Advies Fischer ski

Hallo,

Ik was er eindelijk voor mijzelf uit dat ik voor de Fischer Progressor F18 zou gaan, maar toen ik in de winkel ging kijken werd mij de Fischer RC4 Curv TI aangeraden. Nu ga ik natuurlijk weer twijfelen…

Wie heeft ervaring met beide ski’s en kan eventueel wat zeggen over de verschillen en wat positief/negatief is.

Ik ben een ervaren skiester (niveau 7), ben 1.72m en weeg 85kg. Ik ski met name op de piste.

De Curv TI is een ski die heel rustig skiet. Niet langzaam, maar rustig (niet heel levendig, enerverend, ‘wauw’-zaken etc.). Heeft ook een iets grotere radius dan de F18.
De F18 is in dat opzicht een beetje het tegenovergestelde qua karakter, maar ook heel stabiel en zeker, maar dus ook wat levendiger, springeriger. Het is dus maar net waarnaar je op zoek bent.

Met jouw gewicht en niveau kan ik me voorstellen dat er ski’s zijn die misschien beter passen. Maar dan moet je wat meer over je voorkeuren zeggen (korte/lange bochten, hoog/laag tempo, sportief/krachtig? Speels/energiek? luie skiër?)…

Misschien ben ik wat te achterdochtig, maar zou dat misschien ook niet een beetje komen doordat de Curv Ti een kwart duurder is dan de F18 😛?

Verder: wat @GiGi zegt.

Ik ski graag op hoog tempo, zowel korte als lange bochten en ben denk ik meer een energieke skier. Ik heb al jaren dezelfde ski’s (Atomic Beta Race Carv) dus ik vind het wat lastig om te bepalen wat bij mij past. Andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.

@Morzel De prijs heb ik natuurlijk ook al over nagedacht, maar op de TI zit wel een mooie korting, dus het verschil is in dit geval ‘maar’ 80,-

Ik vond de Ti wel echt een leuke ski. Kan je meer mee ‘knallen’ dan de F18. Voelt gewoon wat potiger dan de F18, misschien komt het daardoor wel. Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik de Ti kopen. Maarja de F18 is hoe dan ook geen slechte keuze.

@Justandy
Wat bedoel je precies met op "hoog tempo skiën "

Ik krijg the Curv Ti morgen binnen, zit rond niveau 6/7 weeg hetzelfde als jij heb hem getest in Zoetermeer en gaf mij veel vertrouwen, veel grip en prettige rebound ben een actieve energieke skiër middellange/lange bochten.

@elisabeth101 @Zorba bedankt voor jullie reacties. Ik neig zelf ook meer naar de Ti dus jullie positieve ervaringen neem ik zeker mee in mijn keuze!

@Justandy @Zorba ik heb zelf precies dezelfde twijfel, of Curv Ti of F18. Hebben jullie al ervaring opgedaan met jullie aanschaf?

@Justandy @Zorba ik heb zelf precies dezelfde twijfel, of Curv Ti of F18. Hebben jullie al ervaring opgedaan met jullie aanschaf?

tombr24 op 30 dec 2018 07:50

Zie mijn reactie 2 posts hierboven, tijdens testen in Zoetermeer nog een stuk of 7/8 andere ski’s geprobeerd, the Curv Ti kwam er voor mij met kop en schouders boven uit. Maar hoe die in echte sneeuw zich gaat gedragen geen idee maar heb er iig vertrouwen in. Oh ik zie nu dat je twijfelt tussen The Curv en F18 maar zijn totaal verschillende ski’s de F19 ook toen getest,
die komt een beetje in de buurt maar die gaf met mijn techniek minder grip/controle

*bericht bewerkt door Zorba op 30 dec 2018 09:01

Plaats een reactie