Skigebied met de auto

Hey skifriends,

Waar trekken jullie erop uit met de wagen voor een korte skivakantie? Dus bv van donderdag tot en met zondag, wat sneeuwzeker is en makkelijk haalbaar is qua rijden (tijd).

Thx alvast

Voor mij zijn op redelijk korte afstand favoriet: Champery, Montafon, Ischgl. Stubai dal is ook goed te doen met meerdere kleine skigebieden en Kleinwalsertal ook.

Waar kom je precies vandaan? Is met korte afstand wel belangrijk om te weten

Click. Click. Peace

Wat vind jij makkelijk haalbaar? Ik alles onder de 10uur vanuit Breda gezien. En dat is bijna alles in Zwitserland (Zermatt, Saas-fee en LAAX) maar dan rij je al mooie gebieden voorbij.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Wat vind jij makkelijk haalbaar? Ik alles onder de 10uur vanuit Breda gezien.

MountainHugger op 12 dec 2018 19:04

Reisafstand uitdrukken in tijd is niet zo handig. Hoe lang je er over doet is afhankelijk van wanneer je gaat rijden, wat voor weer het is en hoe hard je rijdt.
Zonder file of slecht weer is elke plek in de alpen binnen 10 uur te bereiken vanuit elke plaats in Nederland.
Wij houden voor een lang weekend meestal maximaal 1000 kilometer vanaf mijn woonplaats aan. Hoe lang wij daar dan over rijden, zal ik maar niet zeggen, want dan ontspoort het topic.

Annoying skiers since 2003

Ach, linksom of rechtsom kost het altijd een dag. Dat die wat langer of korter duurt maakt me niet zo veel uit. Bv engelberg lijkt me ook wel eens leuk. Iets van 800 km hiervandaan.

Edwin van Riel

Het ligt er inderdaad aan waar je woont. Ik woon in Nederlands Zuid-Limburg. Dan zijn bijvoorbeeld de volgende serieuze skigebieden binnen 6-7 uur te bereiken:
Oberstdorf/kleinwalsertal, Zugspitz Arena, Montafon, Engelberg, Portes du Soleil (via Zwitserland)

Ik woon in Belgisch Midden Limburg. Le grand Massif(Samoëns, Flaine…) bereikten wij altijd binnen 8 uur.

Born to run. B.S.

De woonplaats is centrum van België

Als Nederlander, omgeving Veluwe, zijn het voor mij Montafon, Zugspitze Arena, Kleinwalsertal. Grotere gebieden kunnen ook prima, maar dat is, afhankelijk van t gezelschap, niet per se nodig.

Ik vind het zelf wel fijn om dan op donderdagavond aan te komen, en dat is in bovengenoemde gebieden wat makkelijker haalbaar dan wat verder gelegen gebieden.

Frankrijk is in mijn hoofd, qua reistijd, geen optie voor een shortski, maar misschien moet ik dat eens heroverwegen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De woonplaats is centrum van België

WimP op 13 dec 2018 07:17

wat is qua tijd en afstand voor jou acceptabel? Ik vertrek altijd om 0400 en bereik dan bijna (geen Italië) alles zo rond 1400. Aanstaande dinsdag op woensdag nacht naar saas-fee en verwacht daar zo rond 1400 te zijn.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Volledig offtopic… maar wat een mazzelaars dat jullie soms zo “dicht” bij wonen.
Ik woon in het Noorden van Nederland.
Maastricht alleen al is dik drie uur.

It is an amazing world

@Henrike
Maar als er dan nog eens Elfstedentocht is dan ben je er wel onmiddellijk.😁😎

Born to run. B.S.

@Henrike
Maar als er dan nog eens Elfstedentocht is dan ben je er wel onmiddellijk.😁😎

dan58 op 13 dec 2018 09:51

Maar daar rekent niemand meer op. ;)

Meestal midden Zwitserland, voor ons ca 900 km, in de praktijk 11-12 uur rijden, incl. 2-3 stops

Rob

Wat vind jij makkelijk haalbaar? Ik alles onder de 10uur vanuit Breda gezien.

MountainHugger op 12 dec 2018 19:04

Reisafstand uitdrukken in tijd is niet zo handig. Hoe lang je er over doet is afhankelijk van wanneer je gaat rijden, wat voor weer het is en hoe hard je rijdt.
Zonder file of slecht weer is elke plek in de alpen binnen 10 uur te bereiken vanuit elke plaats in Nederland.
Wij houden voor een lang weekend meestal maximaal 1000 kilometer vanaf mijn woonplaats aan. Hoe lang wij daar dan over rijden, zal ik maar niet zeggen, want dan ontspoort het topic.

sterko op 12 dec 2018 19:22

Dat klopt op zich wel. Maar als ik denk aan een skitripje voor een paar dagen, is het toch de hoeveelheid uren dat ik in de auto zit waarop ik de afweging maak, niet de kilometers.
Ikzelf hanteer de richtlijn voor een skitrip: ik moet langer op de sneeuw staan dan dat ik in de auto moet zitten (heen en terug bij elkaar opgeteld) om er te komen. En of ik in een reis van 10 uur nu 900 of 1100 kilometer afleg dat maakt mij echt niks uit. Mij gaat het om die 10 uur (enkele reis). Dat het afhankelijk is van wanneer ik rij of ik daar 9,5 uur voor moet rekenen of 11 uur is ook waar. Maar het zijn nog steeds de uren die ik meeweeg.

[/post][/quote] Ikzelf hanteer de richtlijn voor een skitrip: ik moet langer op de sneeuw staan dan dat ik in de auto moet zitten (heen en terug bij elkaar opgeteld) om er te komen. [post]GiGi op 13 dec 2018 09:56[/post][/quote]
In geval van een dikke file op de heenreis van een weekendtrip blijf je een dag langer? ;-)

Adelboden-Lenk (CH) ligt ook binnen redelijk korte afstand. Vanuit Oost-NL wel in 7-8 uur te halen.

Haha het is een richtlijn hè. Dat is iets wat je gebruikt voor de planning, de uitvoering kan altijd afwijken.

Plaats een reactie