Onjuiste informatie grootte van skigebieden

Een vriend van mij gaat naar Lermoos. Hij gaf aan dat hij op wintersport.nl had gekeken en dat hij daar zag dat het skigebied 144 km aan piste zou hebben. En zo staat het inderdaad op de site.
Echter het skigebied van Lermoos is maar 25 km groot. Vind dat jullie zo een heel verkeerd beeld schetsen van een skigebied. En vervelend dat mensen zo, mede door wintersport.nl, worden misleid.

Dan is die vriend van jou gewoon ‘een beetje dom’. Volgens mij staat op de gebiedspagina van de Zugspitz Arena (https://www.wintersport.nl/skigebieden/zugspitz) gewoon dat die arena uit 144km piste bestaat, maar het verschillende gebieden zijn die niet verbonden zijn.

Ook een blik op de pistekaart had je vriend volgens mij prima kunnen vertellen dat het skigebied niet zo groot is. Hetzelfde geldt voor een blik op Google Maps.

Mr. Slow

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/5c4597af15085811cd352a15...

Zo staat het op Google…

Je baseert je keuze toch niet op de eerste hit op google?

Goh, wat een reacties. Naar mijn mening moet je als informatieve site misverstanden proberen te voorkomen. En dit vind ik niet heel helder, nee

Je baseert je keuze toch niet op de eerste hit op google?

Rogierhgv op 16 dec 2018 19:57

Precies. Daarbij kan hij nu toch gewoon elke dag een ander gebied in de Zugspitz Arena gaan skiën? Volgens mij kun je daar een hartstikke leuke, afwisselende wintersportweek hebben, ook al zijn het meerdere wat kleinere skigebieden…

Mr. Slow

…pakt popcorn…

Maar jonges toch. Je vriend was goed mis. Is 213km piste hoor…😆
Meest belachelijke marketingtruuk van Zugspits Arena. Overal kleine gebieden waar je auto of heel drukke skibus voor nodig hebt. Staat niet op de site.

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/05adde44e065955c353bc049...

*bericht bewerkt door iSKI op 16 dec 2018 20:12

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Klopt toch ook gewoon? Het is alleen niet onderling verbonden, je moet met de auto of bus.

Iedereen die ook maar een keer via de Fernpas in de winter is gereden had zelf kunnen zien dat het om de Zugspitz area gaat.

Verder is dit imho een gevalletje verder kijken dan je neus lang is. Net zo goed dat erbij Val Thorens ook de gevens staanvan de Les Teois Vallees.
Toegegeven die zijn wat meer verbonden, maar het gaat natuurlijk om de totale overkoepelende gebied en de ski pas.

…pakt popcorn…

Hessel op 16 dec 2018 20:04

null

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Goh, wat een reacties. Naar mijn mening moet je als informatieve site misverstanden proberen te voorkomen. En dit vind ik niet heel helder, nee

Drikus op 16 dec 2018 20:00

Ik snap dit soort reacties niet, je stelt iets, in dit geval over de grote van een ski-gebied. Mensen hebben daar een andere menig over dan jij.
Wat is dan je verwachting, dat er (alleen maar) mensen zullen reageren die jou gelijk gaan geven? Denk dat het wel bekend is dat dat op internet niet gebeurt.

Verder is er veel bekend over opgeblazen aantallen kms, kleine ski gebieden die samenvallen onder een pas etc.
Dit is ook weer een reactie van de gebieden op de wens van de gemiddelde consument en hun wensen/eisen.

Alles moet maar groter en sneeuw zeker zijn bij voorkeur met kerst al.

Die vriend van jou had helaas wat meer research kunnen doen, en dan had ie, ook op wintersport.nl, kunnen zien hoe de vork in de steel zat.

Daarnaast denk ik dat hij een prima vakantie kan hebben in de zugspitz arena, al dan niet door af en toe in de auto of bus te stappen.

Het misleiding noemen gaat wat ver. Als je echt de informatie goed doorneemt is het toch best duidelijk hoe het e.e.a. in elkaar steekt.
In het 2e zoekresultaat op die screenshot staat die info iets duidelijker.

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.
Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Ik kan de claim verzorgen tegen vriendenprijs.
Inclusief emotionele schade wegens de reacties hier.

Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Als je dat per se wil, dan kijk je toch goed naar het gebied waar je precies wil gaan boeken? En dat betekent dus ook het bekijken van de pistekaart et cetera? Ik ken niemand die ‘blind’ boekt…

Mr. Slow

@DrPhil
😂

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

1 keer de pistekaart open klikken en je ziet het.

Sterker nog: doe dat op deze site en je ziet zelfs 6 verschillende pistekaartjes. Als dát niks zegt…

*bericht bewerkt door GiGi op 16 dec 2018 21:42

Waar het mij omgaat is dat juist wintersport.nl hier wat duidelijker over zou mogen informeren.
That’s it.

Misleiding? Doet me beetje denken aan die amerikaanse die haar hondje in de magnetron had gedaan om te drogen. Hondje was namelijk nat.

Hondje ging natuurlijk dood. Mevrouw klaagt fabrikant aan. Die had namelijk nergens gemeld dat je geen hondjes in magnetrons mag doen.

Ik word zo moe van dit soort types… meteen misleiding roepen. Zelf denken, zit dat er nog in? Ergens verstopt misschien? Het gebied heeft 144km pistes. Met je skipas krijg je toegang tot alle 144km pistes. Niks misleiding.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.
Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Dan moet je dus goed je research doen, dit is alom bekend. En misleiding is het niet, de informatie staat op alle sites.

En er zijn zat mensen die best een stuk met de auto willen elke dag, ik ken er genoeg. Zorgt ook dat je meer keuze hebt, (vaak) rustigere gebieden en je ziet dingen die de ski-in-ski out meute mist.

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.
Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Hoho, niet alle arena’s op 1 hoop gooien. Zillertal Arena is wel degelijk allemaal per lift verbonden.

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.

Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Hoho, niet alle arena’s op 1 hoop gooien. Zillertal Arena is wel degelijk allemaal per lift verbonden.

Tiny-M op 16 dec 2018 21:44

Als er genoeg sneeuw ligt op de connectie met zell :) En ook daar wordt over gezeurt!

De pas maar op.

Menno

Waar het mij omgaat is dat juist wintersport.nl hier wat duidelijker over zou mogen informeren.
That’s it.

Drikus op 16 dec 2018 21:42

Het wordt al afgezwakt. In je start post spreek je nog van misleiding door wintersport.nl. dat is nogal hoog van de toren blazen…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Sebastiaan
-geen persoonlijke aanvallen aub-
Ik vind het voor een site, die doet voorkomen alsof ze onafhankelijk is, misleidend.
En ik had het over ‘mede’.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 dec 2018 21:56: gescheld wordt niet op prijs gesteld

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.

Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Hoho, niet alle arena’s op 1 hoop gooien. Zillertal Arena is wel degelijk allemaal per lift verbonden.

Tiny-M op 16 dec 2018 21:44

Oh, volgens mij mis ik de lift van Zell naar Kaltenbach en Mayrhofen. Tevens is de Gerlosstein niet verbonden, de Ahorn ook niet, en vanuit Mayrhofen kun je niet naar Tux. Ik tel zo even 6 losse deelgebieden.

*bericht bewerkt door Robert7 op 16 dec 2018 22:05

Ik vind het gewoon misleiding grenzend aan oplichting. Je moet echt heel kritisch kijken om te ontdekken dat het allemaal niet verbonden is.

Er zijn overigens heel veel gebieden die dit doen. Eigenlijk al die arena’s. Gewoon een truc om de skipas prijzen omhoog te kunnen doen.
Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Hoho, niet alle arena’s op 1 hoop gooien. Zillertal Arena is wel degelijk allemaal per lift verbonden.

Tiny-M op 16 dec 2018 21:44

Oh, volgens mij mis ik de lift van Zell naar Kaltenbach en Mayrhofen. Tevens is de Gerlosstein niet verbonden, de Ahorn ook niet, en vanuit Mayrhofen kun je niet naar Tux. Ik tel zo even 6 lossedeelgebieden.

Robert7 op 16 dec 2018 22:05

Dat is niet meer Zillertal Arena.

Voor het gemak gaat iedereen er vanuit dat elke ‘wintersporter’ alles tot in detail uitpluist voordat hij/zij boekt 🙈 Veel mensen zijn een stuk makkelijker en doen niet echt veel (gedetailleerd) onderzoek naar hun bestemming.

Misleiding ligt dan op de loer, want als je even te snel leest en je jezelf niet helemaal suf googled kan je soms bedrogen uit komen…

Is het slim van diegene? Nee. Kan de website hier de informatie voorziening verbeteren? Ja.

@Drikus Ze zullen vast nog een leuke vakantie hebben gok ik. En met de info van het grootste gros van de reacties kan je echt heeeeeeel veeeeeeel…🙈🤣

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

De info kan hier wellicht iets duidelijker worden weergegeven in geval van deelgebieden. Maar om nou ook nog te suggereren dat wintersporters niet onafhankelijk is…

Plaats een reactie