wat nemen we mee in de rugzak?

Dakine rugzak:

Water, broodjes, muts, gezichtsmasker, (heel klein beetje) schnapps, geld, paspoort, camera (Sony Nex5 en GoPro HD), monopod (voor GoPro), zonnebrand créme, multi-tool.

Verder in de jas:

Skipas, telefoon

mascara, deo, de nieuwste libelle, antidecubitus kussen voor in de lift, twee ons achterham en een 5 kilo aardappels. Duuuuuuh

Jeroen op 5 jan. 2012 22:59

Hahahahahaha!!!

Weet er iemand of er in de Dakine Heli Pro een Camelbak gehangen kan worden en of het buisje via de rugzak naar buiten kan om deze te bevestigen?

Telefoon
Camera
koek/mars etc
Geld
Paspoort
Water
sneeuwbril

Wij hebben een Deuter speedlite 15 en een speedlite 10

Inhoud:

Kleine EHBO set
Drinken
Eten
Sjaal
Telefoon
Portmonnee
Camera
Bivak muts

Member of global cooling initiative

Geld…

maar dan wel propvol aan gezien mn vrouwtje een flinke verbruiker is…

Geen rugzak maar telefoon en geld in de zakken, owjah en kauwgom mocht ik onverwacht bij een skilerares in de lift terecht komen ;)

Ik zie meerdere mensen die een trui meenemen, waarom in hemelsnaam?

Noodgevallen, plus dat in de bergen het weer met 30 minuten volledig om kan slaan inclusief bijbehoorende temperatuur verschillen

Hoe komt deze nu bovenaan, zonder nieuw bericht?

SKIEN GAAF!

Exactly my question!

❄️

Hier was door een bezoeker ongewenste reclame geplaatst. Het duurt dan soms even voordat zo’n bericht weer verdwijnt nadat wij de spam geblokkeerd hebben. Maar nu jullie gereageerd hebben blijft dit bericht wel bovenaan staan ;-)

Click. Click. Peace

2 extra lagen kleding in de vorm 1 extra trui en 1 extra gevoerde jas
Oorwarmers van de helm, die heb ik niet standaard op
2 broodjes
1 camelbag 2L water
Lippenbalm
Vaseline voor de hond
Zonnebril of goggles (afhankelijk waar ik de dag mee start)
Extra paar fleece handschoenen
Videocamera
2 mascottes

…Vaseline voor de hond…
WTF?? ;-)

…Vaseline voor de hond…
WTF?? ;-)

Hans- op 17 sep 2014 20:37

Honden hebben ook vaseline nodig
lol

Ik neem nooit een rugzak mee trouwens

Gang is alles

vroeger m’n nike tasje met van die bandjes, erg ongemakkelijk, nu een wandelrugzak die aan de voorkant ook dicht kan :) :

portemonnee
zonnebril/skibril (ligt eraan welke ik op heb)
telefoon in jaszak
gopro, als die niet op m’n hoofd staat.
monopod gopro
flesje water
broodjes
lippenbalsem
pistekaart!
ook mijn hond, zonder vaseline

Certified ski-boy, glijbewijs

Ik heb een burton day hiker 12l, daarin gaat:
Portemonnee
Telefoon
Extra trui
2e goggle
Zonnebril
Waterfles
Lippenbalsem
Slotje
Foliedeken
Gopro spulletjes
Mini handdoek
Zakdoekjes
Bandana

Dat jullie allemaal geen hernia hebben met al die bagage… Zoveel neem ik net aan mee voor een hele week ;-)

Als ik al een rugtas mee heb zit er een flesje drinken in, een portemonnee, iets te eten voor tussendoor en evt een extra bril. Als ik het heel warm heb gaat mijn trui of pulley erin of vice versa als het koud is. En een muts voor als de helm afgaat aan het einde van de dag.

Maar eerlijk gezegd probeer ik zoveel mogelijk zonder tas te gaan en mijn bril en muts bij een ander te droppen. De rest zit in Mijn zakken. (lippenbalsen, zonnecrème en portemonnee)

🏂

Dat jullie allemaal geen hernia hebben met al die bagage…

LOL

Het dragen van een rugzak went vrij snel. Ik heb een Deuter Freeride Pro van 30 liter en omdat ik offpiste ski zit daar waarschijnlijk meer in dan wat de gemiddelde pistetijger bij zich heeft :-)

Ik heb ook nooit wat in de zakken van mijn jas / broek zitten (op mijn liftpas en mobiel na dan) waardoor er automatisch meer in de rugzak zit.

When life gets too complicated.... SKI

Meestal bestaat mijn rugzak uit:

  • Pistekaart
  • Skibril
  • Gewone bril (zonnebril op, in de restaurantjes wel handig om te wisselen)
  • Muts en sjaal
  • Extra trui
  • Flesje water
  • Fruitreep ofzo
  • Zonnebrand en lippenbalsem
  • Camera, Telefoon en Portemonne

Sommige dingen wisselen nog wel eens tussen jaszak en rugzak. Op de trui, muts, sjaal en skibril na gebruik ik eigenlijk alles wel gedurende een skidag.

Ook ik heb altijd een een rugzak mee,

Gewoon omdat ik het niet in mijn zakken wil proppen, al die bobbels vind ik niets.

Wat er inzit?

mijn skibril ( en die van man en vrienden)
mars oid
flesje water
extra fleecehandschoenen
zonnebrand
evt camera als het knap weer is en ik er zin in heb

We hebben een goede wandelrugzak met frame in de rug. Ik voel niet eens dat ik hem om heb. ook kan ik vrijwel in elke lift gewoon zitten zonder dat hij naar voren moet. ( moet wel oppassen met de beugel, die heb ik wel eens op mijn hoofd gekregen omdat ik wat rechter op zit :D )

Maar natuurlijk, zoon fijne Ortovox 28L met daarin:

  • Schep
  • Sonde
  • EHBO set
  • extra Goggle
  • GoPro
  • extra Handschoenen
  • Snoepies

De rest zit allemaal lekker in mn zakken van de jas…

rugzak?
rugzak volgens mij is dat de naam van de uitvinder en zijn broer heet slaapzak…(bert visser)

geen rugzak voor mij ik heb zakken genoeg en kan alles kwijt

Heb een Osprey Kode 30. Ideaal formaat. Geïsoleerde drinkslanghouder.
Groot genoeg om mee te nemen:
2literzak water
Broodjes
Een paar mueslirepen
Goggles(gevoerd vak in de rugzak)
Extra fleece voor onder de hardshell
Droog shirt voor op terras als je toch bezweet bent.

En voor de off. piste cracks pieps,sonde,schep. Ook een apart vak voor.

Ik ben van plan om een tas aan te schaffen. In de lift kan een tas gevaarlijk zijn, maar kan hij dat ook op de piste? Stel ik heb een vloek in mijn tas en ik val op mijn rug. Kan dit gevaarlijk zijn of zul je dit niet merken?

En wat zijn nou goede tassen om mee te nemen tijdens snowboarden. Ik zag de Dakine heli pack…

Ik ben van plan om een tas aan te schaffen. In de lift kan een tas gevaarlijk zijn, maar kan hij dat ook op de piste? Stel ik heb een vloek in mijn tas en ik val op mijn rug. Kan dit gevaarlijk zijn of zul je dit niet merken?

En wat zijn nou goede tassen om mee te nemen tijdens snowboarden. Ik zag de Dakine heli pack…

florian96 op 15 okt 2014 18:55

@florian96

Wat is een vloek?:)

Ik gebruik zelf voor school een dakine Mission 25l, ik vind het een fijne rugzak! Kan veel in en zit fijn op je rug. Je kan hem op je borst en om je middel vast klikken als je gaat skiën. Ook zit er een vakje in voor een extra skibril of telefoon e.d

Heb ook getwijfeld om een helipack te nemen ipv dakine mission maar vond de inhoud wat weinig (11l) en hoe vaak draag je nou je ski’s aan je rug tas?

Zij vakjes zijn ook zacht gevoerd van binnen ;)

Ik bedoelde een gopro. Autocorectie van de telefoon over het hoofd gezien. Want als je op een gopro valt op je rug kan dit lijkt mij wel pijn doen of gevaarlijk te zijn.

11L zal genoeg zijn voor mij aangezien ik zo min mogelijk mee wil nemen. Wil eigenlijk alleen een gopro met stok en handschoenen meenemen dus wat zijn dan goede tassen om mee te kopen?

Mijn inhoud met nog wat toelichting:

  • osprey rugzak 15l, belangrijk dat je zo een hebt met goede versteviging bij je rug vind ik. En gevaarlijk in de lift? nooit last van, en je kunt hem ook half afdoen als je dat fijner vind zitten als je denk dat je eruit glipt :)

  • water 1L (had eerst 0,5l maar is toch vaak wat weinig op warmere dagen als ik intensief ski)

  • reserve shirt/fleece (als er een nat wordt bij een val of veel zweten)

  • goggle of zonnebril welke ik niet op heb

  • wat eten (broodje, energy reep)

  • go pro camera als ik hem niet gebruik (ja dit blijft zon mooi ding). Mijn gopro zit in een soort hoesje en onderin de rugzak, zo heb ik met vallen geen last

  • geld

  • safeman slotje voor bij de lunch en apres ski

  • zonnebrand ook voor lippen

  • care-plus ehbo setje

  • multitool met mes, schroevendraaier etc

Als ik echt offpiste ga dan ook nog de nodige zaken daarvoor, sonde schep etc

Ik vind die schnapps die jullie meenemen wel een goede, had ik nog niet aan gedacht haha!

Gopro

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Wat ik altijd bij heb? Hmm… Even denken:

  • Zonnebril (google altijd op mijn helm)
  • Portomonnee
  • Natuurlijk mijn zwarte Nike pet
  • Sjaal voor als het te koud wordt
  • Lenco Sportcam
  • Eten
  • Kopflers (zijn shotjes)
  • Spiegelreflex camera
  • Pistemap

Telefoon zit in mijn binnenjaszak :)

Carnas on Tour

Plaats een reactie