dichtbij zijde skiegebieden

Ik vroeg me af wat de meest dichtbij zijnde skiegebieden (vanuit Nijmegen) zijn waar al sneeuw ligt en die dit of volgend weekend open zijn? Het plan was om naar Winterberg te gaan, maar zo te zien zal die niet open zijn. Ik wilde 2/3 dagen gaan en ben best bereid om een stukje verder te rijden.

De kans is best groot dan Winterberg (deels) opent dit weekend. In de loop van de week zullen ze flink sneeuw kunnen produceren. Een andere optie is misschien Feldberg, daar is al flink wat sneeuw gevallen. De verwachte opening daar is 15 December. Al moet je voor Feldberg toch ook al wel een uur of 6 rijden rekenen.

Born to Ride

Als een stukje verder geen probleem is, zou ik eerder kiezen voor bv Montafon of engelberg.Weet niet wat er half december al aan liften draait in Montafon, Engelberg is open volgens mij.

Edwin van Riel

Winterberg is volgend weekend vrijwel zeker geopend.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Kleinwalsertal of Nesselwang zijn ook prima te bereiken. Hetzelfde geldt voor Zugspitz Arena.

Mr. Slow

Ik denk ook aan het Kleinwalsertal, vanaf Nijmegen nog iets minder dan 750 km. Gaat 14 December open en er ligt sneeuw.

Kleinwalsertal is goed te doen en budgetvriendelijk. Zelfde geldt voor het Bregenzerwald. Kies je verblijf in Au/Schoppernau en ga skiën in Mellau/Damüls, Warth-Schröcken en de Diedamskopf.
Of rijdt naar het Montafondal. Altijd goed, maar nèt iets duurder.

Linker of rechterzijde? ;)

Not all who wander are lost

Plaats een reactie