Sneeuwkwalteit Wagrain paasvakantie

Hallo iedereen,

In de paasvakantie van 13 tot 20 april zou ik een skireis willen boeken met men gezin (kindje van 1 en 3jaar) in Wagrain. Heb namelijk een hotel gevonden waar er babyopvang is in Wagrain en men oudste zoon zou skilessen kunnen volgen in de skischool in Wagrain waar er ook Nederlandse skiles mogelijk is.
Nu in de paasvakantie kan de sneeuwkwalteit soms de wensen overlaten omdat dit op absoluut eind van het seizoen is en Wagrain ligt ook redelijk laag. Nu is men vraag wat is jullie ervaring de laatste jaren met de sneeuwkwaliteit en de indien er genoeg sneeuw is de laatste jaren in Wagrain. Bedankt voor jullie reactie alvast.

Wagrain ligt (veel) te laag voor deze late paasvakantie (en eigenlijk ook voor een normale paasvakantie)
Er ligt dan echt geen sneeuw meer in het dal, en tot op de toppen zal het voor 11 uur pap zijn

Meestal kijk ik voor dat soort vragen de webcam geschiedenis

null

Dit is een screenshot van een webcam in Wagrain op 19 april van dit jaar
https://www.skiamade.com/nl/live-informatie/webcams?region=7…

Maar in het verleden behaalde sneeuw resultaten zijn geen garantie voor de toekomst ;-)

Ps: Op de foto ziet het er heel leeg uit dus ik vermoed dat het gebied dit jaar op 19 april al gesloten was. Dit seizoen is het open tot 22 april dus je bent er dan in de laatste week.

*bericht bewerkt door Togi op 28 nov 2018 10:31

Reken inderdaad op gesloten of zeer pappige dalafdalingen, en overal lekkere zachte sneeuw, ook bovenin. Het aanbod hogerop in het skigebied is redelijk, maar ook dat ligt slechts tussen 1500m en 1900-2000m. Met wat voorjaarssferen in het dal is het overigens best de moeite waard hoor, maar winterse sferen hoef je niet meer te verwachten.

@Togl ;webcamresultaten zijn nooit een garantie voor de feitelijke sneeuwkwaliteit. ;-)
In April ligt op alle toppen sneeuw, meestal zelfs veel sneeuw. Dat is het punt niet.
Het gaat om de dan al snel praktisch onskibare pap. De zonkracht is simpelweg al heel hoog die tijd van het jaar.

Ik kan mis zijn maar ik vind bij de skiparsprijzen niks na 16/03, zie link.
https://www.wagrain-kleinarl.at/de/aktivitaeten/skifahren-sn…
Dus valt er dan nog wel te skiën?

Bla, bla, bla.

Vanaf… (Ab) 16-03 @Bartvwg

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ah voilà, dan ben ik mis. thx @Shane

Maar in ieder geval is de paasvakantie al geen hoogseizoen meer en dat wil toch ook wat zeggen.

*bericht bewerkt door bartvwg op 28 nov 2018 14:44

Bla, bla, bla.

In de paasvakantie kan het nog goed skien zijn, maar niet in dit veel te lage gebied. Zoek een hoog gebied uit waar het dorp zelf boven de 1800-2000m ligt en waar je flink de hoogte in kan. Voorbeelden zijn Tignes, Les 2 Alpes, 3 vallees, Saas Fee, Cervinia, Ischl, Hogh en Obergurgl. Normaal gesproken is daar overal nog meer dan prima te skien in die periode. Vanaf een uur of 2 wordt het wel wat papperig bij zonnig weer, maar op goede noordhellingen kan je soms tot eind van de middag nog goede sneeuw vinden.

Born to Ride

In de regel zal het dan inderdaad een stuk warmer zijn dan in de maanden ervoor, wij zijn echter 3 keer hier geweest met pasen en dan waren alle pistes open, met als uitschieter Pasen 2015 toen er meer sneeuw lag en het kouder was dan de laatste week van februari in datzelfde jaar. Het is dus geen vast gegeven dat dit gebied veel te laag ligt voor de periode van het jaar…
Ik zou het gewoon even in de gaten houden, met Pasen is er meestal overal nog plaats genoeg want de grootste drukte is dan wel voorbij.

Plaats een reactie