Onjuiste informatie grootte van skigebieden

Toch vind ik dat Drikus wel een puntje heeft. Natuurlijk kan je de informatie vinden als je je verdiept in het skigebied. Maar waarom staat het er niet gelijk bij. Wij gaan dit voorjaar naar Maria Alm. Bij dat gebied stond wel altijd dat het gebied niet aangesloten was op het hoofdgebied (nu wel trouwens) en bij Brandnertal staat het ook. Daar is ook netjes het aantal kilometers aangepast naar het gebied Brandnertal met vermelding dat het onderdeel uitmaakt van Montafon.

Bij Lermoos staat dat niet in de tekst en ook niet bij het staatje met de kilometers.

Maar ik vind het geen misleiding.

Tja dat blijft wel lastig denk ik. Op skiresort houden ze juist alleen de deelgebieden aan, maar dat zoekt ook niet altijd lekker. Ik zou het inderdaad ook wel netjes vinden als de km´s van deelgebieden er ook bij zouden staan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Toch vind ik dat Drikus wel een puntje heeft. Natuurlijk kan je de informatie vinden als je je verdiept in het skigebied. Maar waarom staat het er niet gelijk bij.

vlinder72 op 18 dec 2018 10:35

Dat komt omdat dingen op meerdere manieren te interpreteren zijn. Het lukt nooit om alles eenduidig te beschrijven of in te delen, en daarom moet je altijd goed kijken als je precies wilt weten hoe iets zit.

*bericht bewerkt door Yippee op 18 dec 2018 11:09

Bij Les Arcs staat het wel duidelijk aangeduid:
200km pistes in deelgebied Les Arcs
425km pistes in overkoepelend gebied Paradiski
De Paradiski uitbreiding naar La Plagne is trouwens ook “aangesloten” via een grote kabelbaan, maar is in de praktijk niet makkelijk te benutten als je appartement helemaal aan de andere kant van deelgebied Les Arcs ligt.

Bij Lermoos staat 144km pistes (Zugspitz Arena) + 606km via Top Snow Card wat toch totaal anders moet geïnterpreteerd worden.
Als je naar het pisteplan kijkt wordt het natuurlijk onmiddelijk duidelijk.

In Oostenrijk is het toch allemaal wat moeilijker om de indeling te maken.
In Frankrijk zal je typisch je auto niet meer aanraken tijdens een skiweek, terwijl je in Oostenrijk toch vaker een hotelletje in het dal hebt waarbij je smorgens de auto (of skibus) neemt tot aan de ene of andere skilift en zo dus in een ander gebied terecht komt.

Glide on!

Op zich lijkt een klein en overzichtelijk gebied me wel de juiste keus voor die vriend van de topicstarter.

nr49 op 17 dec 2018 23:31

daar gaan kleine gebiedjes aan ten onder hoor, schadeclaims vanwege teveel sneeuw.

“vriend van mij had gekeken op sneeuwhoogte.nl en die gaf een andere hoogte aan dan dat er lag”

onveilig en onverantwoord die sneeuw, je glijd en glibbert heel de dag…

Droopy-d op 18 dec 2018 08:53

Idd zo is eigenlijk niets meer betrouwbaar, heel de wintersport is één en al misleiding
Zillertal arena adverteerd met de BMW xDrive Speed foto en toen ik er stond mocht ik geen eens met de BMW naar beneden rijden.

@Togi
Wellicht paste je niet in de doelgroep?

We nemen alle kritiek altijd mee (we lezen dit zeker mee) we kijken of het in de toekomst nodig is om aanpassingen te doen. Toch staat er op de pagina van het skigebied op verschillende plekken dat de deelgebieden niet aangesloten zijn.

Nogmaals we nemen alle kritiek zeker mee.

Click. Click. Peace

@Togi
Wellicht paste je niet in de doelgroep?

Drikus op 18 dec 2018 11:56

Toch weer misleid dus, want nergens stond de doelgroep beschreven ;-)
@DrPhil krijgt het nog druk met alle claims hier ;-)

bij de informatie van winterberg staat dat het op een relatief sneeuwzekere hoogte ligt… ik was er afgelopen juni in vol ornaat met een maat die dit gebied had uitgezocht… snowboard onder de arm maar helaas, niet genoeg sneeuw te bekennen om een mooie afdaling te doen…

zie onderstaande, rechtstreeks van deze website. kan toch niet dat dit hier staat ??

“Winterberg is een belangrijke toeristische trekpleister, prachtig gelegen tussen de rollende heuvels van het Hochsauerland. Het stadje zelf ligt op een nog relatief sneeuwzekere hoogte van 668 meter. Inclusief elf bijbehorende kleine buurdorpjes telt Winterberg zo’n 6000 inwoners. Direct aan de rand van de stad beginnen de liften van de Skiliftkarussell Winterberg.”

grapje natuurlijk.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 18 dec 2018 13:47

don't count the days, make the days count !

grapje natuurlijk.

Droopy-d op 18 dec 2018 13:46

Staat dat ook bij alles wat gezegd wordt over Winterberg? Dát zou nu echt humor zijn (van het soort waar wat mij betreft een oncomfortabel groot waarheidsgehalte aan zit).

“Winterberg is echt een prima alternatief voor mensen die fatsoenlijk willen skiën, maar niet zo ver willen rijden.
Grapje natuurlijk.”

;)

*bericht bewerkt door GiGi op 18 dec 2018 13:50

Plaats een reactie