Onjuiste informatie grootte van skigebieden

Wordt steeds leuker!

…kom er achter dat bier op is en ga noodgedwongen over op de whisky…popcorn nog ruim voorradig dankzij @Mountainhugger discount verpakking…

@Sebastiaan
Tsjonge jonge wat een droeftoeter ben je dan…
Ik vind het voor een site, die doet voorkomen alsof ze onafhankelijk is, misleidend.
En ik had het over ‘mede’.

Drikus op 16 dec 2018 21:56

Is heel gebruikelijk in oostenrijk om kilometers van niet aaneengesloten gebieden op te tellen wanneer ze onder 1 skipas vallen. Zugspitze arena, montafon, nauders en schöneben, tuxertal, etc.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 16 dec 2018 23:36

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik weet het niet hoor, maar als ik naar de pagina van de zugspitz arena ga dan lees ik bij de beknopte plus en minpunten al minstens zes keer DEELGEBIED… en vervolgens ook nog eens NIET GESCHIKT VOOR TOCHTEN VANWEGE NIET AANEENGESLOTEN GEBIEDEN. Hoe duidelijk wil je het hebben… en dan klagen. Je bent gewoon stom als je dat niet hebt gelezen

@Bertje @Sebastiaan
Over de pagina van Lermoos had ik het. Niet over de pagina van de Zugspitz Arena. Zoals je ziet, beste Bertje, valt lezen nog niet mee, hè? Hoop dat het boarden je wat beter afgaat Bertje.
Bij Brand staan bijvoorbeeld weer wel keurig de pistekilometers van het aaneengesloten skigebied van Brand en niet van Montafon, zoals je beweert Sebastiaan. Hieruit blijkt wel dat het wat verwarrend voor je is, Sebas.
En om mensen, net als jullie schijnbaar, te behoeden voor misverstanden, zou dat wat duidelijker vermeld kunnen worden. Zodat ze niet, ongetwijfeld onbedoeld, misleid worden.
Dat was alles.

*bericht bewerkt door Drikus op 17 dec 2018 01:53

Je hoeft echt niet alles tot in de laatste puntjes uit te pluizen op google zulke zeer essentiële informatie is van ieder gebied gewoon binnen een minuut oriënteren duidelijk. Als je je zo weinig oriënteert ga je inderdaad gewoon blind op vakantie.

Stel je wilt een racefiets kopen dan wil je een fiets met veel versnellingen. Je zoekt op google, fiets 24 versnellingen en koopt de eerste de beste fiets van de eerste de beste link die je tegen komt zonder verder te kijken wat voor fiets het is. Je krijgt hem thuis bezorgd en hij blijkt overal vering, een dik frame en dikke banden te hebben ben je dan ook misleid omdat het een mountainbike blijkt te zijn ipv een racefiets. Je geeft er tenslotte ongeveer net zoveel geld aan uit. Waarom pluizen mensen zulke dingen wel altijd helemaal uit, maar willen ze voor een vakantie nog geen 2 minuten onderzoek doen?

Born to Ride

null

2e link van het screenshot van Drikus geeft deze info.
Helaas is het tegenwoordig in om fouten vooral buiten jezelf te zoeken.

Sterke punten

Goede locatie in het skigebied
Lermoos ligt zeer centraal in de Zugspitz Arena. Accommodatie bevindt zich vaak op loopafstand van de liften naar de Grubigstein. Met de auto of bus ben je snel in de gebieden van Ehrwald en Bichlbach.

Zwakke punten

Niet geschikt voor tochten

Hier wordt toch ook gesproken over skigebied Zugspitz Arena… en dat je de auto moet pakken en dat het niet geschikt is voor tochten. Ik hoor toch al wat belletjes rinkelen nu…

*bericht bewerkt door Bertje op 17 dec 2018 07:07

Als ik ga skien, wil ik gewoon een week de auto niet aanraken en zeker niet iedere keer met de bus moeten gaan.

Marko2 op 16 dec 2018 21:26

Als je dat per se wil, dan kijk je toch goed naar het gebied waar je precies wil gaan boeken? En dat betekent dus ook het bekijken van de pistekaart et cetera? Ik ken niemand die ‘blind’ boekt…

Quick op 16 dec 2018 21:36

Ik zeg toch niet dat het mij is overkomen. Ik zoek het altijd goed uit. Ik erger me alleen aan de tactiek / marketing van bijv. de Zugspitz Arena. Dat op het eerste gezicht het lijkt alsof je een supergebied voor je hebt: 87 liften, 213 km piste. Als je verder gaat kijken dan staat daar inderdaad netjes dat het om deelgebieden gaat.
Ook op de pistekaart (met een heel kleine schaal) tekenen ze de liften lekker groot in, zodat het nog wat lijkt.
Misleiding of oplichting is misschien te hard qua oordeel maar correct is het niet.

De meeste mensen die hier op het forum zitten is, kijken verder dan hun neus lang is. Maar er zijn er genoeg zoals degene waarmee deze discussie begon die dit niet doen of weten.

Ik heb persoonlijk al meermaals meegemaakt dat iemand 1 van de dorpjes in de Zugspitz Arena op het oog had en dat ze niet op de hoogte waren dat het kleine deelgebieden betrof. Hoe het mogelijk is, geen idee. Maar het gebeurt wel vaker dus.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik verbaas me er vaak over dat mensen uit mijn kennissenkring een (ski)vakantie boeken en eigenlijk geen idee hebben waar het precies is, waar het appartement ligt t.o.v. pistes, uitvalswegen etc.
Ook vooraf helemaal niet op kaarten kijken, gewoon navigatie aan en gaan en geen idee waar ze onderweg zijn.

Maar goed, ik zit anders in elkaar. Zit ook in de zomer al op deze site van alles te bekijken. Dat vinden zij weer raar…

Fun Lovin' Skier

Heb ik zelf ook al eens gehad @Shane

Ik wilde lekker rustig naar Arabba. 63 km piste moet te doen zijn in een week dacht ik nog.
Bleek er daar uiteindelijk meer dan 1200km te skien op mijn pas! Daar was ik conditioneel totaal niet op voorbereid. Was kapot toen ik weer thuiskwam…

Haha voor die 1200 km piste moet je wel alles meepakken van Gitschberg tot San Martino en van de Seiser Alm tot Civetta… Succes in een weekje.

Ik vind de term ‘skigebied’ vaak wel vrij losjes gebruikt. Dolomiti Superski is niet één ‘gebied’ wat mij betreft. Hooguit één skipas of een regio. Maar Carezza is een gebied, Alpe Lusia is een gebied, etc. En vier gebieden zijn aan elkaar verbonden en vormen de Sella Ronda. Allemaal prima uit te zoeken, maar sommige termen worden wel wat losjes gebruikt en dan kan je - als je niet verder kijkt dan de marketing teksten op de een of de andere website (wat nooit een goed idee is wat mij betreft: alleen afgaan op de tekst van de aanbieder) - bedrogen uitkomen.

Ik verbaas me er vaak over dat mensen uit mijn kennissenkring een (ski)vakantie boeken en eigenlijk geen idee hebben waar het precies is, waar het appartement ligt t.o.v. pistes, uitvalswegen etc.
Ook vooraf helemaal niet op kaarten kijken, gewoon navigatie aan en gaan en geen idee waar ze onderweg zijn.

Maar goed, ik zit anders in elkaar. Zit ook in de zomer al op deze site van alles te bekijken. Dat vinden zij weer raar…

FLS70 op 17 dec 2018 09:02

precies dit, ik loop nu al dagelijks via streetview door Serfaus heen. weet dat de supermarkt op 300 meter ligt en de Patschi op kruipafstand. is toch een groot deel van de vakantiebeleving al die voorpret!

*bericht bewerkt door Droopy-d op 17 dec 2018 09:28

don't count the days, make the days count !

@Hessel
wwoow Hessel is je popcorn dan al op🤔

Born to run. B.S.

Goud dit.

Ik weet niet hoe die vriend boekt, maar voor ik de portemonnee trek zijn er al 8 verschillende sites voorbij gekomen en zo’n 30 user reviews van het gebied…

Research.

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 17 dec 2018 09:35

Heb ik zelf ook al eens gehad @Shane

Ik wilde lekker rustig naar Arabba. 63 km piste moet te doen zijn in een week dacht ik nog.
Bleek er daar uiteindelijk meer dan 1200km te skien op mijn pas! Daar was ik conditioneel totaal niet op voorbereid. Was kapot toen ik weer thuiskwam…

Hessel op 17 dec 2018 09:15

hahaha!!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja @dan58 was even doorbijten maar het is gelukt. Drankvoorraad is ook aardig geslonken…

Ook ik bereid alles lekker voor , vind dit zelfs heel leuk al die sites, webcams, streetviews en dergelijke uit te pluizen.
Medereizigers zijn er dan ook altijd over verbaasd dat ik ter plekke op en langs de piste al de weg ken.
Desalniettemin heb je met een groot gebied als bijv. Dolomiti Super ski ook niet de mogelijkheid om ALLES te bereiken zonder auto of bus.(qua tijdsindeling)
Dit heb ik zelf al moeten ondervinden dat ik in late namiddag ergens de bus moest zoeken omdat ik skiënd er niet meer zou geraken.😂

Born to run. B.S.

Waar het mij omgaat is dat juist wintersport.nl hier wat duidelijker over zou mogen informeren.
That’s it.

Drikus op 16 dec 2018 21:42

Dat is wat anders dan wat jij in je opening post stelt
want daar heb je het over misleiding en je hebt het erover dat deze site niet onafhankelijk is.

Als je vriend goed gelezen heeft had ie erachter kunnen komen dat het niet een aaneengesloten gebied is. Als ie de piste kaart had bekeken had ie het ook kunnen zien.

Als je vind dat het duidelijker kan, dan is mijn ervaring dat je altijd kan aangeven als tip voor de beheerders maar dan moet je dat wel op een normale manier doen en niet gelijk met het vingertje wijzen alsof het hun schuld is dat je vriend niet verder leest dan zijn neus lang is

Dat is wat anders dan wat jij in je opening post stelt
want daar heb je het over misleiding en je hebt het erover dat deze site niet onafhankelijk is.

Togi op 17 dec 2018 13:04

Nee, @Drikus schrijft dat “WS doet voorkomen dat ze onafhankelijk is”. Dat lijkt me een feit. Ook spreekt hij niet over bewust misleiden, wat iedereen wel insinueert. Voor zijn vriend is de pagina over Lermoos in elk geval misleidend gebleken… Waarbij natuurlijk vaststaat dat de juiste informatie toch ook vrij eenvoudig te vinden is op deze website.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nuance. Heerlijk. Meen ik.

dat je vriend niet verder leest dan zijn neus lang is

Togi op 17 dec 2018 13:04

Er is géén verband tussen neuslengte en (beter) lezen. Pinokkio is hier wetenschappelijk op onderzocht.

dat je vriend niet verder leest dan zijn neus lang is

Togi op 17 dec 2018 13:04

Er is géén verband tussen neuslengte en (beter) lezen. Pinokkio is hier wetenschappelijk op onderzocht.

DrPhil op 17 dec 2018 13:51

ik heb Pinokkio om commentaar gevraagd op deze post, maar hij snapt er geen hout van.

don't count the days, make the days count !

@Drikus, het maakt niet echt uit wat iemand zegt als het niet in je straatje past of wel? De fout ligt altijd bij de ander. Wellicht toch Phil’s handreiking aanpakken en een schadeclaim neerleggen? 😂

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Die vriend van je is niet eens door Kristy misleid?

Die vriend van je is niet eens door Kristy misleid?

Auke83 op 17 dec 2018 20:02

Hij zat waarschijnlijk op het werk, zonder geluid…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Op zich lijkt een klein en overzichtelijk gebied me wel de juiste keus voor die vriend van de topicstarter.

*bericht bewerkt door nr49 op 17 dec 2018 23:31

Die vriend van je is niet eens door Kristy misleid?

Auke83 op 17 dec 2018 20:02

Deze film duurt meer dan 3 minuten. Daar had de vriend van de topic-starter helemaal geen tijd voor om die helemaal uit te kijken.

Op zich lijkt een klein en overzichtelijk gebied me wel de juiste keus voor die vriend van de topicstarter.

nr49 op 17 dec 2018 23:31

daar gaan kleine gebiedjes aan ten onder hoor, schadeclaims vanwege teveel sneeuw.

“vriend van mij had gekeken op sneeuwhoogte.nl en die gaf een andere hoogte aan dan dat er lag”

onveilig en onverantwoord die sneeuw, je glijd en glibbert heel de dag…

*bericht bewerkt door Droopy-d op 18 dec 2018 08:53

don't count the days, make the days count !

@Drikus, je had beter een dm’tje kunnen sturen naar @Roel of @Rogier denk ik ;-D.

De vriend lijkt mij een behoorlijke beginner als het al fout ging bij wat eerste informatie, die inderdaad beter zou kunnen, in die zin is de keuze voor dit gebied uitstekend. Aan de andere kant, nergens staat dat er perse een relatie moet zijn tussen totaal aantal kms en een aangesloten gebied. Ik weet dat Portes du Soleil hier ook aan leid(de). Om vanuit Chatel ofzo terug richting Avoriaz te komen moest je (jaren terug) ook even de skibus in. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden zoals o.a. hierboven gezegd over Dolomiti etc.

Plaats een reactie