GoPro behuizingen

Megathread voor GoPro’s?

Excuus als hier al dingen over bestaan, de zoekfunctie levert alleen topics uit '14, '15 en '16 op.

Ik heb van de week een GoPro Hero gekregen (met oog op wintersport in januari) en ik ben op zoek naar een behuizing. Bijgeleverd was een ‘skeleton’ case, maar ik twijfel of dat in de sneew genoeg is. Ook al is de camera waterdicht (als het goed is) is er natuurlijk ook risico voor vallen/stoten/etc. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft er ervaring met recente GoPro aankopen? Of ervaring met welke cases goed zijn in gebruik al? Die originele GoPro case is wel erg prijzig namelijk.

Kijk eens op Aliexpress, voldoende accessoires en behuizingen te vinden.

http://nl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id…

Groeten, Harald

Ik gebruik voor mijn Gopro 6 de skeleton case of geen case… En je moet het wel heel gek maken wil je een gopro slopen… Voor mij is het tijdens wintersport meer dan genoeg…

Click. Click. Peace

Er is overal genoeg, alleen er zijn zoveel gopro’s (en allemaal in verschillende edities)… Als ik zoek op Hero dan krijg je uiteraard alles voor Hero X (3, 4, 5 of 5, 6, 7) etc.

Verder is de vraag natuurlijk vooral wat is de beste prijs kwaliteit. Aliexpress is soms okee, maar de kwaliteit is nou niet echt je van het. Ik weet niet of ik mijn dure camera daaraan toevertrouw. Straks sta je bij de lift, GoPro weg. Is dan bijvoorbeeld een skeleton case niet gewoon beter? Is het uberhaupt wel nodig. Heeft iemand een verzopen gopro?

Wat doe jij vooral Rogier? Ik zou zeggen ik ben wel intermediate nu. Op de piste val ik niet echt meer maar ik rij wel (de beginner line) in het park dus daarbij is vallen natuurlijk wel gewoon een risico.

Ik val wel eens hoor ;-) en mijn gopro klapt ook wel eens tegen een boom aan…
lensjes zijn te veravngen (muv de Fusion) en de camera zelf gaat niet zo snel kapot.

Ik maak met niet zo heel druk eerlijk gezegd. Ik ben wel eens een gopro kwijt geraakt maar dat was eigenlijk altijd mijn eigen schuld, en ik heb hem daarna 1 keer een half jaar na dato terug gevonden (werkend). Je kunt altijd een extra touwtje aan je skeleton case vast maken…

Click. Click. Peace

Ik heb de GoPro Hero Session 4. Skeleton case is voldoende. Laatste generaties zijn allemaal waterdicht dus de case is eigenlijk overbodig. Als je zorgen maakt over een mount die loskomt kan je een tether gebruiken (ik heb deze zelf geknoopt met 1 mm koord. Deze enerzijds vastmaken aan de skeleton case of de camera zelf indien mogelijk en als anderzijds aan je uitrusting, mocht de mount falen door een klap bungelt die alsnog aan je uitrusting.

Mocht alles falen hebben de GoPro’s nog een zoekfunctie mits je geconnect bent met de gopro via wifi waarbij hij piepjes produceerd.

Maar maak je geen zorgen over impact botsingen met de gopro, Tenzij je met 90km een muurtje kopt, maar dan is je Gopro het minst van je problemen… (En dan nog zet ik in op een nog werkende gopro, wellicht lensje vervangen)

Maar maak je geen zorgen over impact botsingen met de gopro, Tenzij je met 90km een muurtje kopt, maar dan is je Gopro het minst van je problemen… (En dan nog zet ik in op een nog werkende gopro, wellicht lensje vervangen)

Sneeuwplank op 12 dec 2018 15:36

Precies :-)

Click. Click. Peace

Ik heb hem (Hero) in de normale case op mijn helm of die van mijn dochter zitten… wel met een extra (zelfgemaakt) draadje met een musketon haak aan de helm vast…

afgelopen winter crashte mijn dochter over de kop met een slee… mooie beelden en de camera wordt van de helm af geslagen… maar werkt nog prima en is niet stuk!

@Zazzoo Definieer “Hero”, er zijn nogal wat versies van de Gopro Hero uitgekomen ;-) Aan de hand van dat nummer kan ik zeggen of je een case moet hebben en welke case je eventueel nog zou moeten hebben.

Ook hier een Hero 6 en gebruik hoogstens het gopro frame in zowel winter en zomer, in de bergen, op het water of op de MTB. Een transparante beschermer voor de displays voor en achter vind ik dan een beter investering.

Gewoon Hero, niks er achter. Het is een redelijk nieuwe, het instapmodel. Echt heel handig is die naam niet gekozen inderdaad.

Ik had vroeger een Hero 4 (geleend) met zo’n duik case er omheen, dus zo’n skeleton case voelt erg bloot nu…

Gewoon Hero, niks er achter. Het is een redelijk nieuwe, het instapmodel. Echt heel handig is die naam niet gekozen inderdaad.

Ik had vroeger een Hero 4 (geleend) met zo’n duik case er omheen, dus zo’n skeleton case voelt erg bloot nu…

Zazzoo op 12 dec 2018 18:18

Deze dus?
https://www.bol.com/nl/p/gopro-hero/9200000071372448/…
Die ik ook waterdicht tot 10 meter. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. Grootste risico is een val waardoor er een kras op de lens komt. Maar die zijn te vervangen, en als je in de sneeuw valt zal je lens niet snel krassen.

En zelfs een kras zie je in de video vaak niet terug…

Ik zou het lekker bij een skeleton case houden.

De cases van AliExpress e.d. zijn trouwens prima kwaliteit. Zo ingewikkeld is zo’n case namelijk niet, en ze maken ze al heel wat jaar… En zeker voor wintersport ga je niet 50 meter diep onder water. Dus dan is het puur voor het vallen en is een Ali-case een prima optie

@Waah De kwaliteit van het plastic over de lens is vaak wel minder. Wat zeker in lastige condities (tegenlicht etc) minder beeld kan opleveren…

Het is niet voor niets dat Gopro sowieso van die behuizing voor de lens afwilde…

al met al, gewoon die skeleton-case meer dan voldoende ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier dat hoor ik wel vaker, maar ik heb zelf (N=1 ofcourse) nog nooit verschil gezien in beeldkwaliteit.

Sterker: Voor mijn eerste gopro kocht ik juist een 3rd party case met een platte lens, omdat de bolle lens problemen had met focussen onder water… En later is Gopro ook overgestapt naar een platte lens-case.

Maar inderdaad: houd het bij de skeleton-case. Bescherming zat! Dat geld wat je bespaard kan je beter in iets anders steken…

Kan iemand mij wat vertellen over bevindingen van deze Hero instapmodel? Ik twijfel tussen het instap model en de Hero 7 Silver.

Het grootste twijfel bestaat momenteel over de Accu vs beeldkwaliteit. waar het instapmodel een uitneembare accu heeft, heeft de Silver een ingebouwde accu. Dit betekend dus dat wanneer de accu leeg is er geen vervangende nieuwe batterij gebruikt kan worden. Is dit in jullie GoPro ervaringen juist iets essentieels? of wegen de kwaliteitsverschillen mbt het filmen tussen het instapmodel en de Hero 7 Silver niet tegen dit ongemak op?

Ik hoor het graag van jullie!

Ik zou altijd voor een verwisselbare accu gaan.

Ik zou altijd voor een verwisselbare accu gaan.

Bertje op 17 dec 2018 14:26

Ik denk dat ik al om ben… en voor de Black 7 wil gaan. Heeft er iemand ervaringen wat er standaar bij geleverd wordt? Mounts? Frame? Buiten de aanbieding die nu op de officiële GoPro website een extra SD kaart en Batterij + charger aanbied.

Plaats een reactie