snowboard kiezen

Hallo wintersporters! dit is mijn eerste post ooit, dus als ik iets fout doe zou ik het dat van u willen horen!

Ik ben opzoek naar advies dat mij kan helpen om mijn snowboard te kiezen, ik heb zelf uiteraard wel research gedaan en ik moet nog kiezen tussen 2 planken:

De capita DOA (defenders of awesome)
of de Burton process flying V

ik ben tot deze 2 boards gekomen omdat ik een speels, all mountain freestyle board met redelijk wat “pop” zoek met middelmatige flex en in 155W tot 159W beschikbaar is.

omdat ik ski en snowboard leraar ben geweest kom ik bijna overal met mooie techniek van af, op zwarte pistes heb ik echter wel veel moeite.
ik ben rijd sportief, vind het leuk om side hits te pakken en te springen, soms een rondje in het park ben ik ook niet vies van.

ik ben 88 kilo zwaar
heb niet per se een voorkeur aan camber, rocker of een combinatie hiervan
ik heb hiervoor 2 jaar gereden op een burton ripcord (een plat board) en dit beviel mij niet omdat in mijn beleving redelijk saai was omdat beginners level board is.

Morgen,

2 jaar geleden heb ik exact dezelfde keuze als jij moeten maken. En als ik dit lees hebben wij ook redelijk hetzelfde niveau.

Ik weet 89 kg ben 189 cm met schoenmaat 45.

Ik heb toen gekozen voor een Burton Process flying V 162w (2016)

Het board bevalt mij tot op heden zeer goed. Het enige nadeel met een burton board is dat er ook weer burton bindingen bij moeten. Dit is voor mij het enige nadeel, maar als je die toch nog moet kopen zou ik er niet te lang over nadenken!

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

De DOA wordt wel positief beoordeeld als het gaat om een sterke pop, is speels en ook goed te carven. Als je zegt sportief te rijden denk ik aan wat harder, sneller en met goede techniek? Dan zou ik richting een camber board gaan, iig tussen de bindingen.

*bericht bewerkt door Tomver op 12 dec 2018 09:19

Die Burton is meer all mountain, dat is een directional twin. Die doa is meer freestyle. Een echte twin. Wat hierboven staat over bindingen is overigens flauwekul. Er kunnen ook andere bindingen op een Burton board.

Als dat je twee keuzes zijn zou ik zeker voor de DOA gaan. Al die dingen die je opnoemt vervult hij gegarandeerd. Goede pop, flex en stabiliteit bij snelheid. Let wel op want hij board redelijk agressief.

Ik heb beiden boards getest en wat me opviel aan die Process Flying V is het gebrek aan stabiliteit, zeker als je wat sneller bochten gaat maken. Qua flex zit die zeker goed maar ook pop is niet geweldig. Als je toch zou twijfelen voor een Burton, pak dan de custom.

De Burton en de Capita liggen wat mij betreft qua gevoel onder de voeten mijlenver uit elkaar. Bovendien is bijv. een 155w met 88 kg toch wel erg aan de korte kant. Misschien is het handig even bij de basis te beginnen om teleurstellingen te voorkomen.

Mag het ook iets anders zijn? Er is zo veel meer te koop…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Er is maar 1 bedrijf dat boards maakt waarmee je kan spelen én snijden… :D

*bericht bewerkt door Gnurider op 12 dec 2018 19:56

Er is maar 1 bedrijf dat boards maakt waarmee je kan spelen én snijden… :D

Gnurider op 12 dec 2018 19:56

Je bedoelt natuurlijk Never Summer!!! 😁😁

Übung macht den meister!!!

Er is maar 1 bedrijf dat boards maakt waarmee je kan spelen én snijden… :D

Gnurider op 12 dec 2018 19:56

Klopt…
Never Summer
😀

Ik kan je niet adviseren welk board je moet hebben, maar testen is mijn devies. Iets kan op papier helemaal jouw board zijn, maar in de sneeuw nogal tegenvallen. Ik ben destijds in Zoetermeer gaan testen en kwam toevallig uit bij het board wat ik op het oog had. Maar ik ontdekte ook dat de bindingen die Ride op dat moment maakte niet voor mij waren. Gingen niet soepel open en paste niet goed op mijn kleine boots (maat 36).

Let it snow, let snow, let it snow!

DOA zonder twijfel!!!

Ik ben ook aan het kijken voor een ander board maar blijft moeilijk. Een 5 boards getest. Het rijdt allemaal wel fijn. Zelf heb ik K2-Raygun/159.

Getest: K2 Party player (wen baar/ erg flex/) , Libtech-skate banana, Burton-dropper en de flying v. En de Jones Mountain twin.( Laatste is iets meer stijver. Fijn board) lengte ±155 getest.

K2 cinch ts binding kan ook op een Burton plank. Wordt met 2 schroeven vast gezet.

Pat.

Hallo,
Gewoon zelf gaan testen, daar zijn genoeg mogelijkheden voor! Je zal verbaasd staan wat je allemaal ontdekt, ook buiten deze 2 boards, die best wel verschillend rijden inderdaad. Er zijn testavonden en ook testmogelijkheden bij Duijvestein Winterstore in Zoetermeer en Landgraaf. Als je dan voor de Proces zou gaan, kies dan de camber versie.

Succes!!
Groeten Björn

allemaal bedankt voor het advies! dit word erg gewaardeerd, ik ga kijken of binnenkort nog tijd heb om boards te testen in zoetermeer of landgraaf.

Nog een vraag, wanneer ik mijn definitieve keuze heb gemaakt, waar raden jullie het aan om het snowboard te kopen? in een echte winkel of in een online webstore? en zo ja, welke webstore(s) raden jullie aan ?

De Burton en de Capita liggen wat mij betreft qua gevoel onder de voeten mijlenver uit elkaar. Bovendien is bijv. een 155w met 88 kg toch wel erg aan de korte kant. Misschien is het handig even bij de basis te beginnen om teleurstellingen te voorkomen.

Mag het ook iets anders zijn? Er is zo veel meer te koop…

Sneeuwbaard op 12 dec 2018 19:01

uiteraard sta ik open voor andere suggesties! ik heb trouwens juist voor zo’n kort board gekozen omdat ik tot op heden op een 162w board reed en het super veel moeite kostte om op de piste of in de lucht snel te draaien door de lengte.

uiteraard sta ik open voor andere suggesties! ik heb trouwens juist voor zo’n kort board gekozen omdat ik tot op heden op een 162w board reed en het super veel moeite kostte om op de piste of in de lucht snel te draaien door de lengte.

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:57

Op welk board(merk en type) rijd je nu dan? Per board is het natuurlijk extreem verschillend hoe gemakkelijk of juist moeizaam ze draaien. Het is niet zo dat elk board dat 162W is exact evenveel ‘moeite’ kost om door de bocht te krijgen.

uiteraard sta ik open voor andere suggesties! ik heb trouwens juist voor zo’n kort board gekozen omdat ik tot op heden op een 162w board reed en het super veel moeite kostte om op de piste of in de lucht snel te draaien door de lengte.

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:57

Op welk board(merk en type) rijd je nu dan? Per board is het natuurlijk extreem verschillend hoe gemakkelijk of juist moeizaam ze draaien. Het is niet zo dat elk board dat 162W is exact evenveel ‘moeite’ kost om door de bocht te krijgen.

Jeroen999 op 17 dec 2018 13:25

Burton ripcord 2017, geen rocker of camber profiel, gewoon plat. letterlijk

allemaal bedankt voor het advies! dit word erg gewaardeerd, ik ga kijken of binnenkort nog tijd heb om boards te testen in zoetermeer of landgraaf.

Nog een vraag, wanneer ik mijn definitieve keuze heb gemaakt, waar raden jullie het aan om het snowboard te kopen? in een echte winkel of in een online webstore? en zo ja, welke webstore(s) raden jullie aan ?

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:51

Ik heb online gekeken maar meestal niet goedkoper als bij Duijvenstein . Of iemand zou wel goedkope site weten.

Duijvenstein betaal je 15,- voor te testen. (Koop je een board wordt dit van de prijs afgetrokken).

Pat.

allemaal bedankt voor het advies! dit word erg gewaardeerd, ik ga kijken of binnenkort nog tijd heb om boards te testen in zoetermeer of landgraaf.

Nog een vraag, wanneer ik mijn definitieve keuze heb gemaakt, waar raden jullie het aan om het snowboard te kopen? in een echte winkel of in een online webstore? en zo ja, welke webstore(s) raden jullie aan ?

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:51

Ik heb online gekeken maar meestal niet goedkoper als bij Duijvenstein . Of iemand zou wel goedkope site weten.

Duijvenstein betaal je 15,- voor te testen. (Koop je een board wordt dit van de prijs afgetrokken).

ruijtersfotografie op 17 dec 2018 13:38

ik had op de site van duivenstein gekeken maar helaas hebben ze hier geen capita DOA in de verkoop…

allemaal bedankt voor het advies! dit word erg gewaardeerd, ik ga kijken of binnenkort nog tijd heb om boards te testen in zoetermeer of landgraaf.

Nog een vraag, wanneer ik mijn definitieve keuze heb gemaakt, waar raden jullie het aan om het snowboard te kopen? in een echte winkel of in een online webstore? en zo ja, welke webstore(s) raden jullie aan ?

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:51

Gewoon waar je hem test of bij een winkel waar jij je prettig bij voelt. Winkel in Nederland is makkelijk als er zich problemen voordoen. En het support je eigen economie. Prijsverschillen zijn minimaal.

allemaal bedankt voor het advies! dit word erg gewaardeerd, ik ga kijken of binnenkort nog tijd heb om boards te testen in zoetermeer of landgraaf.

Nog een vraag, wanneer ik mijn definitieve keuze heb gemaakt, waar raden jullie het aan om het snowboard te kopen? in een echte winkel of in een online webstore? en zo ja, welke webstore(s) raden jullie aan ?

tricksopkinderpiste op 17 dec 2018 12:51

Gewoon waar je hem test of bij een winkel waar jij je prettig bij voelt. Winkel in Nederland is makkelijk als er zich problemen voordoen. En het support je eigen economie. Prijsverschillen zijn minimaal. Los van tijdelijke acties natuurlijk.
Succes met het testen.
Groeten

dus nog wat meer research gedaan te hebben en te hebben geluisterd naar advies, twijfel ik nu tussen de capita DOA 158w of de bataleon whatever in dezelfde maat, beide goede reviews en een camber profiel, heeft iemand ervaring met 1 van deze boards?

De Doa is geen verstandige keuze als je een flat niet de bocht om kreeg. Ga aub testen, want ik heb het idee dat de boardjes nu niet matchen met de wensen en de skills.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

ik kan niet goed draaien in de lucht omdat mijn board zo groot is en nauwelijks pop heeft, op de grond gaat het draaien meer dan goed.

Plaats een reactie