2e week April

Wat is jullie advies voor een skigebied voor de tweede week van April(~7-13)? Ik zie op het forum al Tignes.
Weather-to-Ski heeft Zermatt, Saas-Fee, Tignes, Obergurgl, Val Thorens, Hintertux, Sölden, Ischl, Les Arcs en Chamonix.

Ik zoek iets voor familie trip, allemaal gevorderde skiers(maar zeker geen experts). Graag mooi landschap, mogelijkheid om een eind weg te kunnen skiën(ook zo laat in het seizoen nog!), maar we zijn geen kilometer vreters. Leuk dorp erg zou erg fijn zijn. Sneeuw in het dorp niet vereist, en uitgaans gelegenheden liever zo weinig mogelijk(=nachtrust).
Is het die week nog erg druk in de populaire gebieden?
Skiroutes een pre (maar niet vereist ;-) ).

*bericht bewerkt door Slim op 18 dec 2018 21:28

In de 2e week april zou ik hier zeker nog Paradiski aan toevoegen en dan met name de kant van les Arcs. Veel hellingen op het noorden en erg hooggelegen. Landschappelijk is het erg mooi en ik denk dat 70% van de pistes boven de 2000m liggen. Qua dorpen kan je kiezen tussen volledige beton dorpen tot echt mooie authentieke dorpjes. De drukte valt er ook alles mee in die periode.

Edit ik zie dat die er al tussen staat, ik heb er overheen gelezen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 18 dec 2018 21:23

Born to Ride

Mocht je trouwens voor Tignes kiezen dan zou ik zeker als tip meegeven om een dag naar Bonneval te gaan. Dit hele knusse en authentieke dorpje ligt erg hoog (1850m) en heeft een leuk skigebiedje in een prachtige natuur. Het zal er nagenoeg uitgestorven zijn en je hebt er legio freeride mogelijkheden, al dan niet met gids. Over het algemeen valt er iedere winter een immens pak sneeuw dus dat gaat zeker geen probleem zijn.

Born to Ride

Ik zou lekker last minute boeken. Er zijn dan nog aardig wat skigebieden die dan nog open zijn. Afhankelijk van de omstandigheden kun je dan kiezen. Gebieden die jij noemt zijn de echt hoger gelegen gebieden, zal altijd wel goed zijn maar ook weer wat duurder (al hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn).

Hintertux -> gletsjer zelf is niet zo groot, maar veel van het Zillertal zal ook nog open zijn.

Ischgl is die periode al een stuk rustiger, heb afgelopen seizoen half april dit echt als top ervaren. We zaten wel aan de rand van het dorp, op loopafstand van de lift om niet teveel last van de après ski te hebben.
Tignes ben ik zeker ook fan van. Beide in ieder geval prima om kilometers te maken, maar wel snel van de ene naar de andere kant van het gebied te komen.

Saas fee een Zermatt zijn aan de prijs, maar wel fantastisch mooi en geen après ski gefeest.

Cervinia. Tot half april is het hele gebied open.

Mocht je trouwens voor Tignes kiezen dan zou ik zeker als tip meegeven om een dag naar Bonneval te gaan. Dit hele knusse en authentieke dorpje ligt erg hoog (1850m) en heeft een leuk skigebiedje in een prachtige natuur.

Matthias123 op 18 dec 2018 21:27

Is de Col d’Iseran weer open begin april dan? Anders is Bonneval een flink stuk omrijden…

Mr. Slow

@DrPhil, Cervinia had ik ook in gedachten dan kun je altijd nog naar Zermatt.
@Tiny-M, jij was geloof ik een van degenen in de. Wie-is-waar thread die in April gepost had, dus de inspiratie.
Denk jij dat last minute ook nog werkt voor 2 of 3 familes(9-13 mensen, met kids van 7-13)? Dat is wat andere koek dan 2 volwassenen die hun hand niet omdraaien voor een klein kamertje ergens ver van het skigebied.

Voor allen: dat lijstje bespreekt wel de sneeuw kwaliteit laat in het seizoen, maar verder niets, dus ook graag jullie meningen over de andere kwailitene van dei(of andere hoge, noord-hellingen gebieden)

Thanks!

*bericht bewerkt door Slim op 18 dec 2018 23:16

@Shane,

Wat is de april tip vanaf Zestienhoven?

Innsbruck —> Ischgl uiteraard @Slim 😉. Ben je wel iets langer onderweg dan 3,5 trouwens.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik lees nu trouwens je eerste post, maar Ischgl is in die periode veel gezelliger dan velen denken. Je kunt nog steeds Ibiza opzoeken, maar je wordt er niet mee doodgegooid. Ik vind het dan eigenlijk gewoon een gezellige plaats en ik hou eigenlijk echt van kneuterig en rustig 😉.

Hintertux is ook top als je daar in 1 van de tophotels zit, maar flink kleiner gebied en meer kans op slecht weer. Vind ik meer voor mei.
Valtho is ook mooi, maar anders. Het is niet mijn ding.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik boek zeker nooit een klein kamertje ergens ver van de lift af, dan ken je me niet goed genoeg ;)
We waren met 4 toen, vlakbij de lift en er was zeker nog eea qua keuze. Maar ik zie trouwens wel dat dit met de paasvakantie van België valt. In dat geval kan je wellicht wel beter van tevoren boeken.
Ik zou in ieder geval naast Hinterux juist in andere gebieden in het Zillertal kijken, zijn meestal nog prima te doen (königsleiten).
Cervinia dat genoemd is, moet ook nog prima zijn die periode.

Plaats een reactie