kwaliteit kinderski Wed'ze (Decathlon)?

Heeft iemand ervaring met de kinderski’s van Wed’ze?
Voor onze dochters van 7 en 10 zijn wij op zoek naar nieuwe ski’s
Beide dochters gaan al mee naar de wintersport vanaf de geboorte en ski-en vanaf 4 jaar (1 a 2 weken per jaar).
Tot nu toe huren we de ski’s altijd. Komend jaar staan er weer 2 ski-vakanties gepland en wellicht is kopen dan een optie.

Zit er veel verschil in de kwaliteit van de Wed’ze kinderski’s ten opzichte van de gerenomeerde merken?
En waar zit dit verschil in en wat merken de kinderen hiervan?

Bij dochters van 7 en 10 jaar is het belangrijker dat er een schone print op staat denk ik :)
Ik denk niet dat de Wed’ze kinderski’s minder goed zullen zijn dan willekeurige huurski’s.
Misschien kijken voor 2ehands ski’s? Andermans kinderen groeien ook uit hun ski’s
Grootste voordeel is dat je niet meer naar de verhuur tijd moet gaan verdoen…
Eventueel enkel voor de 10jarige kopen, kan die er 2 a 3 jaar mee en dan nog 2 a 3 jaar voor de jongste?

Bij ons in de buurt is er een skizaak waar ze een kinder groei-pakket hebben.
Je koopt (/huurt) dan ski’s en skischoenen, maar je kan deze inruilen naar een groter model volgens de groei van de kinderen.
De ski’s liggen het hele jaar gewoon thuis zodat je zo vaak naar de sneeuw kunt als je wil.
Vooral voor de schoenen lijkt me dit makkelijk (anders moet je elk jaar terug gaan shoppen).

ivm kinderskis zie ik ook weinig technisch verschil.
In de skigebieden hebben ze voor kinderen ook vaak geen verschillende niveaus behalve “ouder materiaal”, “zelfde materiaal met minder krassen” en “semi-professioneel materiaal dat ongeschikt is voor beginners”.

Glide on!

Wed’ze is gewoon prima, alleen niet state of the art. Je kids zullen er niet veel van merken denk ik, tenzij ze al op een hoog niveau skieen. Hier op de site staat ergens een artikel over de wintersportproducten van Decathlon en de fabriek daarvan.

Plaats een reactie