Verzadigen base nieuwe ski

Misschien eens een tip geven aan de Kerstman ;-)

Rogier op 12 dec 2018 15:10

Is dat dezelfde kertsman die van jou een GPS-horloge gaat krijgen?

Nou ik denk eerder dezelfde kerstman die een GPS horloge weggeeft ;-)

Click. Click. Peace

Hier nog geen rotobrushes.
Begonnen met paar kleine borstels. Nu al spijt van. Wil je goed borstelen dan ben ik gewoon even bezig, en krijg ik met mijn grote handen kramp van het vastpakken van zoiets kleins.

Tja dat krijg je als je het goedkoop wilt houden (totale wax/slijp investering was me immers al duur genoeg)

Tip: Ga minimaal voor ovale brushes!

Tijd voor een uitpakparty?!

Borstelen kost gewoon de meeste tijd en moeite. Zo’n rotobrush is echt goud.

Edwin van Riel

Nog een newbie vraagje … is het dan zo dat hoe natter de sneeuw is, hoe harder de laatste borstel moet zijn?
Dus paardenhaar -> nylon -> koper.

Nylon>paard>koper van droog naar nat.

Gaat er voornamelijk om dat een hardere borstel meer “geultjes” maakt die gemakkelijker meer water afvoeren. Anderzijds moet er voldoende water over blijven om goed te glijden.

*bericht bewerkt door evr66 op 12 dec 2018 19:13

Edwin van Riel

Ik denk dat je het in dit geval ook in de structuur van het belag moet zoeken. Vergelijk het met een autoband op een droge of natte weg. Hoe grover de structuur hoe beter de waterafvoer.
Moet zeggen dat als ik ga waxen ik met een hoop dingen rekening wil houden maar niet met kletsnatte pap. De laatste jaren niet meegemaakt en als het dan toch zo moet zijn dan is dat vaak de laatste dalafdaling van de dag. Die neem ik dan maar voor lief.

Übung macht den meister!!!

Terwijl het juist die pap is waar je het slechtste op glijdt zeker in het voorjaar…

Click. Click. Peace

Terwijl het juist die pap is waar je het slechtste op glijdt zeker in het voorjaar…

Rogier op 12 dec 2018 20:47

Wat denk je van verse sneeuw bij -25 en kouder. Dat is ook drama. Zelfs gerenommeerde waxmannen weten er niet goed raad mee.

Übung macht den meister!!!

-25° in het voorjaar als aan het eind van de dag de pistes kletsnat zijn? Dat komt niet heel vaak voor :-) dan komt pap helaas vaker voor.

Click. Click. Peace

Niet joh?? 😋

Übung macht den meister!!!

:-)

Click. Click. Peace

Hoi Allen,

Ik heb alles een beetje doorgenomen. Nu ben ik reeds zelf begonnen met waxen, slijpen laat ik nog even achter wegen.
Ik lees dat wanneer je de wax opgebracht(incl. wax-fleece) en uitgehard hebt, je niet hoeft te schrapen of borstelen, maar gewoon het ijzer er weer op zetten en alles weer opwarmen! Zo gebruik je twee keer dezelfde wax of druppel je er extra wax bij?

Op het moment doe ik dus uitharden/schrapen/ijzer fine borstel(Red Creek) en wederom waxen , overnacht uitharden, maar blijkbaar bij het toedienen van meerdere lagen is dit dus niet nodig???

Wax nu met betamix red , Holmenkol universele wax moet ik nog bestellen alles vulling van het belag zodat ik de topping met betamix red of blue kan doen.

Ik heb de goedkope rotobrushes van Ali en zoals alle artikels die ‘Made in China’ zijn is het gewoon hetzelfde product met een andere sticker op. Ze lijken verdomd hard op op die van Briko Maplus…
Ahje ze werken perfect, de haartjes voelen hetzelfde aan als mijn hand borstels van Swix.

Plaats een reactie