Wedze Dames ski Boost 100

Beste,

Ik heb de volgende ski op het oog voor mijn vriendin:
Wedze Boost 100 (€150)

null
.

Mijn vriendin is een beginner en heeft op een paar x skihal na nog nooit geskied, het belangrijkste ze vind het geweldig om te doen!

Ik ben benieuwd of iemand mij meer over deze ski kan vertellen, en of dat dit een goede optie kan zijn voor een beginner.

Ik snap dat ik voor 100 euro meer een ski van betere kwaliteit kan krijgen, maar het is dit of 2/3 jaar huren.

Is het een raar idee om op marktplaats te kijken en voor hetzelfde geld een mooi tweedehands exemplaar uit te zoeken die wat beter gebouwd is? Denk toch 150 euro beter besteed.

Is het een raar idee om op marktplaats te kijken en voor hetzelfde geld een mooi tweedehands exemplaar uit te zoeken die wat beter gebouwd is? Denk toch 150 euro beter besteed.

elisabeth101 op 11 dec 2018 17:31

Zou inderdaad kunnen, verklaar je nader?

Eens, liever voor onder de 200 EUR een paar nette gebruikte latten met houten kern.

Edwin van Riel

Eerst paar jaar huren is zeker geen slechte optie ook. Als je de kosten wilt spreiden, kun je ook eerst naar (goed passende, dus waarschijnlijk te klein lijkende :)) skischoenen kijken.

*bericht bewerkt door evr66 op 11 dec 2018 17:38

Edwin van Riel

Eens, liever voor onder de 200 EUR een paar nette gebruikte latten met houten kern.

evr66 op 11 dec 2018 17:35

Ik ben niet bekend met de nadelen van een schuim kern, kan je dit misschien toelichten?

Een schuim kern geen veel minder stabiliteit, nauwelijks energie en is na een jaar of 3 gewoon helemaal klaar. Zelfs de ‘hoogste’ ski in deze lijn - de Boost 900, mét houten kern - zou ik niemand aanraden. Zelfs geen licht gevorderde met een zeer klein budget. Dan zou ik inderdaad iets van Marktplaats pakken voor dat geld.

Voor een beginnerslat…schuimkern soit, lijkt me prima.
Maar voor een beginner zou ik huren, zeker in Frankrijk. (Heb het idee dat O’rijk duurder is qua huren, dan heb je ze met twee weekjes er weer uit)

*bericht bewerkt door Hessel op 11 dec 2018 17:51

Voor een beginnerslat…schuimkern soit, lijkt me prima.

Hessel op 11 dec 2018 17:48

Klopt, die schuim kern is ook niet het ergste aan deze ski. Hoe ze skiën… dat wil je (ik) echt niemand aandoen. Daar krijg je geen vertrouwen van. En ja, ik denk dat je dat - ook als beginner, júist als beginner - wel wil.

@GiGi het is een budget ski, maar ik denk dat je als beginner er redelijk mee uit de voeten kunt. Zeker voor een week of twee.
Dan upgraden.

Ik heb het niet zozeer over het niveau van de ski. Maar dat ik het echt crap vind (als in: echt enger dan elke andere beginnersski - daar heb ik er verschillende van onder gehad voor de grap). Ik heb van Wed’ze de Boost 700 en 900 geskied.

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langl…

Bieden, kopen, afhalen en hup 2 jaar lol. Vast geen houten kern maar dat is echt onzin voor een absolute beginner. ‘De vriendin’ hier in huis heeft jaren op Cloud 9 geskied en volgens mij mist ze ze nog steeds af en toe.

Voor een beginnerslat…schuimkern soit, lijkt me prima.

Hessel op 11 dec 2018 17:48

Klopt, die schuim kern is ook niet het ergste aan deze ski. Hoe ze skiën… dat wil je (ik) echt niemand aandoen. Daar krijg je geen vertrouwen van. En ja, ik denk dat je dat - ook als beginner, júist als beginner - wel wil.

GiGi op 11 dec 2018 17:52

Gigi, bedankt voor deze nuttige informatie! Wat voor ski zou je me aanraden, als je een ski zou moeten kopen onder de 220 euro. Ik ben echt van plan er een te kopen, dus huren is niet echt een optie.

Ik zal vanavond even kijken voor je. Hoe groot en zwaar is ze ongeveer?

Ik zal vanavond even kijken voor je. Hoe groot en zwaar is ze ongeveer?

GiGi op 11 dec 2018 18:03

65 Kg en 1.75, mijn voorkeur gaat btw uit naar een nieuwe ski. Ik snap dat ik niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, maar wil relatief gezien graag de beste deal maken.

Het wordt waarschijnlijk de HEAD EASY JOY SLR2 BLK/PNK + JOY 9 AC 85. Evaringen mee?

*bericht bewerkt door jessehuijers op 12 dec 2018 20:52

Ter aanvulling:
bijbehorende link: http://www.ekosport.nl/head-easy-joy-slr2-blk-pnk-joy-9-ac-8…

De andere die ik overweeg zijn:
Fischer My Aspire SLR, https://www.xspo.de/artikel/fischer-my-aspire-slr-2018/19.ht…

En de DYNASTAR INTENSE 6 + XPRESS W10 B83, http://www.ekosport.nl/dynastar-intense-6-xpress-w10-b83-whi…

Welke krijgt de voorkeur, en waarom?

Alvast bedankt!

Ik was voor de dynastars gegaan. De 158 kan nog wel qua lengte. Ben ik ook ooit mee begonnen en ik ben even lang. Het is de damesvariant van de Speedzone ski’s en die worden goed beoordeeld. Zijn smooth en makkelijk te skien en een betrekkelijk hoog plafond over het algemeen.

Ps. Tenzij je nog ergens een fischer progressor f17 op de kop kan tikken. Dan daarvoor gaan 😉

Plaats een reactie