Waarnaartoe met groep skiërs en paar niet skiërs

Hallo wij willen met paar heren 4 skiërs en 2 niet skiërs paardagen naar de sneeuw eind jan begin feb . Het zijn 2 goede skiërs 2 matige skiërs. De niet skiërs gaan groten deels mee voor de apreski. Laat maar is horen wat jullie mening is

Ischgl.

Ischgl.

JeroenSch op 2 dec 2018 17:23

Voor de niet-skiërs is dat geen topbestemming, in het dorp is er overdag eigenlijk niets te beleven, tenzij je de hele dag in wellness van het hotel wil zitten.
Ik zou dan eerder opteren voor St. Anton, daar is er in het dorp zelf wat meer te beleven en kan je ook eens de trein op voor een daguitstapje Innsbruck

Ik zeg Livigno als je een combi wilt van leuk skigebied en sfeervol dorpscentrum.

When life gets too complicated.... SKI

Livigno is leuk, maar heeft bepaald geen dampende apreski. Ik zou zeggen Flachau. Daar begint het feest vroeg om heeeel laat te eindigen.

Westendorf, misschien?

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

La Clusaz: mooi authentiek dorp, lekkere restaurants en veel winkels. Dichtbij Annecy voor de niet skiers. En zowel uitdagende als gemakkelijke pistes voor de skiers. Je kan ook met dezelfde skipas naar Le Grand Bornand.

Doe het al jaren in Les Menuires als eenmans skiër met 2 skiende dames. Die nemen dan een wandelpas, waarmee ze met diverse liften naast, op bijna 3.000m., het hoogste gedeelte van het gebied Les Menuires, ook de gebieden van Meribel en Courchevel kunnen bereiken. Ik ski dan een bepaald traject en we ontmoeten elkaar elders voor de lunch of een terras. Hartstikke gezellig.

Hen48

Sorry: niet skiende dames.

Hen48

Les menuires kwam ook meteen in mijn op . Neem wandelpas en ze komen een heel end. Tussen de wijken rijden gratis busjes . En het was Altijd zo dat de als wandelaar gratis met de bus kan naar valto. En saint Martin . Dus genoeg mogelijkheden om elkaar tijdens de dag te ontmoeten zonder dat je weer terug moet naar appartement .

Grindelwald/Wengen (CH):
Uitstekende infrastructuur (treintjes) waardoor ook niet-skiërs hun hart op kunnen halen.
Hierdoor is het prima mogelijk dat ieder zijn ding doet en er toch gezamenlijk geluncht kan worden (bv op Kleine Scheideg), want bijna alle “toppen” zijn ook voor wandelaars te bereiken. Voor hen is er ook een speciale wandelpas (is iets goedkoper)

Val Gardena (I):
Rendez-vous als hierboven is daar wat minder, daarentegen worden er in Selva door het lokale VVV wandeltochten met een gids georganiseerd.

Rob

Plaats een reactie