Advies aankoop ski’s voor 16-jarige dochter

Ik heb jullie hulp nodig mbt aankoop ski’s. Ik heb een sportieve dochter, net 16 geworden en willen haar een paar ski’s cadeau doen. Ze skiet reeds van haar 6 jaar, maar heeft jammer genoeg de laatste jaren geen les meer genomen, waardoor haar niveau/stijl nier echt je dat is. Ze komt met gemak rode pistes af, maar niet altijd met de meest sierlijke stijl… We gaan jaarlijks een 8-tal dagen naar Oostenrijk, zij gaat daarnaast de volgende jaren en week extra skiien met sportkampen waardoor haar niveau snel zal verbeteren. We willen niet meteen de duurste latten aankopen, mar toch een paar waar ze de volgende jaren mee verder kan. Ze is 170 cm groot en weegt ong 70 kg. Het mogen gerust ski’s zijn uit een vorig modeljaar. We hadden gedacht aan een budget van max 400 euro, weet niet of dit haalbaar is. Tips zijn welkom

Ik zou een Fischer model van vorig jaar nemen. Met Fischer kan je niet fout gaan.Wat IK waarschijnlijk zou doen is een leuke tegoedbon geven voor ski’s.
Heeft nogal wat voordelen:
1 Ze kan proef skiën met verschillende ski’s. Liefst in de sneeuw. En voelen welke voor haar de fijnste zijn.
2 Het plezier van het kopen.
3 Zelf de keuze maken(tot een bepaald bedrag)
4 Ik had liever andere ski’s gehad is er niet meer bij. Ze heeft ze immers zelf uitgezocht.
Tip: neem wel een ski met houten kern.Dan doet ze er jaren mee.

Hooykaas+1: lekker zelf wat uit laten proberen.

Edwin van Riel

Toch nog een poging …
De winkels waar ik al de outlet ski’s vind zijn online shops, proberen zit er niet echt in.
Ik zag deze
Head Absolut Joy SLR+Joy 9 AC SLR aan 268 euro (model 2018)
Salomon W-Max 8

Toch nog een poging …
De winkels waar ik al de outlet ski’s vind zijn online shops, proberen zit er niet echt in.
Ik zag deze
Head Absolut Joy SLR+Joy 9 AC SLR aan 268 euro (model 2018)
Salomon W-Max 8

er gaat wat fout, bericht was nog niet volledig en werd al geplaatst.

Ik zag deze
Head Absolut Joy SLR+Joy 9 AC SLR aan 268 euro (model 2018)
Salomon W-Max 8 aan 299 euro
FISCHER ASPIRE SMU+W9 17-18 aan 229 euro…

Is dit iets ?

Hebben waarschijnlijk geen houten kern.
Niet eigenwijs zijn @kustbewoners 😃😃😃

PS
Even naar gekeken.Zijn beginners ski’s heeft ze niets aan.

@Hooykaas ik eigenwijs ??? nooit 😉😉

@Hooykaas Spreek je jezelf toch tegen ;-)
Eerst moet er gekozen worden voor Fisher want met Fisher kan je niet fout gaan, zet ie Fisher op het lijstje is het weer niet goed ;-)

Ontopic
Wat voor skier is ze verder, wat wilt ze met een ski?
Lekker piste cruisen, piste raggen of pakt ze af en toe (of vaak) ook het park mee?

*bericht bewerkt door Togi op 05 dec 2018 00:10

Waar trainen ze op die sportkampen op (ook offpiste?) en wat vindt ze zelfs het leukst met skiën?

😃😃 @Togi Ik bedoel evt een Fischer met inieder geval een kern van hout.
Ze is 170 cm en 70 kg. Als zij op die leeftijd nog wat lessen neemt dan gaat ze een enorme progressie doormaken.
En is de kans groot dat ze met betere techniek en kracht door zo’n ligt skietje heen trapt.

Ik heb een typo gemaakt met het gewicht, ze weegt geen 70 kg maar net geen 60 kg, weet niet of dit veel verschil maakt.
Wat betreft de houten kern, ik begrijp het standpunt van @Hooykaas, allen heb ik nog geen ski tegengekomen met en houten kern voor een zacht prijsje, zelfs niet in outlet. Kan je misschien eens een voorbeeld / type geven van wat je bedoelt ?
@DrPhil : ze zullen wel off piste gaan in die sportkampen, maar de nadruk blijf piste skiën. momenteel geniet ze er het meeste van om met ons ‘on’ pist te skiën.

Ik ga de hulp van @GiGi inroepen.Die heeft zoveel ski’s getest.Ik weet dat hij nooit dames ski’s test.Maar ik dacht in dit geval aan een stevige heren ski.
Gewoon 3 paar noemen als dat kan anders zien we door de bomen het bos niet meer

@DrPhil[/mention] : ze zullen wel off piste gaan in die sportkampen, maar de nadruk blijf piste skiën.

kustbewoners op 5 dec 2018 08:20

Ok. Dan zou ik in elk geval een ski zoeken van rond de 74mm breed.
Moet hij nieuw zijn of mag het ook gebruikt?
Ik denk zelf aan de Völkl Flair SC UVO (ook wel: SC e, dat is dezelfde ski) Die is nieuw helaas te duur, maar Crossdock in Nieuwegein heeft er een aantal op voorraad voor € 249. Ik heb er eentje daarvan gezien, die had vrijwel zijn volledige kanten nog. Er zaten natuurlijk wel krassen op. Dat is volgens mij een ski waar ze nog jaren op vooruit kan.

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 dec 2018 09:12

Dat is de Flair 78, @hooykaas. Die zit onder de Flair SC UVO/e.

Via het WIS systeem (wandelgangen informatie systeem)
Kijk ook eens naar:
K2 LUV Machine 74
Fischer progressor 18

Beetje buiten de gebaande paden, maar is de K2 AMP Rictor 80 xti niet een leuke outsider?

Beetje buiten de gebaande paden, maar is de K2 AMP Rictor 80 xti niet een leuke outsider?

Bennie op 5 dec 2018 10:46

Dat is een behoorlijk stijf ding, vond ik. Voor een licht persoon denk ik niet ideaal.
Maar een keertje een en ander testen in Snowworld om een idee te krijgen wat voor iets ze wil is een goed idee.

Met 400 moet er genoeg te vinden zijn …Evt. iets investeren in testen om vervolgens daar een overjarig model / voorloper van te vinden?

Atomic cloud misschien even naar kijken @kustbewoners
Nou dan heb je bijna alles op een rij.

Dan wel de Cloud 11 of 12.

Ik zou helemaal geen cloud ski kopen. De 9 foamkern en 11 en 12 kunnen alleen maar carven en verder niks. Heeft dit meisje niks aan.

@kustbewoners laat je ons nog even weten wat het geworden is?

Heb in elk geval meer dan voldoende info, bedankt !!! 👌👌

*bericht bewerkt door kustbewoners op 06 dec 2018 13:33

We hebben net een weekje ski plezier achter de rug. We hebben uiteindelijk gekozen voor een setje Flair SC UVO/e, 2dehands bij Crossdock. Mijn dochter heeft er heel veel plezier aan beleefd, en de latten bevallen uitstekend.
Dank voor jullie hulp !!!

Plaats een reactie