Ski lengte ervaren plezier skier

Ik heb vorige week head rebels iShape ski’s gekocht alleen nu twijfel ik over de lengte van mij ski’s.
De ski’s komen tot mijn neus, ik ben 1m 64 en mijn ski’s zijn 1m 49. Ik ben een vrouw en weeg 67 kg.
Ik kan goed skiën en hou er van om hard de piste af te gaan maar maak niet heel lange bochten.
Raden jullie mij aan om deze lengte te houden of om een lengte langer te nemen (1m 56)?

Ik zou zeggen 163 eigenlijk. 156 kan ook, maar dan gebruik je hem meer als softe slalomski. Wat langer zou bij je postuur en “ik kan goed skiën” beter passen. 163 zou dus mijn advies zijn.

Lengte is vooral heel erg persoonlijk, ik zou voor 156cm gaan of eventueel 163cm.

Dus die 149cm kan eventueel ook, maar dan moet het echt een bewuste keuze zijn.

Wat is “niet heel lange bochten”? Afhankelijk van het antwoord daar op zou ik 156 of zelfs de reeds gekochte 149 zeggen…Maar als de bochten toch naar wat langer dan echt slalombochtjes gaan, dan is 163 ook een optie…

Het is een ski met een slalomtaillering dus dan is een wat kortere lengte niet gek. Maar als je m niet als slalomski gebruikt dan had ik m wel langer genomen. Als je echt op hoge snelheid skiet dan de 163…alleen ik vraag me af of je dan wel de juiste ski gekocht hebt? Was een wat langere radius dan niet een betere optie?

Ik weet er zelf helemaal niet zoveel van af. De radius is inderdaad maar 10.5. Ik ski zoals je zegt wat meer ‘de oude stijl’, maar wil ook wel graag leren om anders te skiën + misschien skiles gaan geven. Dus misschien dan toch 156 beter?
In de winkel adviseerde ze mij 149 maar ik snap niet zo goed waarom?

Ik weet er zelf helemaal niet zoveel van af. De radius is inderdaad maar 10.5. Ik ski zoals je zegt wat meer ‘de oude stijl’, maar wil ook wel graag leren om anders te skiën + misschien skiles gaan geven. Dus misschien dan toch 156 beter?
In de winkel adviseerde ze mij 149 maar ik snap niet zo goed waarom?

BrittenArjan op 18 dec 2018 18:19

omdat ze daar nog de regel van 10 jaar geleden hanteren. Lichaamslengte - 15 cm zonder ook maar naar iets anders te kijken/luisteren. Welke winkel was het als ik vragen mag?

Bij de intersport…

Een slalomlat met de “oude stijl” skiën is knap lastig. Dit zijn latjes die op de kant gesneden bochten willen maken. Dat lukt alleen met een moderne carve techniek. Rutschen/slippend sturen gaat alleen bij forceren lukken.

Oké dus beter voor 156 gaan?

Plaats een reactie