Shortski rond kerst, beginners

Goede middag skifans,

Mijn oom en tante, wonend in Mexico, komen met Kerst altijd terug naar Belgie, en maken dan vaak een citytrip van een paar dagen in Europa. Vorig jaar zochten ze de natuur op in de Vogezen, en gingen oa met sleehonden rijden. Daardoor kregen ze het sneeuw- en wintersportvirus te pakken, en zouden nu willen skiën. Ze hebben 3 kinderen, 20, 16 en 3, zijzelf kunnen ook niet skiën, zouden dus ook les willen nemen (Engels).

Bovendien niet te ver rijden (max 6 uur van Brussel zeiden ze). Het concept ‘sneeuwzeker’ is een beetje moeilijk uit te leggen aan hen, maar misschien is de Vogezen wel wat?

Iemand ervaring met skischolen daar, of eventueel andere opties voor hen? Zouden 21-23 december gaan dacht ik.

Dank!

Lastig, Vogezen moet je mazzel hebben. Ongeveer 1 uurtje verder kun je in Samoëns, Les Gets en La Clusaz of nog heel iets verder Megève zitten. De eerste 2 kun je weleens pech hebben, maar de kans om daar te kunnen skiën is wel vele malen groter dan de Vogezen.
Zelf ben ik in de eerste 2 gebieden geweest en Engels wordt daar over het algemeen prima gesproken, je kan het evt wel aangeven bij de skischool.

@Tiny-M

Samoëns 1 uurtje verder dan Vogezen…ken je dan een binnenweg?😉

Born to run. B.S.

Had het over 6 of 7 uur. Het is 7 uur en een beetje vanaf Brussel.

denk dat een van de dichtste, echte sneeuwezekere skigebieden van brussel bijna engelberg moet zijn in zwitserland. 705km volgens google maps.

Dank voor de suggesties! Ik was zelf al eens in Samoens, maar kende de afstand niet, op Geneve gevlogen toen.

Ga ze denk ik Engelberg/Jungfrau of Grand Massif aanraden als het sneeuwzeker moet zijn, durven ze op sneeuwnieuws wachten misschien toch de gebiedjes in Vogezen in de gaten houden. Als absolute beginners hebben ze ook geen 200km piste nodig denk ik.

Zou een privé-instructeur voor hen 5 beter zijn, of het kleintje (3,5j) ergens in een kinderklasje? Helemaal geen ervaring met kinderlessen, heb zelf als volwassene leren skiën.

Met Kerst en Nieuw in de Vogezen nog logement vinden, gaat wel nog een hele uitdaging worden, denk ik.

Qua lessen, ik denk dat de kleuter een totaal andere aanpak nodig heeft dan de volwassenen.
De tiener zal (afhankelijk van persoon) ook wel op een andere manier gemotiveerd willen worden.

Als het zowiso maar voor enkele dagen is, lijkt het me wel waarschijnlijk dat ze niet van de beginnersweide af zullen gaan. Een echte skipas zullen ze dan niet nodig hebben, maar een gebied waar ze eens met een kabinelift tot helemaal boven kunnen gaan geeft natuurlijk wel een heel goede berg-ervaring.

Wat ook interessant zou zijn voor deze familie is een combinatie tussen een citytrip naar München of Salzburg en dan bij voorbeeld enkele dagen in Flachau (lekker dicht langs de autosnelweg) te gaan skiën als dagtrip.

Ook niet vergeten: wat gaan zij doen met kledij? Ik kan me voorstellen dat ze niet voor 3 dagen voor iedereen een skipak gaan kopen.

Glide on!

Plaats een reactie