Flow bindingen,doen of niet?

Ik rij nu 3 jaar met K2 Cinch bindingen en ben er helemaal weg van. Het is zoals al gezegd werd, the best of both worlds. Je kunt ze gebruiken met de heelback die naar achter komt en de straps omhoog zodat je snel in kunt stappen of onder moeilijkere omstandigheden kun je ze gebruiken op de traditionele manier met de straps. Ideaal!

Wat een pruts verhalen over dat flow kabels uit lubbert en geen goede controle heeft, sorry maar dat zit hem meer in je eigen kunnen!! Het grote verschil zit hem in de prijs en dat is de reden dat maar een kleine hoeveelheid mensen op flow bindingen board. Ik kom gewoon even hard naar beneden maar wel makkelijker om ze aan en uit te doen. Enne ik heb meerdere mensen boven de caron in Valtho met de lift terug zien gaan omdat de straps naar de donder gingen, dus ja de een vind het alles de ander niets, ik wil nooit geklooi van straps meer!!

Ik zie anders best veel mensen met Flowbindingen!

Ik ben ook best tevreden met mijn flow bindingen, 2 jaar geleden braken namelijk 2 keer mijn straps.
Heel irritant als je net boven bent.
Momenteel board ik op gebruikte bindingen, omdat ik eerst eens wilde proberen of het zou bevallen.
Wellicht komend seizoen nieuwe :-)

Ik heb mijn flow bindingen na 3 weken verkocht en weer straps aangeschaft. Ik kreeg de juiste afstelling niet goed voor elkaar waardoor ik continu alsnog de straps aan het gebruiken was dat samen met het in mijn ogen mindere contact met mijn board heeft mij doen besluiten ze te verkopen.

Ik denk dat je het óf helemaal geweldig vind of helemaal niets vind. Ik heb ze laten aanpraten door een verkoper met de beste bedoelingen van zijn kant maar ik was sceptisch en hij heeft dat geprobeerd weg te nemen. Achteraf kan ik hem geen gelijk geven.

🏂

Volgens mij heeft het ook te maken met het niveau van de boarder, als je veel van je bindingen en board vergt, dan zullen flow bindingen misschien niet ideaal zijn.
Maar aangezien ik toch niet zo’n “diehard” ben, bevallen ze mij goed

Ik board sinds vorig seizoen op de Flow m9 SE, voor mij nooit meer anders. Zeker omdat ik met skiërs op vakantie ga is het fijn dat ik net zo snel weg ben bij de lift…

voor mij hetzelfde, ook altijd met skiërs mee… of eigenlijk gaan ze met mij mee ;-)

Ik ga mij niet mengen in de flow/strap discussie.
Ik verbaas mij over een aantal andere zaken.
Het gehaast, je praat hier over 30 seconden verschil. Ik (met die verschrikkelijke straps) ben even snel als mijn maatje met flow, ik ben fitter en sneller op de plek waar ik mijn bindingen vast doe. Dat ter zijde want mijn vrienden op ski s zijn altijd sneller en wachten gewoon. En daar gaat het om! En anders gaan ze maar vast.
Als je huili huili hebt om op je kont te zitten of moeite heb om strapjes vast te doen, zoek een andere hobby.
Natte kont? Verkeerde broek. Zo lees ik een hoop "kont" redenen in deze discussie.
Wat dacht je van maakt niet welke binding, zorg voor goede kleding en relax.
Voornaamste wees fit.

Ik ga mij niet mengen in de flow/strap discussie.
Ik verbaas mij over een aantal andere zaken.
Het gehaast, je praat hier over 30 seconden verschil. Ik (met die verschrikkelijke straps) ben even snel als mijn maatje met flow, ik ben fitter en sneller op de plek waar ik mijn bindingen vast doe. Dat ter zijde want mijn vrienden op ski s zijn altijd sneller en wachten gewoon. En daar gaat het om! En anders gaan ze maar vast.
Als je huili huili hebt om op je kont te zitten of moeite heb om strapjes vast te doen, zoek een andere hobby.
Natte kont? Verkeerde broek. Zo lees ik een hoop "kont" redenen in deze discussie.
Wat dacht je van maakt niet welke binding, zorg voor goede kleding en relax.
Voornaamste wees fit.

tmgcool79 op 16 jan. 2014 11:36

jij bent even snel als je maatje mete FLOW, even snel als op de piste of even snel met het vastmaken van beide voeten op je board?

als het het 2e is, dan is je maatje gewoon langzaam met flow bindingen vastzetten, ik kan mij niet voorstellen dat je even snel bent met strap dan andere mensen met flow. (op je maatje na dan)

ik vind het vooral rete handig dat ik al in de lift mijn bindingen vrij gemakkelijk vast kan zetten, nu hoor ik je denken dat kan ik ook met strap, maar dat is toch een hoger gek*t gehalte.

don't count the days, make the days count !

@Droopy -d Ik was vaak langzamer met flow dan mijn vrienden met straps. Ik kon er niet aan wennen, kreeg de afstelling niet goed en zat regelmatig te klooien met sneeuw onder de schoen en dan moest ik die bovenkant weer losser zetten. Heb ze 3 jaar gehad en vorig jaar toen ik weer pas op dag3 alles had zoals ik het wilde heb ik besloten ze weg te doen. Tevens vond ik dat het gevoel met mijn board niet was zoals ik gewend was van mijn oude straps.

Het systeem is mooi en ik denk dat er zowel plus als minpunten te nnoemen zijn. Het is gewoon zo dat je er wél of niet van houd en ik hou er niet van.

🏂

@MArtin9

zeer zeker mee eens, you hate them or you love them, maar als je de instellingen van de straps ook fout zet werken ze ook niet optimaal, dan komt de nosestrap weer niet goed over de neus etc etc.

maar als je alles precies goed afstemt zowel strap als flow dan is het flow systeem beduidend sneller, maar het is inderdaad wat je fijn vind.

overigens trap je ook wel sneller een strap binding kapot dan een flow, vriend van mij zweert bij Strap terwijl ik zweer bij flow, we wachten altijd netjes op elkaar en laten onze vakantie niet verpesten door een 15 sec langer of minder lang te wachten.

ik merk zelf wel dat je het board makkelijker healside kantelt met een toestrap dan een flowkap, dit heb ik voor lief genomen omdat ik wanten draag en het flow systeem daarom ook fijner vind, strappen op die kleine rateltjes met dikke wanten was voor mij nauwelijks te doen.

maar zoals je zegt, puur persoonlijk, 110% mee eens!

don't count the days, make the days count !

Daarom heb ik nu Ride capos waarbij de bovenste strap voorgevormd is waardoor hij altijd opzij gaat zodra je deze los maakt, stapt makkelijker in en je trapt ze n ie zo snel stuk.

Sowieso wachten we altijs en die 15 seconde boeit inderdaad niets. Het gaat om de fun en op vakantie maak ik me niet druk… normaal trouwens ook niet hoor, stress is niet goed voor je ;-) cheers!

🏂

Ik heb zojuist nieuwe flowbindingen gekocht, de NX2-AT, erg handig want als je de highback naar achteren klapt, komt de bovenkant omhoog.
Het instappen gaat nu een stuk makkelijker.

Volgende week ga ik ze een paar dagen testen in Obertauern, mijn ervaringen zal ik uiteraard met jullie delen.

Erg veel zin in :-)

Heb altijd Flowbindingen gebruikt en vond ze erg prettig. Kon ze glijdend uit de lift aan doen en zo doorboarden. Dat lukt me met m’n strapbindingen niet. Heb nu voor strapbindingen gekozen omdat ik meerdere sets heb en ik geen geldboom in de tuin heb staan.
De Flow bindingen die ik zou willen zijn zo’n 100 euro duurder en dat x2 vind ik een beetje tegek worden.
Tijdens het boarden merk ik niet veel verschil tussen beide bindingen. Zolang je ze maar goed afsteld.

Übung macht den meister!!!

Ik heb zojuist nieuwe flowbindingen gekocht, de NX2-AT, erg handig want als je de highback naar achteren klapt, komt de bovenkant omhoog.
Het instappen gaat nu een stuk makkelijker.

Volgende week ga ik ze een paar dagen testen in Obertauern, mijn ervaringen zal ik uiteraard met jullie delen.

Erg veel zin in :-)

TimT op 16 jan. 2014 21:05

Die zijn goed :)

Ook stuk sterker omdat ze van aluminium zijn ipv kunstof.

Ik ben er heel tevreden mee, maar zoals elke binding je moet ze even goed afstellen en dan zijn ze perfect.

PowPow!

Zoals beloofd zou ik mijn ervaring met de NX2-AT bindingen laten weten.
Het instappen is inderdaad een heel stuk makkelijker als je de high back naar achteren klapt, zeker wanneer er wat sneeuw onder je schoen zit.

Het afstellen gebeurt eigenlijk iedere keer als je je schoenen weer vastzet, ik haal de straps verder los om makkelijker in en uit te stappen en wanneer ik weer ga boarden trek ik ze weer strakker.
In mijn geval is het mij niet gelukt om een vaste instelling te behouden en dan alleen maar de highback te gebruiken tijdens in en uitstappen, en dus ook niet de volledige functionaliteit van de flow binding heb gebruikt.

Ondanks dat, ben ik tevreden met mijn bindingen omdat ik niet continu met mijn kont in de sneeuw hoef te zitten.

Tim,
Als je iedere keer de stsps gebruikt van je flowbindingen dan mis je eigenlijk alle winst van de flowbinding.

Ik vind het trouwens lastig om de productrange van flow te doorzien, het is mij niet echt duidelijk welke modellen meer voor de freestylers zijn, en welke voor de pistevreters.
Weet iemand waar dit duidelijk op een rijtje staat?

ben ik met je eens, alleen ik kon niet de juiste instelling vinden zodat ik de straps niet hoefde te gebruiken.

Heb net mijn eerste trip achter de rug met flow bindingen, hiervoor 14 jaar met straps geboard. Heb de flow bindingen gekocht samen met een flow board, was een package deal en dus budgetgewijs interessant. Op een vlak stuk vind ik de flows interessanter, maar op stijlere stukken vond ik de straps makkelijker om aan te doen. Wellicht heb ik nog niet de juiste instelling gevonden van de high back want vond het bij momenten zwaar labeur om de high back dicht te klappen. Qua gevoel had ik zeker niet het idee dat de flow bindingen minder waren. Wat mij betreft is het nog afwachten of ik ze echt makkelijker vind. Mijn hoofdreden om ze aan te schaffen was voornamelijk de package deal samen met het board (ook Flow).

Ik heb ook flow bindingen op mijn board, Flow the Five. Ik ben nog maar een beginner (1e x wintersport).
Ik merk dat ik na een tijdje boarden last krijg van mijn linker voet (sta linksvoor). Ik krijg dan last van de buitenkant van mijn voet, zo erg dat ik ze echt moet luchten.

Ik heb het idee dat het door mijn bindingen komt. Heb ik last en haal ik mijn voet uit de binding dan wordt het iets minder qua pijn. Als nog moet ik dan even mijn boots wat lucht geven.

Iemand dezelfde klachten in combinatie met flow bindingen?

Ik heb ook flow bindingen op mijn board, Flow the Five. Ik ben nog maar een beginner (1e x wintersport).
Ik merk dat ik na een tijdje boarden last krijg van mijn linker voet (sta linksvoor). Ik krijg dan last van de buitenkant van mijn voet, zo erg dat ik ze echt moet luchten.

Ik heb het idee dat het door mijn bindingen komt. Heb ik last en haal ik mijn voet uit de binding dan wordt het iets minder qua pijn. Als nog moet ik dan even mijn boots wat lucht geven.

Iemand dezelfde klachten in combinatie met flow bindingen?

Jogem op 31 jan. 2014 07:38

Dat is puur dat ze te strak staan.
Zet ze iets losser en je merk dat zonder ze los aan te voelen je voeten niet meer pijn doen.

Mijn NX2-AT hebben ook en omhoog bewegende bovenkant, enkel soms stel ik ze te strak af en dan gaan ze echt knellen. je snowboardschoen zit ook niet elke dag even vast evenals je voet wil soms ook iets dikker zijn dan de andere keer.

Net als met me schoenen (boa staalkabels) is goed strak vaak net te strak na een tijdje.

Zet ze een tandje losser dan standje afknel en het gaat stukken beter.

PowPow!

Ik heb ook flow bindingen op mijn board, Flow the Five. Ik ben nog maar een beginner (1e x wintersport).

Ik merk dat ik na een tijdje boarden last krijg van mijn linker voet (sta linksvoor). Ik krijg dan last van de buitenkant van mijn voet, zo erg dat ik ze echt moet luchten.

Ik heb het idee dat het door mijn bindingen komt. Heb ik last en haal ik mijn voet uit de binding dan wordt het iets minder qua pijn. Als nog moet ik dan even mijn boots wat lucht geven.

Iemand dezelfde klachten in combinatie met flow bindingen?

Jogem op 31 jan. 2014 07:38

Dat is puur dat ze te strak staan.
Zet ze iets losser en je merk dat zonder ze los aan te voelen je voeten niet meer pijn doen.

Mijn NX2-AT hebben ook en omhoog bewegende bovenkant, enkel soms stel ik ze te strak af en dan gaan ze echt knellen. je snowboardschoen zit ook niet elke dag even vast evenals je voet wil soms ook iets dikker zijn dan de andere keer.

Net als met me schoenen (boa staalkabels) is goed strak vaak net te strak na een tijdje.

Zet ze een tandje losser dan standje afknel en het gaat stukken beter.

PSYchOlandeR op 31 jan. 2014 17:18

Bedankt voor je antwoord.
Ga je dan niet los op je board staan, zodat je een stuk controle kwijt raakt?

Kan het ook te maken hebben met de afstelling van de bindingen? Dus hoe je voeten staan (duckstand etc.)

Iets losser zorgt zeker niet voor minder gevoel, te los wel. De stand van je bindingen moet wel gewoon natuurlijk aanvoelen, dus als je je voet te schuin op je board heb staan zal je daar last van hebben. Dit moet je gewoon zelf ervaren en afstellen. Als je gaat afstellen wel maar één verandering per keer doen zodat je kan voelen welke afstel King wel en niet werken
.

🏂

Afknellen of wat losser is niet meteen schuiven met je schoenen hoor ;)

Maar als je ze de 1e dag goed afstel moet je inperciepe heel de week kunnen boarden met die afstelling.

PowPow!

Nee, dat snap ik ;-) maar hij heeft het ook over de stand van zijn voeten (duckstand) dus nam ik aan dat hij daar ook wellicht problemen mee had…

🏂

Afgelopen week toevallig weer eens met “normale” bindingen geboard. Dat was voor mij de bevestiging dat ik nooit meer van Flow/K2 's “snelle instap bindingen” af wil. Ik miste het zo erg dat ik een lift uitkwam, klik en gaan. Nu weer moeilijk staand instrappen of zittend. Nee, echt niets voor mij.

Nog tips voor het afstellen van de bindingen ? en dan bedoel ik dus met de strap.

Plaats een reactie