Route naar Serre Chevalier

Wij gaan halverwege januari naar Serre Chevalier. Wat is nu de beste route vanuit NL? Over de Col du Lautaret of door de Frejustunnel?

Jetske

Frejustunnel is dacht ik sneller, maar ook duurder. Of je het dat waard vindt, moet je voor jezelf bepalen.

Wij zijn vier keer (tweemaal heen en terug) via die tunnel gereden en hebben dat als prettig ervaren. Wel daarna nog over de Col de Montgenèvre. In die tijd was echter de route over de Lautaret wegens een aardverschuiving ingeperkt.

*bericht bewerkt door Quick op 04 dec 2018 15:52

Mr. Slow

Al zit je in Monetier les Bains dan is de Lautaret sneller, al zit je in Briançon is Frejus sneller :-)

Het ontloopt elkaar niet zoveel. Met veel sneeuw/wind is de rit over de Lautaret spannend, of kan de col zelfs dichtgaan. Zonder noodweer is het een mooie bergweg, de moeite waard als je van bergwegen houdt (deze weg is niet heel moeilijk voor een hoge bergcol).

Vind je na 10 uur rijden een lastige bergcol niets, dan is de Frejus de oplossing (wel duurder, extre peage en dure tunnel) ook is de reis comfortabeler, en voor het zuidelijke deel van Serre Chevalier sneller.

Click. Click. Peace

Afgelopen januari over de col de Lautaret heen gereden en ik vond het ontzettend leuk en mooi, mijn vriendin daarentegen vond het verschrikkelijk eng. De weg was glimmend wit en aan de zijkanten hadden we sneeuwmuren van 1.5-2m. Kettingen en of goede banden waren wel nodig. Moesten langzaam rijden.

Terugweg via de tunnel: voelt sneller, minder mooi.

Bedankt voor de reacties! We gaan door de tunnel.

Jetske

Plaats een reactie