St Anton 2020

Goedemiddag Allen,

Komend jaar ga ik naar westendorf, maar ben nu al op zoek naar een onderkomen in 2020 in het skigebied St Anton am Arlberg.
in 2016 daar geweest en daar zaten we toen in Flirsch op een berg in een ruim en mooi appartement genaamd Susi.
echter was er 1 nadeel, vanaf de bushalte 1 km de berg op lopen.

dit willen we niet weer en dus nu op zoek naar een vakantiewoning/appartement of iets dergelijks met de volgende eisen:

6 volwasssen en 2 kleine kinderen >2jaar
3 aparte slaapkamers
keuken
eethoek/zitkamer
aparte badkamer

dichtbij bushalte of piste. zodat we niet zo ver hoeven te lopen.

budget is ongeveer 1250 euro voor een week excl. skipas etc

ik had al contact gehad met Tourismusverband St. Anton am Arlberg
die geven aan pas in de herfst contact op te nemen (oktober/november)
dit lijkt mij eigenlijk al rijkelijk laat aangezien wij meestal al weer een jaar voorruit boeken of op zijn laatst rond april.

weet iemand een plekje, tips of ervaringen hoe jullie het aanpakken?

alvast bedankt
Groeten Matthijs

@MattR1983
Zoeken op wat nu te boeken is voor een vergelijkbare periode (hoog/laag seizoen bedoel ik dan) en wat past binnen de prijsstelling en dan contact opnemen met het onderkomen en boeken voor 2020?

Een budget van 1250 eur voor het gehele appartement? Want een appartement met 3 slaapkamers en een ietwat degelijke ligging mag je volgens mij x2 doen.

In welke periode wil je gaan? Daarvan hangt voor een groot deel af of je budget toereikend is. Ik denk het niet. Doe maar minstens keer anderhalf.

18 tot 25 januari of begin maart

http://www.apartment-susi.at/Ferienwohung_Hauser/Preise.html…
prijs is wel te doen, hier zat ik vorige keer, en in andere regio’s red ik het ook altijd (zillertal, Kitzbuhel Alpen, )

*bericht bewerkt door MattR1983 op 13 dec 2018 16:11

@MattR1983
Zoeken op wat nu te boeken is voor een vergelijkbare periode (hoog/laag seizoen bedoel ik dan) en wat past binnen de prijsstelling en dan contact opnemen met het onderkomen en boeken voor 2020?

Sjaak27 op 13 dec 2018 15:34

alles zit nu al vol in deze periode, had ik al gekeken.

Nou ja, het ligt eraan waar je zit. St. Anton is vrij uitgestrekt. Je kan helemaal aan de kant van St. Jakob terecht komen, of juist helemaal boven de Mooserwirt. Je moet de bushaltes en -lijnen dan even goed bestuderen voordat je boekt. Wil je op loopafstand van de Galzigbahn of Nassereinbahn zitten, dan lopen de prijzen snel op, zelfs in het laagseizoen.

Een budget van 1250 eur voor het gehele appartement? Want een appartement met 3 slaapkamers en een ietwat degelijke ligging mag je volgens mij x2 doen.

GeensMaarten op 13 dec 2018 15:48

https://booking.stantonamarlberg.com/stanton/nl/accommodatio…

deze is dit jaar nog boekbaar, zoals ik al zei is het nu wel later

Trek je portemonnee maar open zou ik zeggen.
Even een correctie.Boven MooserWirt moet je niet zitten. Sorry GiGi. Daar moet je omhoog lopen.Dat is leuk twee dagen maar dan gaat het aardig vervelen 😜

Trek je portemonnee maar open zou ik zeggen.
Even een correctie.Boven MooserWirt moet je niet zitten. Sorry GiGi. Daar moet je omhoog lopen.Dat is leuk twee dagen maar dan gaat het aardig vervelen 😜

Hooykaas op 13 dec 2018 16:28

Sorry is niet nodig hoor. Ik noemde het alleen als voorbeeld van een wijkje waar je als je niet oplet wel enigszins betaalbaar terecht kan komen (maar dus niet terecht wil komen).

*bericht bewerkt door GiGi op 13 dec 2018 16:31

Prijzen Arlberg liggen ruim hoger dan Kitzbuhler Alpen of Zillertal.
Nu aanschrijven gaat niet werken, is voor acco-verschaffers te ver weg, hun hoofd staat er simpelweg niet naar. Ze zijn tenslotte nog maar net aan dit seizoen begonnen, en nu volop bezig met komende drukste periode van het seizoen.
Misschien in januari proberen, en anders aan eind van seizoen.
Een drie slaapkamer appartement voor 1250 euro dicht bij de piste? Vergeet het.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 13 dec 2018 17:43

Wij hebben daar overnacht in Schnann, een dorpje naast St. Anton in een vakantiehuis (bovenwoning) beheerd door particulier die beneden woont. Skibus stopt voor de deur en brengt je in 5 min. naar de lift.

Schappelijke man die af en toe een schnapps komt brengen. De inrichting is wat gedateerd maar het heeft een woonkeuken, vier slaapkamers en een aparte douche. Alles in bruine 70s style, maar schoon. Meneer had geen website, vriendin van ons had telefonisch geboekt. Daarom was het waarschijnlijk ook niet duur. Als je meer wil weten, stuur me maar een berichtje!

!undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/c14b1228b498f4bab2624b75...

Het huis - links van de weg

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/5b3591bfdf892273cafe6fe4...

Uitzicht op de bushalte vanaf het balkon

*bericht bewerkt door Nelis op 13 dec 2018 18:52

Bergen + Sneeuw = ❤

Prijzen Arlberg liggen ruim hoger dan Kitzbuhler Alpen of Zillertal.
Nu aanschrijven gaat niet werken, is voor acco-verschaffers te ver weg, hun hoofd staat er simpelweg niet naar. Ze zijn tenslotte nog maar net aan dit seizoen begonnen, en nu volop bezig met komende drukste periode van het seizoen.
Misschien in januari proberen, en anders aan eind van seizoen.
Een drie slaapkamer appartement voor 1250 euro dicht bij de piste? Vergeet het.

Wunderkammer op 13 dec 2018 17:38

Dat hoeft ook niet, als de bushalte maar op loopafstand is. zonder teveel helling.
zijn depots genoeg voor materiaal

Wij hebben daar overnacht in Schnann, een dorpje naast St. Anton in een vakantiehuis (bovenwoning) beheerd door particulier die beneden woont. Skibus stopt voor de deur en brengt je in 5 min. naar de lift.

Schappelijke man die af en toe een schnapps komt brengen. De inrichting is wat gedateerd maar het heeft een woonkeuken, vier slaapkamers en een aparte douche. Alles in bruine 70s style, maar schoon. Meneer had geen website, vriendin van ons had telefonisch geboekt. Daarom was het waarschijnlijk ook niet duur. Als je meer wil weten, stuur me maar een berichtje!

!undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/c14b1228b498f4bab2624b75...

Het huis - links van de weg

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/5b3591bfdf892273cafe6fe4...

Uitzicht op de bushalte vanaf het balkon

Nelis op 13 dec 2018 18:51

stuur maar een pb ben wel geinterreseerd

Plaats een reactie