TGV aanvaardt geen groepen meer naar wintersportgebieden!!

Hallo,

Ik wilde deze informatie even met jullie delen. Naar jaarlijkse gewoonte gaan we op wintersport met een groep vrienden (18 stuks). Bestemming: Les Arcs. Ideaal om met TGV/trein naartoe te reizen. TGV brengt je tot Bourg St Maurice. Dan overstappen op Funiculaire en je bent aangekomen. Ook dit jaar vroeg ik weer een offerte aan bij SNCF. Ik viel bijna van mn stoel toen ik de offerte doornam. De prijs is ongeveer verdubbeld met 2 jaar geleden. Na wat aandringen kreeg ik volgende uitleg:

null

1 retourtje zou me 229 euro kosten! We kunnen dan wel heel hard schreeuwen over ecologie, een retourtje op Genève kost me 66 euro… Ik heb dan nog 169 euro over om ter plaatse te raken. De keuze is wel rap gemaakt dan. Ik wil er ook nog even bijzeggen dat ik de SNCF medewerker dankbaar ben dat hij zo eerlijk is. Ps: om alle mierenpissers voor te zijn: wij gaan buiten het seizoen / de offerte werd aangevraagd voor de prijzen beschikbaar waren. MVG Ward

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Daar gaat het hier niet over…

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Daar gaat het hier niet over…

Ward-Cé op 24 nov 2018 10:52

Als ik het tweede deel van je eigen openingspost zie, gaat het daar blijkbaar wel over. En om op voorhand mierenpissers te benoemen (wat zijn dat eigenlijk? Een nare kruising tussen mierenneukers en azijnpissers?) levert ook een beetje in op de toon van het verhaal vind je niet?
Ik verwacht niet dat veel mensen nog met je mee gaan denken. Nou was dat blijkbaar ook nooit de bedoeling, maar in de toekomst zal dat ook niet zo veel opleveren op deze manier.

Fijn weekend.

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Dat staat gewoon in de originele post, @DrPhil: 229 euro voor een retour, of ongeveer dubbel zo duur als het jaar ervoor. Wat wil je nog meer weten?

Uiteindelijk is het een commerciële beslissing van de SNCF om geen groepskorting meer te geven aan particuliere groepen. Het is hun doel om zoveel mogelijk te verdienen, en als ze zonder korting nog steeds die treinen gevuld krijgen is dat een zinnige beslissing. Jullie hebben gewoon pech.

Het lijkt mij een brug te ver om maatschappelijke verantwoordelijkheid in te roepen bij de SNCF; dat kan je evengoed omgekeerd benaderen: jullie opteren liever voor goedkoop dan voor ecologisch verantwoord reizen.

En dat mierenpissen lijkt me inderdaad een pijnlijke affaire 😛.

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Dat staat gewoon in de originele post, @DrPhil: 229 euro voor een retour, of ongeveer dubbel zo duur als het jaar ervoor. Wat wil je nog meer weten?

Morzel op 24 nov 2018 11:33

Ik las het zo dat € 229 de prijs is op basis van de offerte, en niet de losse prijs. Maar kennelijk weet jij meer.

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Daar gaat het hier niet over…

Ward-Cé op 24 nov 2018 10:52

Als ik het tweede deel van je eigen openingspost zie, gaat het daar blijkbaar wel over. En om op voorhand mierenpissers te benoemen (wat zijn dat eigenlijk? Een nare kruising tussen mierenneukers en azijnpissers?) levert ook een beetje in op de toon van het verhaal vind je niet?
Ik verwacht niet dat veel mensen nog met je mee gaan denken. Nou was dat blijkbaar ook nooit de bedoeling, maar in de toekomst zal dat ook niet zo veel opleveren op deze manier.

Fijn weekend.

GiGi op 24 nov 2018 11:02

Oeioei,
Sommigen voelen zich hier wel heel rap aangevallen.
Wat dat meedenken betreft: deze post is louter informatief, zoals je zelf al inzag.
Wat dat mierenpissen betreft: ik nodig je met plezier bij mij thuis uit, dan kunnen we bij het gezellige haardvuur op een koude winteravond heel hard nadenken over de exacte toedracht van het woord “mierenpisser”.

Groetjes
Ward

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Wat kost los boeken (iedereen zelf laten boeken)?

DrPhil op 24 nov 2018 10:49

Dat staat gewoon in de originele post, @DrPhil: 229 euro voor een retour, of ongeveer dubbel zo duur als het jaar ervoor. Wat wil je nog meer weten?

Uiteindelijk is het een commerciële beslissing van de SNCF om geen groepskorting meer te geven aan particuliere groepen. Het is hun doel om zoveel mogelijk te verdienen, en als ze zonder korting nog steeds die treinen gevuld krijgen is dat een zinnige beslissing. Jullie hebben gewoon pech.

Het lijkt mij een brug te ver om maatschappelijke verantwoordelijkheid in te roepen bij de SNCF; dat kan je evengoed omgekeerd benaderen: jullie opteren liever voor goedkoop dan voor ecologisch verantwoord reizen.

En dat mierenpissen lijkt me inderdaad een pijnlijke affaire 😛.

Morzel op 24 nov 2018 11:33

@DrPhil heeft gelijk wat betreft apart boeken, maar daar gaat de post niet over. SNCF is van de Franse staat. Zijn het nu net niet die beleidsvoerders die heel hard aan het schreeuwen zijn over ecologie en hun zogezegde maatregelen? Zie de gele vestjes beweging.
Of is hun staatskas aan de wat lage kant??? @Morzel: ook jij bent natuurlijk welkom op de avond aangaande het onderwerp “mierenpisser”. ;-)

De eerste sneeuw valt altijd te laat

Misschien speelt overlast een rol?
En als ze de treinen toch wel vol krijgen, zou het van slechte bedrijfsvoering getuigen als ze de kaartjes voor de halve prijs verkopen.

Misschien speelt overlast een rol?
En als ze de treinen toch wel vol krijgen, zou het van slechte bedrijfsvoering getuigen als ze de kaartjes voor de halve prijs verkopen.

DrPhil op 24 nov 2018 12:21

Als je het andersom bekijkt, is het dan ook geen slechte bedrijfsvoering dat ze geen extra capaciteit voorzien? Je krijgt net die goede prijzen omdat je zo lang op voorhand boekt. Dan kunnen ze daar rekening mee houden met hun treinsamenstelling.

De eerste sneeuw valt altijd te laat

@DrPhil heeft gelijk wat betreft apart boeken, maar daar gaat de post niet over. SNCF is van de Franse staat. Zijn het nu net niet die beleidsvoerders die heel hard aan het schreeuwen zijn over ecologie en hun zogezegde maatregelen?

Ward-Cé op 24 nov 2018 12:12

Misschien speelt overlast een rol?
En als ze de treinen toch wel vol krijgen, zou het van slechte bedrijfsvoering getuigen als ze de kaartjes voor de halve prijs verkopen.

DrPhil op 24 nov 2018 12:21

@DrPhil het is dus een overheidsinstantie en die hebben patent op slechte bedrijfsvoering. Dat ze op dit punt dus goede bedrijfsvoering zouden toepassen is haast een onmogelijkheid. En daar heeft @Ward-Cé wel een punt, hun beleid is voor groenere voorzieningen faciliteren ipv ontmoedigen van groen handelen. Dus stellen ze niet teleur en voeren toch slechte bedrijfsvoering

Snap ik nog 1 ding niet, als je 235 (66+169) te spenderen hebt voor vervoer per persoon en het kost 229 houdt je toch gewoon geld over van je budget. Dan is het enkel vervelend dat het duurder is maar nog steeds binnen budget

*bericht bewerkt door Birdheart op 24 nov 2018 12:43

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Misschien is het niet rendabel om de TGV’s te verlengen @ward-cé. Ik neem dat dit reizen op zaterdag zijn?

Moet zeggen dat ik het wel prettig vind dat men groepen van 18 personen niet meer accepteert.
Die veroorzaken bijna per definitie teveel overlast.

    @Ward-Cé

'n haardvuurtje stoken wordt tegenwoordig ook niet meer echt ecologisch genoemd!😈👿

Born to run. B.S.

Van waar vertrek je ? Belgie Nederland ?
moeilijk om zo prijzen te vergelijken ?

@Ward-Cé Balen is het zeker. Maar gunstige prijzen uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor het heden (of de toekomst). Ik ben nog wel benieuwd naar de exacte bedragen: je schrijft “ongeveer verdubbeld ten opzichte van 2 jaar geleden”. Nu betaal je € 229 pp retour begrijp ik? En wat heb je 2 jaar terug betaald? Want de afgelopen 2 jaar is natuurlijk allles sowieso al iets duurder geworden. En verder denk ik ook dat je geen retourtje Geneve hebt voor €66 pp. Want als je met 18 man tegelijk een vliegreis wil boeken, krijg je daar ook te maken met snel oplopende tarieven. En dan komen er nog allemaal kosten bij voor de bagage en het voor- en natransport. Al met al denk ik daarmee dat die €229 - hoewel fors duurder dan 2 jaar terug - nog steeds een best goede deal is gezien al het comfort dat je ervoor terug krijgt…

Weer een topic waar sommige kompleet fout en zelfs onnodig op reageren.
@ward ce, je geeft dit idd gewoon aan als informatief.

Overal worden ecologie, files, ed … aangehaald om mensen op een trein of bus te krijgen en dan loop je hier weer tegenaan.

@wunderkammer, het “kan” dat een groep van 18 iets meer interactie heeft dan iemand die op z’n eentje of met 2 reist.
Er zijn ook groepen van 3 of 4 (dikwijls van bepaalde nationaliteiten) die zonder problemen voor dezelfde overlast zorgen.
Dit topic kunnen we beter laten rusten naar mijn mening. Teveel en makkelijk naast de kwestie.

Er zijn ook groepen van 3 of 4 (dikwijls van bepaalde nationaliteiten) die zonder problemen voor dezelfde overlast zorgen.

Puttie op 24 nov 2018 13:42

Belgen?

@Puttie: de groepsgrootte is volgens mij wel stiekem de kern van de kwestie, althans voor SNCF.
En niet de prijs of het milieu…

€ 120 de neus Lille - Bourg saint maurice op 12 januari en terug de 19e. 1e klas. Voor 18 pers. Wel overstappen in parijs
Ticket naar ergens in Be komt er dan nog bij plus metro parijs.
Hoe bedoel je te duur?

@Puttie ik begrijp dat het informatie delen is wat @Ward-Cé probeert te doen overkomen op de rest. Wat opzichzelf prijzenswaardig te noemen is. Maar behalve dat het nu bijna 2x zo duur is dan 2 jaar geleden, kom ik niet.
Of is dat echt het hele punt? Als dat nu wel of niet het punt was, mis ik wel de context, wat kostte het eerst en wat nu, en wat zit er in voor die prijs. De bedragen kloppen nu iig ook niet met elkaar.
Het had informatief kunnen zijn, maar de openingspost laat wat te veel ruimtes open helaas.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

🙃dubbel🙂

*bericht bewerkt door Birdheart op 24 nov 2018 15:00

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik denk dat het nieuws was dat die Franse maatschappij geen groepen meer accepteert. En dat je daardoor individueel moet boeken, wat het per persoon duurder maakt.

Ik denk dat het nieuws was dat die Franse maatschappij geen groepen meer accepteert. En dat je daardoor individueel moet boeken, wat het per persoon duurder maakt.

GiGi op 24 nov 2018 15:05

Is dat zo? Ik begrijp het zo dat je nog wel kunt boeken als groep maar dat ze het bewust veel duurder hebben gemaakt.
Los boeken is kennelijk nog duurder.

*bericht bewerkt door DrPhil op 24 nov 2018 15:11

Sncf accepteert dus gewoon nog steeds groepen. Er is zelfs een aparte website voor.

https://www.oui.sncf/aide/reserver-pour-un-groupe-de-10-a-30…

Kun je gewoon je reis inkloppen en het aantal personen en dan rolt de groepsprijs eruit.
Puntje lijkt wel te zijn dat vertrek uit Belgie geen resultaten geeft, maar vanaf Lille bijvoorbeeld wel.

Edit: linkje toegevoegd

*bericht bewerkt door Hessel op 24 nov 2018 15:12

Zowel @Gigi en @DrPhil hebben hier een punt volgens mij.😉

Born to run. B.S.

Dus er is helemaal niks aan de hand? Dannontgaat mij het punt van dit topic helemaal. Ik denk dat het er alleen om te doen was de term ‘mierenpissers’ te introduceren.

@GiGi weet je al hoe je naar de mierenpissers avond gaat? Per auto of per trein? Als we nu met zijn alle gaan kunnen we misschien groepskorting krijgen op de treinkaartjes.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het lijkt inderdaad onzin @GiGi al heb ik de reisdata van Ward natuurlijk niet en kunnen prijzen die dagen anders zijn. Maar toch, twee minuten zoeken en daar rolde een schappelijk geprijsd retourtje uit voor een zaterdag-zaterdag retourtje.

Maar ik geloof dat @Ward-Cé nu het spoor bijster is 😄

*bericht bewerkt door Hessel op 24 nov 2018 15:46

Er zijn ook groepen van 3 of 4 (dikwijls van bepaalde nationaliteiten) die zonder problemen voor dezelfde overlast zorgen.

Puttie op 24 nov 2018 13:42

Belgen?

DrPhil op 24 nov 2018 14:21

Snowboarders. 😛

Bla, bla, bla.

Dit topic ontspoort.

Plaats een reactie