Mach Ski

Gisteren was ik naar de LXRY beurs en daar stond een stand van “Mach Ski”
Heel leuk gesprek gehad en ga komende winter hun skies uit proberen. Toevallig hier iemand met de skies bekend.

https://machski.nl

May the ski force be with you !!

Zo dan, vanaf prijzen voor de meeste modellen (de twintip is voordeliger) CHF 1600 zie ik. Moet wel heeeel mooi zijn dan :)

https://ski-shop.ch/mach/

Maar op jouw vraag: nee, nog nooit van gehoord :)

Edwin van Riel

Prijs is inderdaad stevig.

May the ski force be with you !!

Ik heb ook stiekem even zitten grasduinen op de website, maar ik kan er nog niet expliciet uithalen wat er, buiten de prijsstelling, nou zo exclusief aan is.

On topic: Never heard of it :-)

When life gets too complicated.... SKI

De garantie dat je niet gezien moet worden op dezelfde ski’s als het plebs tijdens je uitje in pakweg Gstaad of Lech is het één en ander waard, nietwaar 😉.

In dat opzicht worden ski’s alleen maar beter door ze duurder te maken i.p.v. omgekeerd zoals een weldenkend mens zou durven aannemen.

Persoonlijk zou ik geen openbaring verwachten op de sneeuw, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Jemig… Als je er fijn op kunt skiën, is het goed. Dat kan ook voor minder dan de helft van het geld. Dan kun je de rest besteden aan liftpassen, lekker eten, of een weekend weg met je teerbeminde(n). Ga lekker skiën🙂!

Mooie ski’s. Vind het wel vreemd dat ze voor elk type ski dezelfde bindingen willen monteren en dat ze € 300 rekenen voor een paar bindingen van € 150.

@CJAHulskamp na het leuke gesprek en de afspraak dat jij ze mag testen…zou je dan ook echt 100% eerlijk zijn in jouw test-oordeel?

Ik weet nog van bijv. de Top-Gear afleveringen dat de bevindingen niet altijd even betrouwbaar waren naar aanleiding van het gepaai, voorliefde, wrok voor een bepaald merk.

Soms deed hij het juist wel door fabrikanten te laten foeteren door super eerlijk te zeggen: wat een rot auto of waardeloos design (netjes uitgedrukt)

Sommige mensen zeggen niet zo snel dat een Bentley Bentayga eigenlijk maar een hele dure SUV is en alles behalve het geld rechtvaardigd.

Als je een middensegment ski (qua prijs) laat testen en men zegt, het is voor de vergevorderde een top ski dan ontstaat de discussie welk niveau de vergevorderde skiër dan is.

Goedkoop materiaal kan namelijk bijna nooit goed zijn is vaak de algemene opvatting.

Veel testplezier! Al zijn de bindingen van bladgoud, ik koop ze niet.

@piefke: jouw beurt om een stevige uitgave te doen voor een test. Doe ik die wax wel :):):)

Edwin van Riel

Mooie ski’s. Vind het wel vreemd dat ze voor elk type ski dezelfde bindingen willen monteren en dat ze € 300 rekenen voor een paar bindingen van € 150.

HarmN op 10 dec 2018 13:18

Er is een mogelijk om een andere bindingsplaat te monteren. Zijn wel meerdere mogelijkheden buiten wat er op de site staat

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp na het leuke gesprek en de afspraak dat jij ze mag testen…zou je dan ook echt 100% eerlijk zijn in jouw test-oordeel?

Ik weet nog van bijv. de Top-Gear afleveringen dat de bevindingen niet altijd even betrouwbaar waren naar aanleiding van het gepaai, voorliefde, wrok voor een bepaald merk.

Soms deed hij het juist wel door fabrikanten te laten foeteren door super eerlijk te zeggen: wat een rot auto of waardeloos design (netjes uitgedrukt)

Sommige mensen zeggen niet zo snel dat een Bentley Bentayga eigenlijk maar een hele dure SUV is en alles behalve het geld rechtvaardigd.

Als je een middensegment ski (qua prijs) laat testen en men zegt, het is voor de vergevorderde een top ski dan ontstaat de discussie welk niveau de vergevorderde skiër dan is.

Goedkoop materiaal kan namelijk bijna nooit goed zijn is vaak de algemene opvatting.

Veel testplezier! Al zijn de bindingen van bladgoud, ik koop ze niet.

Skitty op 10 dec 2018 13:31

De meeste hier weten dat geld bij mij niet veel invloed heeft. Verder ben ik vrij nuchter en niet te porren voor allerlei Lobby’s.
Was benieuwd of er iemand wat wist over dit merk.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 10 dec 2018 13:55

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp na het leuke gesprek en de afspraak dat jij ze mag testen…zou je dan ook echt 100% eerlijk zijn in jouw test-oordeel?

Ik weet nog van bijv. de Top-Gear afleveringen dat de bevindingen niet altijd even betrouwbaar waren naar aanleiding van het gepaai, voorliefde, wrok voor een bepaald merk.

Soms deed hij het juist wel door fabrikanten te laten foeteren door super eerlijk te zeggen: wat een rot auto of waardeloos design (netjes uitgedrukt)

Sommige mensen zeggen niet zo snel dat een Bentley Bentayga eigenlijk maar een hele dure SUV is en alles behalve het geld rechtvaardigd.

Als je een middensegment ski (qua prijs) laat testen en men zegt, het is voor de vergevorderde een top ski dan ontstaat de discussie welk niveau de vergevorderde skiër dan is.

Goedkoop materiaal kan namelijk bijna nooit goed zijn is vaak de algemene opvatting.

Veel testplezier! Al zijn de bindingen van bladgoud, ik koop ze niet.

Skitty op 10 dec 2018 13:31

De meeste hier weten dat geld bij mij niet veel invloed heeft. Verder ben ik vrij nuchter en niet te porren voor allerlei Lobby’s

May the ski force be with you !!

Komkom @Skitty, niet meteen zo argwanend. CJA gaat gewoon lekker een rondje doen op doe gouden latten en verteld ons dan wat hij ervan denkt. Niks mis mee toch? Beertje vertrouwen in regelmatig postende forumleden mag wel lijkt me ;)

Ik neem aan, dat iedereen, die dit soort uitgave overweegt toch wel minimaal zelf er even een dagje op wil staan.

Kan me ook niet voorstellen dat ik een paar latten zo veel meer waard zou vinden (voor pak’m beet de helft koop je echt wel wat fraais van de gerenommeerde merken), maar goed, slechts één manier om hier achter te komen.

Of volgens jaar testweekend in Davos bezoeken, daar stonden ze blijkbaar wel. In Stubai en Sölden in ieder geval niet gezien :)

Edwin van Riel

Als je naar de LXRY beurs gaat zal het aankoopbedrag niet het probleem zijn :-P

When life gets too complicated.... SKI

@Hulskamp intressant dat je dit doet.
Zoals je weet houd ik wel van exoten.
Ik ben benieuwd naar je oordeel 👍

@evr66 vertrouwen heb ik voornamelijk in mijzelf 😉 maar kan enthousiast raken door andere meningen en bevindingen.

Het informatieve of juist totale nonsense in bepaalde test spreekt mij soms aan.

Zoals de culinaire experts in onderstaand filmpje kan je dat wellicht ook treffen met materiaal tests:
https://youtu.be/4Qa6QXBxxWw

Veel testplezier @CJAHulskamp

@Skitty zoiets hebben ze ook eens gedaan met schilderijen van IKEA. Die werden ook gelijk tonnen tot miljoenen toegedicht…

Born to Ride

Born to Ride

Persoonlijk zou ik eerder de bekende forumleden geloven dan “Boris van lifehunters” hoor hahaha.

Edwin van Riel

https://www.radical-sports.com/produkt-kategorie/ski/…
Deze ga ik van de winter testen.
Benieuwd welke beter zijn 😜
@CJAHulskamp

Mooie ski qua design vind ik. Zal ongetwijfeld kwaliteit materiaal zijn, maar ik vind het ook te duur voor een ski.
Wel relaxt om deze te kunnen uitproberen @CJAHulskamp

@piefke: jouw beurt om een stevige uitgave te doen voor een test. Doe ik die wax wel :):):)

evr66 op 10 dec 2018 13:41

🤣🤣🤣
Euh zal het fff aan de mevrouw Piefke voorleggen🥶

LA NORMA😍☃️

@piefke: jouw beurt om een stevige uitgave te doen voor een test. Doe ik die wax wel :):):)

evr66 op 10 dec 2018 13:41

🤣🤣🤣
Euh zal het fff aan de mevrouw Piefke voorleggen🥶

Piefke op 10 dec 2018 16:43

Watje :)

Edwin van Riel

@piefke: jouw beurt om een stevige uitgave te doen voor een test. Doe ik die wax wel :):):)

evr66 op 10 dec 2018 13:41

🤣🤣🤣
Euh zal het fff aan de mevrouw Piefke voorleggen🥶

Piefke op 10 dec 2018 16:43

Watje :)

evr66 op 10 dec 2018 16:45

Tsjah, iets met grote mond maar verder braaf luisteren🙈

LA NORMA😍☃️

Mooie ski’s. Vind het wel vreemd dat ze voor elk type ski dezelfde bindingen willen monteren en dat ze € 300 rekenen voor een paar bindingen van € 150.

HarmN op 10 dec 2018 13:18

Tja, die worden natuurlijk wel met de hand gemonteerd 😂

Als je naar de LXRY beurs gaat zal het aankoopbedrag niet het probleem zijn :-P

Alex op 10 dec 2018 14:25

Die strooien met gratis uitnodigingen, hoor. Ik heb maar vriendelijk bedankt.

Klopt, kreeg er 1 van een terrasoverkappingenboer :)

Edwin van Riel

De garantie dat je niet gezien moet worden op dezelfde ski’s als het plebs tijdens je uitje in pakweg Gstaad of Lech is het één en ander waard, nietwaar 😉.

Morzel op 10 dec 2018 12:21

Gelukkig kan dat ook goedkoop, ik heb thuis een setje Revision skis liggen, die heb ik in Europa ook nog niet gezien. Nieuw gekocht voor ongeveer 200 euro nadat ze failliet waren gegaan.

Freeride = Life

Vol verwachting klikte ik door op “custom ski”. En dan krijg je dit:

"U bent op zoek naar het creatiefste promotiemateriaal of het beste cadeau. Met een ski in uw design en van de hoogste kwaliteit biedt u uw klanten, partners of medewerkers iets buitengewoons. Als showmodel in uw etalage, showroom of als reclameobject op de skipiste. "

Is dit merk dan gewoon een niet meer dan een marketingdingetje? Wat geneuzel over filosofie hoe een ski opgebouwd moet zijn, beetje bla bla over design “rechtstreeks van de wedstrijdpiste”, “hoogwaardige materialen”, “handgemaakt” plus natuurlijk een bovengemiddeld prijskaartje…

Ze kunnen misschien best lekker skiën, maar ik zou even verder kijken.

Als je naar de LXRY beurs gaat zal het aankoopbedrag niet het probleem zijn :-P

Alex op 10 dec 2018 14:25

Die strooien met gratis uitnodigingen, hoor. Ik heb maar vriendelijk bedankt.

DrPhil op 10 dec 2018 17:16

Dan heb ik niks gezegd 😎

When life gets too complicated.... SKI

Dit valt wat mij betreft in de categorie Zai, Bogner, etc. Gewoon voor mensen die vooral willen alten zien dat ze het kunnen betalen. En of het skiet? Er zijn vast mensen die ze lekker vinden skiën. Maar zoals met elke ski: de een vindt hem heerlijk, de ander verschrikkelijk. En dat heeft met het prijskaartje vrij weinig te maken.

Wel ken ik mensen met hele dure ski’s die ze hebben gekocht zonder ze ooit geskied te hebben. “Heerlijek ski’s”… Ja, dat zou ik ook zeggen (op zijn minst tegen anderen), anders kom je wel heel geld-over-de-balk-smijtend-maar-niet-al-te-snugger over ;)
En ik ken ook mensen die echt heel veel testen en dan toch verliefd worden op de Stöckli. Totdat ze het prijskaartje zien, dan zijn ze ineens wat minder verliefd.

Plaats een reactie