Tips, skiën 15 december aanstaande

Beste lezers,

Dit weekend lijkt een prachtige hoeveelheid sneeuw te vallen, het begint dus weer volop te kriebelen.
Dusdanig dat er een serieus plan is ontstaan om volgende week vrijdag 14-12 een week te gaan genieten.

Keuze zal Frankrijk zijn maar is hier nog een gouden tip te vinden waar juist rekening mee te houden?
Liefst een gebied met afwisseling, hoog en toch veel mogelijkheden tussen de boomgrens.

Zelf zit ik enorm te twijfelen tussen:

Val Thorens
Tignes
Paradiski
Portes du Soleil

Alle tips zijn welkom, groot gebied is een must en op hoogte, ski in- en out.
Alvast bedankt!

Paradiski is pas net open vanaf 15/12, hou daar rekening mee.
Ik ben vorig jaar voor het eerst in Arc1800 geweest en dit is super meegevallen omdat dit deeldorp net op de boomgrens ligt (goed weer -> omhoog, sneeuw/wind -> omlaag riching Vallandry).

Tignes en Val Thorens liggen hoger en zijn hierdoor vaste waarden in het voor- en naseizoen. De pistes zijn hier ook al een tijdje open.

Val d’Isère is hiervoor beter dan Tignes: goed weer -> overal skiën tot in Tignes, slecht weer: meer rond Val’Isère dorp of La Daille blijven.

Val Thorens is volgens mij wel volledig boven de boomgrens (tenzij je de 3-Vallées skipas neemt). Als het waait/sneeuwt is dit een serieus nadeel.

Tignes heeft dit ook gedeeltelijk: je kan wel lager gaan skiën, maar dan moet je eerst een bergrug over. Bij slecht weer ziet alles heel snel wit.

La Plagne ligt ook op de boomgrens zodat je weer 2 kanten uitkunt afhankelijk vanuit welk deeldorp je vertrekt, maar dit gebied is mij ooit tegengevallen (rode pistes met vlakke stukken, blauwe pistes met af-en-toe een steil stuk dat te moeilijk is om redelijke beginners mee te nemen).

Glide on!

Waarom niet even de dump van het weekend afwachten?

Inderdaad, waarom niet wachten tot na dit weekend.
En waarom op hoogte, als er voldoende sneeuw ligt? Hoogte en december kan ook snel betekenen: erg koud.
Meeste sneeuw valt overigens waarschijnlijk in Oostenrijk. Waar ook meer sfeer/leven is in het voorseizoen.

Dank voor de reacties. Ik ga de weerberichten goed in de gaten houden.

Goede cijfers voor Tignes, Val Tho en La Plagne doet inmiddels ook goed mee.

*bericht bewerkt door moderator op 11 dec 2018 15:06

Plaats een reactie