Welke ski voor 4 jarige

Ik heb voor mijn dochter van 4 (skiet al prima de blauwe piste af) tweedehands de volgende ski gekocht.
Elan lil Magic uit 2017
Nu kom ik erachter dat we van mijn zoon al skies in dezelfde lengte hadden liggen…
Atomic Race 5, stuk ouder
Deze Atomic is 300 gram per ski lichter! en minder stijf. De binding staat op de Atomic iets meer naar achter.
Nu het luxeprobleem. Wat is nu de fijnste ski voor haar? Ze is vrij licht, 15 kg. Kan dus al skiën. Maar vanwege haar leeftijd graag een ski die makkelijker skiet zodat ze het eind van de dag haalt ;)

null

Welke vindt ze mooier?

*bericht bewerkt door GiGi op 18 dec 2018 12:30

De roze uiteraard ;)

Dan denk ik dat jij niet zo veel meer te kiezen hebt. Wel? ;)

@Gigi
Voor iemand zonder dochter van vier, heb jij aardig door hoe het werkt. 😀

allebei meenemen en haar zelf laten testen welke ze het lekkerste vindt skiën???

@Gigi
Voor iemand zonder dochter van vier, heb jij aardig door hoe het werkt. 😀

Drikus op 18 dec 2018 11:44

Nichtje van 4…

Één links, één rechts 😉

Als jouw dochter van 4 al goed kan beslissen welke ski op technisch vlak het beste aanvoelt voor haar, dan heb je een natuurtalent in huis denk ik.
In andere gevallen, denk ik dat de roze het best zal “aanvoelen”.

Tenzij het gewicht voor haar grootte wel een rol kan spelen
Ik denk dat @Gigi hier toch best een technisch oordeel over kan vellen.
Zelf denk ik dat bij het nemen van ploegbochten op een groene kinderweide de skis niet vaak genoeg van richting wisselen om dit te kunnen merken.
De dagelijkse sneeuwcondities zullen meer bepalen of ze het einde van de dag haalt.

Glide on!

Als de technische specificaties er voor een skiërtje van dat gewicht er echt toe zouden doen, dan zou er meer zijn dan alleen de lengte wat een factor is. Maar hoe goed ze voor haar leeftijd ook kan skiën, ik betwijfel of dit voor iemand van 15 kg heel veel uitmaakt. Maar van kinderski’s heb ik niet zo veel verstand… @Rogier?

Welke ze de mooiste vindt. Doe ik ook bij mij kids . En soms zijn ze zo verassend in hun keuze 😍😀. De oudste van mij had een keer de keuze tussen 1 super mooie nog nieuwe ziende skies ( 2de hands) en 1 tje die er wat minder mooi uit zag ook 2de hands. Haha en tot mijn verbazing koos hij de 2de optie. Hij was toen net 5. Hij vond die de mooiste van allemaal .
Op die leeftijd is materiaal nog niet zo belangrijk .
En de jongste deed dat vorig jaar met 3 ook met haar eerste skiëtjes . En wat was ze blij. Ze mochten eigenlijk niet meer af . Hier ook lichtgewichtjes met 3 was ze volgens mij 12 kilo .

*bericht bewerkt door miepmiep op 18 dec 2018 12:38

Als jouw dochter van 4 al goed kan beslissen welke ski op technisch vlak het beste aanvoelt voor haar, dan heb je een natuurtalent in huis denk ik.
In andere gevallen, denk ik dat de roze het best zal “aanvoelen”.

Vivace op 18 dec 2018 12:30

Dat denk ik ook.

Zelf vind ik lichtere skies de skidag aanzienlijk aangenamer maken kwa gezeul en kwa gewicht aan mijn voeten. Vandaar dat ik voor zo’n klein kaboutertje ruim een halve kg minder best veel vind.
Maar ik vraag me gewoon af of de nieuwere Elans wellicht “betere” skies zijn?
De Elans zijn een stuk stijver.

met die zwaardere kan ze rapper gaan :) vind die van mij leuker bochten zijn niet leuk maar rechtdoor en onder poortje door vind ze geweldig.

@Maria Bij kinderen op deze leeftijd wordt er vaak nog met vrij weinig drukopbouw op de ski’s geskied (of we hebben het hier over een toekomstige olympische skiester) dus de stijfte van de ski’s maakt niet zo heel veel uit. Het gaat vooral om de lengte inderdaad. En niet onbelangrijk de kleur :-)

Gewicht speelt zeker mee. Lichter is zeker prettiger. Een groot deel van het gewicht zit trouwens waarschijnlijk in de binding.

Al was het voor Lisa geweest had ik gevraagd welke kleur ze mooiste vind (ik heb een aardig vermoeden) en die zou het zijn geworden.

Laat je de bindingen in een winkel even afstellen?

Click. Click. Peace

null

De lekkerste ski’s die er zijn. 😜

@Maria Bij kinderen op deze leeftijd wordt er vaak nog met vrij weinig drukopbouw op de ski’s geskied (of we hebben het hier over een toekomstige olympische skiester) dus de stijfte van de ski’s maakt niet zo heel veel uit. Het gaat vooral om de lengte inderdaad. En niet onbelangrijk de kleur :-)

Gewicht speelt zeker mee. Lichter is zeker prettiger. Een groot deel van het gewicht zit trouwens waarschijnlijk in de binding.

Al was het voor Lisa geweest had ik gevraagd welke kleur ze mooiste vind (ik heb een aardig vermoeden) en die zou het zijn geworden.

Laat je de bindingen in een winkel even afstellen?

Rogier op 18 dec 2018 14:07

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ik heb dochterlief vanmiddag zelf laten kiezen. Uitgelegd wat de verschillen waren. Ze wilde ze uitgebreid “testen/tillen” en was heel resoluut. Die lichtere waren veel fijner.
Niks zo onvoorspelbaar als een 4jarige…

@Maria Bij kinderen op deze leeftijd wordt er vaak nog met vrij weinig drukopbouw op de ski’s geskied (of we hebben het hier over een toekomstige olympische skiester) dus de stijfte van de ski’s maakt niet zo heel veel uit. Het gaat vooral om de lengte inderdaad. En niet onbelangrijk de kleur :-)

Gewicht speelt zeker mee. Lichter is zeker prettiger. Een groot deel van het gewicht zit trouwens waarschijnlijk in de binding.

Al was het voor Lisa geweest had ik gevraagd welke kleur ze mooiste vind (ik heb een aardig vermoeden) en die zou het zijn geworden.

Laat je de bindingen in een winkel even afstellen?

Rogier op 18 dec 2018 14:07

Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ik heb dochterlief vanmiddag zelf laten kiezen. Uitgelegd wat de verschillen waren. Ze wilde ze uitgebreid “testen/tillen” en was heel resoluut. Die lichtere waren veel fijner.
Niks zo onvoorspelbaar als een 4jarige…

Marla op 18 dec 2018 17:13

Heel herkenbaar 🤣😀

Wat ook veel uitmaakt is de shape en het rocker profiel.

Juist omdat die kinderen zelf geen druk op de ski’s opbouwen,
zijn skis met aardig wat rocker voor EN achter meestal fijner, dan is de stap naar parallel skien, ook op wat steilere pistes sneer gemaakt.

Hetzelfde geld voor taillering: lekkere korte radius, dan leren ze dan een ski ook draait als je hem opkant en niet alleen in ploeg.

Plaats een reactie