Jaarwisseling Tirol

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

willen jullie de ervaringen van de jaarwisseling in Tirol (Kirchberg/Kitzbühel) hier met mij delen?

Zijn er speciale activiteiten, tradities, etc. tijdens deze periode die ik niet mag missen?

Een paar jaar geleden in Serfaus was het niet veel anders dan in Nederland: op straat vuurwerk afsteken (wordt vaak gedaan door hotels), champagne drinken en iedereen zoenen. Daarnaast zullen er hier en daar wel specifieke nieuwjaars-party’s zijn neem ik aan.

Nieuwjaarsdag zijn de liften en pistes meestal gewoon op de normale tijd open. Dus zorg dat je vroeg bent, dan heb je het hele gebied voor jezelf! :)

Paar keer geweest met de jaar wisseling ,minder uitbundig vuurwerk als in Nederland

https://www.kitzbueheler-alpen.com/nl/kirchberg/events/voorp…

Vaak is er wel een vuurwerkshow te vinden aan het begin van de avond, verwacht om 0:00 geen spectaculaire tafarelen.

Ik ben in 2013 eens met de middelbare school tijdens de jaarwisseling in Kitzbuhel geweest. Ik weet dat zij toen ter tijd een vuurwerkshow hadden en 's avonds was het gezellig op straat. De vuurwerkshow was 's avonds en niet om 00:00.

Ik neem aan dat dit dit jaar niet anders zal zijn.

Afgelopen 2 jaar in Les Deux Alpes en Mayrhofen geweest. Toch wel tot de conclusie gekomen dat oud en nieuw in het buitenland niet te vergelijken is met Nederland. (als je van bier en vuurwerk houdt)

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

De skischool organiseert in Kirchberg een ski en vuurwerkshow in de dagen voorafgaande aan nieuwjaar, er is iets van een fakkeltocht en om 12 uur is er best veel vuurwerk. We zitten op de berg, dus zien wel alles… Weet niet zo goed hoe dit in het dal is.

Qua feesten was de Tiroler altijd volle bak, Eisbar en Schatzi zal ongetwijfeld ook gezellig zijn en iets meer Nederlands.

Qua tradities is er altijd de kerstmis op kerstavond, het heet niet voor niet Kirchberg… ;-)

Plaats een reactie