welke bee wax voor Hestra

Goedemiddag,

Maakt het nog uit welke bee wax je gebruikt voor de Hestra handschoenen? Wil deze nu aanschaffen namelijk

null

Ik gebruik de originele hestra leather balm. Of het uitmaakt welke je gebruikt, geen idee maar ik vind t een prettig idee dat deze wax bedoeld is voor Mn handschoenen ;-)

*bericht bewerkt door Clau123 op 07 dec 2018 14:11

Ik zou lekker de Hestra balm pakken, als je toch al geïnvesteerd hebt in een betere handschoen.

Ja dat wilde ik ook maar de winkel die wel Hestra verkoopt had alleen niet de wax van Hestra in assortiment🤔

Ja dat wilde ik ook maar de winkel die wel Hestra verkoopt had alleen niet de wax van Hestra in assortiment🤔 sorry dubbelpost

*bericht bewerkt door Zorba op 07 dec 2018 15:16

Of deze zalf is flink in prijs gestegen, heb vorig jaar nog een potje gekocht voor 8 euri’s of bol.com wil er ook een skivakantie uitpersen…

LA NORMA😍☃️

Ik gebruik gewoon deze en dat werkt helemaal prima: https://nl.hg.eu/producten/leer/hg-leerbalsem

When life gets too complicated.... SKI

null

Gewoon deze nemen, is 150ml ipv 60ml voor de “speciale” hestra wax

*bericht bewerkt door MountainHugger op 07 dec 2018 19:46

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

In feite zal iedere vorm van was ‘voldoen’ al zit er zeker verschil in.

Ene product zal beter verwerken dan het andere, er zal een verschil zijn in hoe snel het intrekt, hoe vettig het blijft aan het oppervlak, hoe lang het beschermt, etc.

Ook in leder producten zit innovatie, ik mag hopen dat de lederbalm formule van Hestra niet al sinds 1936 onveranderd is…

Ledercondtioner op basis van vet is achterhaald mannen. Het trekt namelijk vuil aan ipv dat het het afstoot. En dat is een groot nadeel, vet en vuil hoopt zich op, en het leer kan niet meer ademen en gaat, uiteindelijk, kapot. Want veel mensen reinigen het leer nooit. In bijvoorbeeld de autobranche werkt men steeds meer op basis van coatings die ook voeden maar vuil juist afstoten.

In ieder geval: eerst reinigen van leder met een lederreiniger, daarna pas voeden.

Als je naast Hestra meer leder thuis of in de auto hebt zou ik iets adviseren als dit:

Reinigen:
https://www.carclean.com/nl/supernatural-leather-cleaner-500…

Voeden:
https://www.carclean.com/nl/supernatural-leather-sealant-250…

Prijzige producten misschien zo op het eerste gezicht maar een wereld van verschil met bovengenoemde producten (met alle respect!)

*bericht bewerkt door Gaston op 08 dec 2018 01:12

Tijd voor een uitpakparty?!

Voordeel van die Hestra balsem is dat je het ook kan gebruiken als lippenbalsem 😬

Overigens ruiken die Dodo Juice producten erg lekker

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp hebben we hier een kenner? :D

Tijd voor een uitpakparty?!

@Gaston Ligt er aan welke producten je bedoeld. Ik zou niet zo snel PoorBoys World op mijn lippen smeren ondanks deze ook lekker ruiken 😉

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 09 dec 2018 11:57

May the ski force be with you !!

Haha! Succes met het detailen van je handschoenen ;)

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie