van mijn camelbak stop ik altijd terug in de rugzak, zodat deze niet direct in aanraking komt met de buitenlucht en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Plaats een reactie