Waar in Livigno

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hallo Livigno-kenners!
Waar in het langgerekte Livigno is volgens jullie de beste plaats om te verblijven? Wij hebben nu twee opties: een vlakbij het Stadhuis en de Sant’Antonio-kerk, de andere meer naar het zuiden in de buurt van de Carosello 3000-lift.
We vinden het fijn om gezellige restaurantjes en kroegjes in de buurt te hebben maar willen 's ochtends ook graag snel de piste op. Al jullie tips zijn welkom! Bedankt.

Kom al wat jaren in Livigno ik denk dat het Stadhuis nog net kan en je zeker niet bij de kerk of richting Carosello 3000 moet zitten.

Je kunt het beste in mijn ogen, iets boeken tussen de lift Campo Scoula en Cassana lift. Je kunt met de bus prima in het Mottoline gebied komen.

Het auto vrije gedeelte en de winkelstraat zit aan de Via plan.

Mijn advies mail het tourisme bureau met je wensen en eisen die kunnen je een prima aanbod doen.

Groeten, Harald

Wij zaten dit voorjaar aan Carosello zijde aan San Rocco…onmiddellijk piste naar boven op stapafstand.

Carosello zijde is ook zonzijde in de voormiddag, speelt zeker mee in januari en februari, later minder want dan staat de zon al hoger.

En zoals @Harald3 al meldde : ALLES is zeker en makkelijk met de skibussen te bereiken, wel goed kleurtjes instuderen van de bussen .

Born to run. B.S.

Bedankt. Als ik het goed begrijp heb je die skibussen vroeg of laat sowieso nodig? Of kun je, als je eenmaal aan een kant omhoog bent gegaan, via verschillende afdalingen en liften die hele kant skiën/boarden?

NEEN, je hebt in Livigno 2 kanten die NIET met mekaar zijn verbonden

Carosello-zijde en Mottolino-zijde die ook te voet (met skiboots on ) niet te bereiken zijn; wandelend kan dit wel natuurlijk+/- 1 km .
Maar zoals gezegd skibussen rijden continue.

Born to run. B.S.

NEEN, je hebt in Livigno 2 kanten die NIET met mekaar zijn verbonden
[/post]

Ik bedoelde ook niet tussen beide kanten, maar of je aan dezelfde kant wel die hele kant kan boarden, dus dat je bijv met de lift helemaal aan de noordzijde de berg opgaat en uiteindelijk ergens aan de zuidzijde uitkomt. (en dat het dus niet uitmaakt of je bijvoorbeeld de carosello-lift of de cassana-lift omhoog neemt omdat je dan wel die hele kant kunt pakken.)
Ik snap dat je niet van de oostkant naar de westkant kunt boarden :)

Dat kan wel.

Kijk effe hier op deze site naar de pistekaart van Livigno en dan zie je 't.😎

Born to run. B.S.

Dat kan wel.

Kijk effe hier op deze site naar de pistekaart van Livigno en dan zie je 't.😎

dan58 op 3 dec 2018 13:42

thanks!

Beste Maria,

Ja kan niet van de ene naar de andere kant skien. Ik zat vorig jaar aan de Tagliede lift (Hotel Bivio) en dat was het meest bruisende deel van het dorp. De bussen rijden wel vrij laat, tenzij je heel laat op apres ski blijft plakken.

Ik raad het persoonlijk af om aan de Montellino kant te verblijven, aangezien hier enkel hotels en een paar apres ski barretjes liggen.

Ik zat vorig jaar aan de Tagliede lift (Hotel Bivio) en dat was het meest bruisende deel van het dorp.

eljefke op 3 dec 2018 15:13

Dank je, klinkt goed. Ik denk dat wij gaan voor een appartement vlakbij het stadhuis, dat is 500 meter zuidelijker dan Hotel Bivio. Dichtbij het levendige gedeelte en de Tagliede-lift zal wel te lopen zijn op snowboardschoenen denk ik…

De bus rijd niet in het dorp maar bij de Via Isola en Via Protiglia zijn voldoende instap mogelijkheden.

De bus stop bij de carabinieri rechts bij de rotonde, checks maps.google maar ff . Voor jullie is dat 5 min. lopen.

Groeten, Harald

En als je graag wijn drinkt. De Vino&Co heeft lekkere lokale wijnen alsook prachtige Barolo’s in de kelder voor een heel goeie prijs. Ook heel vriendelijke mensen, wij zelf hebben er tot 2u na sluiting nog gezeten…

https://www.vinoeco-livigno.it/

Ook al een aantal keer in Hotel Bivio verbleven en gemerkt dat dit gedeelte 's avonds het meest bruisende stadsgedeelte is…Vanuit hieruit ben je ook snel de piste op, maar dit vertaalt zich dan meestal in de prijs van het logement. Aan het stadhuis lijkt mij een prima compromis…!!

Enjoy!!

En als je graag wijn drinkt. De Vino&Co heeft lekkere lokale wijnen alsook prachtige Barolo’s in de kelder voor een heel goeie prijs.

eljefke op 3 dec 2018 19:27

goeie tip, bedankt! meer tips over restaurants zijn welkom (of ik open daarvoor een nieuw topic)

Aan het stadhuis lijkt mij een prima compromis…!!

Enjoy!!

Filip-D op 4 dec 2018 02:53

mooi om te horen, die accommodatie is geboekt :)

Ligt nu al voldoende sneeuw.
Wanneer zitten jullie daar?
Wij 16 febr 2019 voor een week.

Groeten, Harald

wij medio april 2019, net als dit jaar. 👍

Born to run. B.S.

In de paasvakantie @dan58? Elk jaar? Bevalt dat?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83
Was dit jaar Livigno voor 't eerst en viel reuze mee, skipassen gratis, kijk maar even op hun site.
Paasvakantie doen we al 15 jaar en is eigenlijk nog nooit echt tegengevallen , wel dikwijls vanaf vroege NM wat pap maar de zon maakt véél goed in de bergen.

Born to run. B.S.

Wij gaan in de week van oud&nieuw, ben benieuwd, ik hoop dat de condities goed zijn en het niet te druk is!

Vorig jaar met Kerst in Livigno geweest, prima sneeuwcondities en helemaal niet druk. Hotel gaf aan dat Oud&Nieuw drukkere periode is dan met Kerst.
Er ligt nu veel meer sneeuw dan vorig jaar mindeze periode dus de condities hoef jij je geen zorgen over te maken en drukte zal vast mee vallen.

Hier een site die tickets verkoopt met korting voor de Munt la Schera tunnel. Kun je online kopen.

https://www.ilovelivigno.com/liv/2018/10/livigno-prezzi-tunn…

Groeten, Harald

Wij zitten altijd in Trepalle en nemen gewoon de auto. Parkeren is altijd wel mogelijk gebleken bij Carosello. Laat Mottolino niet links liggen, dat is echt een goed skigebied!
Pizzeria Bait del Ghet, in het centrum bij de minilift, is zeker een belevenis.
Voordeel van Livigno: het ligt hoog dus er is altijd (kunst-) sneeuw. Wij gaan een week eerder en dan is het nooit druk.

Klinkt goed! Wij vliegen op Milaan en nemen dan een huurauto naar het gebied…

Plaats een reactie