Ervaring privé snowboardlessen Val Thorens of L2A

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,

Eerst even mijn situatie schetsen: ik ben een beginnende/gemiddelde snowboarder die dit jaar twee keer naar de sneeuw gaat (Val Thorens & Les Deux Alpes).
Ik ben al 5 weken gaan snowboarden waarvan de eerste week lessen. Daar heb ik echter een minder goede ervaring mee (groot niveauverschil in de groep waardoor het veel te traag vooruit ging voor mij).

Daarom heb ik het meeste al doende geleerd en met tips van vrienden. Ik kan me dus voorstellen dat mijn techniek zeker niet feilloos is. Ik kan wel zonder moeite blauwe/rode pistes af en zwarte op een iets rustiger tempo. Voor dit seizoen heb ik net een eigen board gekocht.

Ik heb de tip gekregen dat je veel leert en mee krijgt als je een paar uur privé-snowboard les neemt.
Daarmee: wie heeft daar ervaring mee in deze gebieden en wat is er wel/niet aan te raden?

Bedankt!

Snowboard lessen hebben inderdaad vaak vooral beginners en als het dan gevorderd is, merk ik dat de nadruk vooral op Freestyle komt te liggen. Qua dat betreft is privé les wel aan te raden. Geen specifieke ervaring met lessen in die gebieden, hopelijk kunnen anderen daarop antwoorden.
Eventueel zou je ook in Nederland op de indoor banen kunnen beginnen met wat losse privé lessen.

Privé les zul je altijd wat aan hebben, 1 op 1 les werkt toch altijd goed. Al ben je natuurlijk volledig afhankelijk van de kwaliteit van deze privé leraar. Een voorbereiding op een rollerbaan werkt ook goed, zelf geen ervaring mee

Rollerbaan inderdaad ook een goed idee, zeker om heel precies te weten wanneer je moet sturen is dit erg goed.

Ik heb lessen gevolgd in Val Thorens, Tignes en een uurtje privé les in Serre Chevalier (vooral off piste geoefend). Vaak waren de groepen zo klein dat het bijna privé lessen waren.
Wanneer ga je? In het laagseizoen is het misschien net zo handig om gewone lessen te boeken, is waarschijnlijk wel een stuk goedkoper.
Ik was ook van de groep vaak meer gevorderd dan de rest, maar vond het kijken naar anderen en luisteren naar de tips ook erg vaak behulpzaam.

Even ter verduidelijking, ik ben van België! Rollerbaan of lessen hier zie ik niet echt zitten qua tijdsinvestering (zie het nut er absoluut wel van in!).

Ik ga 8 december een weekje naar Val Thorens & 9 maart naar Les Deux Alpes, beide in het laagseizoen als ik me niet vergis.
@Defwout, bij welke school heb je les gevolgd in Val Thorens?

dan zou ik voor groepslessen gaan. het is dan nog geen hoogseizoen, dus de groepen zullen niet groot zijn.

je prosneige mailen. je kan gewoon in nederlands mailen . http://www.prosneige.fr/?_l=nl_NL
Hier heb ik met skilessen goede ervaring mee. wij komen hier al 3 jaar bij deze skischool.

Ik heb nog even gezocht voor je, maar helaas kon ik niks vinden. Het wat in ieder geval geen ESF. In Tignes wel ESF gehad en die vond ik een stuk professioneler.
In Valtho lag de nadruk meer op Freestyle, terwijl techniek bij velen nog ver te zoeken was.
De leraren hebben groene kleding en de school zat wat lager in het dorp aan de piste, hopelijk kan je hier wat mee. Succes alvast en veel plezier!

Ik heb nog even gezocht voor je, maar helaas kon ik niks vinden. Het wat in ieder geval geen ESF. In Tignes wel ESF gehad en die vond ik een stuk professioneler.
In Valtho lag de nadruk meer op Freestyle, terwijl techniek bij velen nog ver te zoeken was.
De leraren hebben groene kleding en de school zat wat lager in het dorp aan de piste, hopelijk kan je hier wat mee. Succes alvast en veel plezier!

Defwout op 29 nov 2018 20: 09

Dat is prosneige . Ze op hoogte van de stoeltje bij de peclet . Mail ze gewoon met de vraag wat je wil . Zag net dat groepslessen 204 euro (3 uur ) en privé voor 6 dagen 636 euro kan je met 2 personen lessen . 2 uur les .

*bericht bewerkt door miepmiep op 29 nov 2018 20:18

Dat is prosneige . Ze op hoogte van de stoeltje bij de peclet . Mail ze gewoon met de vraag wat je wil . Zag net dat groepslessen 204 euro (3 uur ) en privé voor 6 dagen 636 euro kan je met 2 personen lessen . 2 uur les .

miepmiep op 29 nov 2018 20:17

Super, bedankt voor de input! Ik ga dan eens contact opnemen.

Ik ben gevorderde snowboarder, en echt een freerider, geen freestyle. Ik heb de afgelopen 5 jaar ieder jaar snowboardles proberen te nemen op locatie om mijn techniek te verbeteren, buiten het hoogseizoen. En ik weet niet of de mensen die hierboven gereageerd hebben er ervaring mee hebben, maar mijn ervaring is dat je helemaal geen gemiddeld/gevorderde les kunt nemen als groepsles buiten het hoogseizoen. Het wordt gewoon niet gegeven, omdat er te weinig animo voor is.

Ik heb het idee dat skiers vaker lang bezig blijven met hun techniek bijschaven, terwijl snowboarders zodra ze het een beetje kunnen vaak liever het daarbij laten.

Anyway, vorig jaar ging ik naar Val Tho en zat ik met hetzelfde dilemma als jij. Ik heb toen wel les genomen op de rollerbaan in Nederland. Ik denk dat ik 4 of 5 lessen van 1u maar gedaan heb, maar echt mega veel geleerd qua techniek. Ieder klein foutje wordt afgestraft, dus het was niet zo goed voor mijn ego en ik heb een aantal mooie blauwe plekken opgelopen, maar eenmaal op wintersport merkte ik dat het echt super goed was geweest. Dus toen ook geen les ter plaatse meer genomen. Dus mijn tip zou zijn, toch een klein beetje tijd vrij maken om op de rollerbaan te lessen, goedkoper en wellicht leerzamer.

Bij mij speelde ook nog mee dat ik bang was een Fransman met matige Engels-niveau te krijgen als leraar, maar als jij Belg bent is dat wellicht geen probleem.

Plaats een reactie