Verbindingslift brand af in Hochfügen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

In hochfugen is vanmorgen de verbindingslift Zillertal Shuttle afgebrand. Er is nog niet veel informatie, er zijn al wel webcambeelden opgedoken:

null

Born to Ride

https://www.wintersport.nl/forum/topic/436448

Het is ook niet het gebied Spieljoch, maar -Hoch Zillertal-Hochfügen.

@GiGi Hier op de site valt dat onder dat gebied:
ik heb de lift met rood gemarkeerd:

null

Born to Ride

Da’s sund! Geen malse lift en dat betekent dus ook dat er in Hochfugen deze winter niet zoveel te beleven is. Je zult net geboekt hebbben…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

I know. Maar Spieljoch is momenteel helemaal nog niet verbonden met Hochfügen. Dus als mensen op deze site gaan zoeken naar ‘Spieljoch’, gaan ze de betreffende lift niet vinden.

Nee maar het is wel de verbindingslift tussen HochFugen en HochZillertal. Die verbinding zal dus zoals het er nu naar uit ziet deze winter niet open zijn…

Born to Ride

Pff, juist nu ik daar geboekt heb deze winter… eerste keer Oostenrijk.

Mr. Slow

null

Kan nog geen bevestiging worden gegeven of de lift dit seizoen wel of niet draait.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ik heb hem even onder het juiste skigebied gehangen.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

null

Born to Ride

@Roel misschien moet dan ook die andere gebiedspagina aangepast worden. Want dat kaartje komt dus van de gebiedspagina van spieljoch…

Born to Ride

null

Born to Ride

@Roel misschien moet dan ook die andere gebiedspagina aangepast worden. Want dat kaartje komt dus van de gebiedspagina van spieljoch…

Matthias123 op 3 dec 2018 12:21

En van Hochzillertal - Hochfügen. Spieljoch heeft daarvan een uitsnede. Beide gebruiken dezelfde pistekaart omdat Hochzillertal en Spieljoch van dezelfde eigenaar is (Schultzgruppe) https://www.spieljochbahn.at/de/winter/interaktive-skikarte…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Aha vandaar de verwarring.

Born to Ride

oef; dat is toch heel vervelend voor dat gebied; is toch wel een heel belangrijke lift.

hopelijk kunnen ze de gondel snel repareren en provisorisch openen.

Hopelijk is het enkel cosmetische schade. En is de installatie zelf bespaard gebleven.

Übung macht den meister!!!

Lekker zuur zulke dingen net voor de opening, dat wordt dus extra busjes laten rijden.

Wij hebben er ook geboekt voor januari ☹️.

Afwachten wat dat gaat geven…

Goh wel een zeer belangrijke verbindingslift. Heb hem ook al een paar keer gebruikt bij dagtochten.
Leek mij nog niet zo oud dus de oorzaak…?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik denk dat je de verbinding wel kan vergeten dit seizoen of tenminste de eerste paar maanden

Ai, dat ziet er inderdaad helemaal niet goed uit!

Bergen + Sneeuw = ❤

Vraag me toch af hoe dit nu alweer mogelijk is.
Die dingen zitten toch voornamelijk vol metaal en beton?

Bla, bla, bla.

Vraag me toch af hoe dit nu alweer mogelijk is.
Die dingen zitten toch voornamelijk vol metaal en beton?

bartvwg op 3 dec 2018 14:31

En een hoop elektronica. Zonnepanelen maken ze tegenwoordig nog wat gevaarlijker, al weet ik niet of deze lift daar mee was uitgerust.

Born to Ride

Vraag me toch af hoe dit nu alweer mogelijk is.
Die dingen zitten toch voornamelijk vol metaal en beton?

bartvwg op 3 dec 2018 14:31

Daar vergis jij je toch echt in…

Enormveel elektro + regel techniek.

Kijk hier eens wat een laagspanningskast op 400a doet tijdens een kortsluiting…

https://youtu.be/bLHZTuS-RSQ

De amperages gaan nog wel veel hoger bij zo’n aandrijving van een lift.

Kunnen ze geen piste maken van de Holzalm naar de Wedelexpress?

  1. Een piste moet meestal aangelegd worden. Mocht er toevallig al een bosbouwpad lopen is er wellicht iets aan te doen. Dan kom je bij…
  2. De hele berg behoort meestal niet tot de liftexploitant. Deze pacht de grond die niet in eigen beheer is weer van lokale boeren/grondeigenaren. Deze verlenen niet zomaar ‘recht van overpad’.
  3. Er moeten daarvoor ook vergunningen worden aangevraagd. Alwaar iedereen inspraak op moet kunnen hebben. Zie het gevalletje Pitztaler gletscher.
  4. De Holzalm loopt niet ver genoeg naar de top om over de kam te komen.
  5. Er is te weinig tijd om een noodlift (zoals een koordlift oid) aan te leggen.

Kortom, er zal wel een pendelbussysteem ingezet gaan worden.

null

Er ligt een (rode) piste van Wedelexpres bergstation naar bijna het bergstation Holzalm (ca 1,5km).

Holzalm bergstaton ligt te laag en aan de verkeerde kant van de berg om van daar weer richting Kaltenbach te komen.

@bennie Excuus, dubbel op. jij was sneller.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 03 dec 2018 22:25

@sneeuwzeker Maar plaatjes zijn beter ;)

Kunnen ze geen piste maken van de Holzalm naar de Wedelexpress?

Arjen2 op 3 dec 2018 21:40

dat doe je niet één twee drie. Sowieso is dat een enorm steil stuk.

Het is zeer balen, maar Spieljoch heeft gelukkig net een upgrade gehad en kan wel e.a. opvangen iig. Als er maar genoeg sneeuw ligt en het koud genoeg is.

Enige wat je dus nodig hebt is een snowcat om te pendelen tussen bergstation van Holzalm en Wedelexpress over de bestaande rode piste 😛.
Hang daar een paar wagonnetjes achter en het debiet komt in orde…

Dat gaat misschien nog sneller dan half uur in een pendelbus.

Plaats een reactie