Favoriete Ski atlas

Wat is jouw favoriete ski atlas? Zo’n papieren boek dus met alle skigebieden inclusief informatie en pistekaarten.

Alle informatie is ook online te vinden, maar af en toe is het fijn om bij een haardvuurtje met een bokbiertje door zo’n atlas te bladeren.

Ik heb zelf nog een oude adac skiguide uit 2011 liggen en het is tijd voor een nieuwe. Vandaar de vraag.

Adac heeft een nieuwe gids uitgebracht in 2018, maar ik begrijp dat de nieuwe versies na een aantal jaar afwezigheid een stuk minder zijn…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik heb de ski altas van enkele jaren oud. Betrap mij er zelf op de ik met de jaren het boek links la liggen en mee gebruik van internet maak.

Groeten, Harald

Worden die nog uitgegeven?

Adac heeft een nieuwe gids uitgebracht in 2018, maar ik begrijp dat de nieuwe versies na een aantal jaar afwezigheid een stuk minder zijn…

Sebastiaan op 25 nov 2018 14:34

Ja dus @Gigi

Ik heb zelf ook een oude versie en de WePowder gids dus kan je geen advies geven. Misschien eens langs de bibliotheek gaan? Dan kan je recente exemplaren inkijken en zien of het je aanstaat @Sebastiaan

*bericht bewerkt door Skimams op 25 nov 2018 15:59

mama on a mission in the snow

Vroegâh was de ADAC gids toch wel de bijbel onder de skigidsen.
Maar tegenwoordig, met de verder ontwikkelde sites als wintersport, bergfex en skiresort, is de handel voor die boeken een beetje ingestort denk ik. Leuk dat hij terug is, toch eens bekijken in de boekhandel.

Ook via de app te vinden:

https://www.adac-skiguide.de/mobile/en/

*bericht bewerkt door moderator op 25 nov 2018 18:27

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Adac heeft ook een skiguide app 2018 die je kan downloaden, meer info op onderstaande site:

https://www.adac-skiguide.de/mobile/en/

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Mijn favoriete ski-atlas:
https://www.wintersport.nl/skigebieden

*bericht bewerkt door moderator op 25 nov 2018 19:12

Annoying skiers since 2003

Mijn favoriete ski-atlas:
https://www.wintersport.nl/skigebieden

Annoying skiers since 2003

Worden die nog uitgegeven?

GiGi op 25 nov 2018 15:18

Nee, laatste versie is van 2015.

Groeten, Harald

Where to ski van Chris Gill. Fantastisch boek. Frankrijk wordt momenteel uitgegeven. Oostenrijk vorig jaar. Zelf heb ik een paar jaar geleden Where to ski and snowboard uitgave 2016 besteld. Daar staat een selectie wereldwijd in. Kan voor mij geen andere atlas het bij halen alhoewel ik een DSV versie heb die ook heel aardig is. Maar Where to ski is met afstand het beste voor mij.

Ik vind, naast deze website, skiresort.de een hele fijne website. Zeker voor de gebieden die niet op deze website staan (en dat zijn er stiekem toch best wel wat).

Mr. Slow

Worden die nog uitgegeven?

GiGi op 25 nov 2018 15:18

Nee, laatste versie is van 2015.

Harald3 op 25 nov 2018 19:39

*2018

mama on a mission in the snow

Ik vind, naast deze website, skiresort.de een hele fijne website. Zeker voor de gebieden die niet op deze website staan (en dat zijn er stiekem toch best wel wat).

Quick op 25 nov 2018 20:56

Als je gewoon surft op skiresort.nl, krijg je hem in het Nederlands.

Ik heb nog een ADAC-atlas liggen uit 1988. Leuk om deze af en toe naast de meest recente te leggen. Leuk om dan ook het verschil te zien: destijds liepen skigebieden vooral te koop met het aantal liften dat ze hebben. Nu hoor je ze daar niet meer over.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Er is inderdaad veel meer online te vinden, maar het idee is juist om 's avonds met een biertje door een boek te bladeren. Niet om op een mobieltje of tablet te swipen.

Dat Chris Gill boek ga ik eens induiken.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Vroeger hadden we er 1 uit 1986. Echt een geweldig ding! Volgens mij van de ADAC. Kon ik uren in bladeren, werkelijk alles stond erin! Laatst nog aan mijn ouders gevraagd of ze hem nog hadden (volgens mij zijn die voor een verzamelaar ook goed geld aan het waard worden), maar helaas. Ongewis waar het ding gebleven is.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

“Where to ski” ziet er mooi uit en bevat leuke achtergrondinformatie over een gebied. Er klinkt hier en daar wat Engelse humor in de teksten door, de schrijver is eerlijk in zijn oordelen, soms een stukje geschiedenis van een gebied.

Ik vind het wel wat toevoegen t.o.v. websites zoals wintersporters. Uiteraard niet in de zin van actualiteit (pisteplan/ reviews/ weer), maar als je het leuk vindt om in een wintersportboek weg te dromen, dat bovendien iets meer bevat dan standaardinfo is het misschien een leuk kerstkado.

Je kunt gratis een hoofdstuk downloaden om te kijken of het wat voor je is.

Fun Lovin' Skier

Vroeger hadden we er 1 uit 1986. Echt een geweldig ding! Volgens mij van de ADAC. Kon ik uren in bladeren, werkelijk alles stond erin! Laatst nog aan mijn ouders gevraagd of ze hem nog hadden (volgens mij zijn die voor een verzamelaar ook goed geld aan het waard worden), maar helaas. Ongewis waar het ding gebleven is.

Thomas op 26 nov 2018 13:06

Dat valt zo te zien tegen:
https://www.booklooker.de/Bücher/Angebote/titel=Der+große+AD…

Plaats een reactie