Nieuwe ski of tweedehands ski (wedze of A merk)

Goedemorgen,

Ik zit heel erg in dubio, ik wil of https://skiinformatie.nl/getest-skis-van-decathlon-wedze-boo… deze wedze skis kopen, zie link, of ik wil naar een tweedehands winkel gaan en daar een set tweede hands skis kopen, maar dan wel van een A merk (Atomic / Fischer / Head / Salomon) en dan wel de duurdere in die winkel. Qua geld zal ik dan 50 tot 75 euro meer kwijt als ik nieuwe skis koop, vandaar ook mijn twijfel, voor die paar euro meer heb ik ook nieuwe.

Ik ben een gemiddelde skier en wil niet te hard hoeven werken en dus makkelijk bochtjes maken en af en toe een beetje gas geven. Ik zoek dus een Rocker.

Ik ski nu op de Fischer XTR motive, welke ik overigens te koop heb staan. Dus als iemand ze wil hoor ik het graag.

Graag jullie reacties en tips in deze.

Bedankt,
Nick Joosten

Doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijke ski. Geen Wedze dus. Wat is er mis met die Fischer XTR?

Overigens zijn er meer A merken dan die je noemt. Ook Elan, Rossignol, Dynstar, Blizzard zijn ook allemaal goede opties.

Ps kijk gewoon eens op marktplaats. Vaak vragen ze m.i. teveel voor tweedehands ski’s in een winkel.

Ik zie net een advertentie van vrijbuiter.nl met zaken in Zaandan, Rotterdam en Gouda, waar de Elan Amphibio 14ti wordt aangeboden met 25% korting voor € 449,99. Ski zelf o.a. de 12ti. Is een uitstekende ski.

Hen48

Ik verwacht niet dat de Wedze beter is dan de XTR Motive. Die zou ik dus zeker niet kopen.

Voor die 250 euros van de Wedze koop je zeker wat beters 2e hands. Een beetje meer bijleggen en je koopt er nieuwe. Tja.

Bla, bla, bla.

Doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijke ski. Geen Wedze dus. Wat is er mis met die Fischer XTR?

Overigens zijn er meer A merken dan die je noemt. Ook Elan, Rossignol, Dynstar, Blizzard zijn ook allemaal goede opties.

Ps kijk gewoon eens op marktplaats. Vaak vragen ze m.i. teveel voor tweedehands ski’s in een winkel.

elisabeth101 op 23 dec 2018 08:39

@elisabeth101,

Ik vind die Fischer XTR erg stug vooral met bochtjes maken, heb vorig jaar even een paar afdalingen op, skis van mijn broer geskied, Rosignol experience E75, dat was toch een erg groot verschil, die waren veel fijner vond ik.

Dank je voor je tips, ik begrijp al uit meerdere reacties dat Weze het denk ik niet gaat worden.

*bericht bewerkt door Nickj81 op 23 dec 2018 11:53

Voor die 250 euros van de Wedze koop je zeker wat beters 2e hands. Een beetje meer bijleggen en je koopt er nieuwe. Tja.

bartvwg op 23 dec 2018 11:36

@bartvwg

Ik denk dat ik dus maar voor tweede hands ga, denk dat ik die gewoon bij een skihandel ga halen. Ze komen dan wel uit huur, maar dat lijkt me geen probleem. Dank voor je reactie.

Ik verwacht niet dat de Wedze beter is dan de XTR Motive. Die zou ik dus zeker niet kopen.

DrPhil op 23 dec 2018 10:53

@DrPhil

Helemaal duidelijk, geen Wedze dus. Ik vind de XTR Motive erg stug vooral in de bochten, heb vorig jaar op skis van mijn broer geskied, Rosignol experience E75, dat vond ik al een heel verschil moet ik zeggen, hier hoefde ik niet zo hard op te werken zeg maar.
Ik vind het maar lastig haha

Bedankt,

XTR motive stug? Welke breedte en lengte heb je?

@Nickj81
https://youtu.be/4gYRs9mwbDs
Te koop voor €186,91 bij ekosport met de extra korting snow15.
Wellicht is er nog meer te vinden voor een mooi prijsje en dan gewoon nieuw.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 23 dec 2018 11:59

XTR motive stug? Welke breedte en lengte heb je?

DrPhil op 23 dec 2018 11:56

@DrPhil

Ik vind hem tegenover die Salomon veel stugger ja, ik heb 1.65 mtr, ben zelf 1.79 mtr lang. Zie foto. Salomon was maar 1.63 of 1.62.

null

Voor 270 euro vind je al een Fischer F18 model 2017-2018.
Ja, alweer de f18. 😂
Ik kan er ook niets aan doen maar dat is een goede ski. 😉

Bla, bla, bla.

Motive 74. Dat is toch wel een beginnerski. Als je die al lastig vindt draaien op 1m65 en je de experience 75 wel makkelijk vindt draaien , zijn de salomon X6 die hiervoor zijn genoemd misschien geen slecht idee.

Voor 270 euro vind je al een Fischer F18 model 2017-2018.
Ja, alweer de f18. 😂
Ik kan er ook niets aan doen maar dat is een goede ski. 😉

bartvwg op 23 dec 2018 12:15

inderdaad een zeer goede ski, maar als ik dit zo lees, zou ik eerder voor de F17 gaan.

Bijzonder hoe iedereen hier de wedze ski’s afbrandt…gaan A merk dus kan het geen fatsoenlijke ski zijn…

De wedze ski’s zijn te testen bij diverse verhuurbedrijven in Frankrijk.
Verder: een upgrade voor je Fischers zal het inderdaad niet zijn, vervanging mogelijk wel.
Maar wat anderen ook aangeven: er is dan meer keuze dan de wedze, zeker als je overjarige latten meeneemt.
Omdat je de fischers stug vindt, zou ik eerst een lat uitproberen voordat je koopt. Ik zou ze namelijk niet stug willen noemen en daarmee wordt meteen een andere lat adviseren lastig.

@Hessel en de rest,

Zit er dan veel verschil tussen de Fischer XTR motive die ik heb en die Rosignol Experience E75 waar ik ook op geskied heb vorig jaar? Naar mijn gevoel was het een flink verschil, maar kan ook aan mij liggen. Die Rosignol is een Rocker, waardoor hij lekker makkelijk draaide, is mijn Fischer dat niet? (heb er niet zoveel verstand van sorry) Fischer is 121/75/103 en Rossignol 120/75/110, die is achter dus breder, kan het dat je dan iets makkelijk bochtjes maakt?

*bericht bewerkt door Nickj81 op 23 dec 2018 12:58

Het zouden vergelijkbare ski’s moeten zijn. De Motive heeft ook rocker. Maar in de praktijk zegt dat niet zo veel.
Huren is een goed idee, maar grote kans dat je dan maar wat in je handen geduwd krijgt.
Zomaar gebruikte ski’s kopen zou ik in elk geval niet doen.
Aan de X6 of een F17 kun je mi geen buil vallen. Die moeten allebei erg makkelijk draaien (f17 heb ik zelf geprobeerd - skiet echt ultramakkelijk).

@DrPhil en de rest @Sjaak27 heb jij de X6 zelf getest toevallig?

Ik zie dat ik die skis alleen online kan bestellen, dan worden mijn schoenen niet ingesteld!? Zijn die gewaxt en geslepen als ik ze bestel, neem aan van wel. Mij lijkt de X6 inderdaad wel wat voor me met binding heb ik ze voor 225 euro als ik het goed zie, bij EKO sport.
Ik ben1.79 lang en weeg 75 kgs, welke maat moet ik pakken als ik ze koop 162 of 169? Mij lijkt 162…
Ik ben dus op dit moment een gemiddeld skier, blauw rood en ook zwart, af en toe nog een beetje onzeker als het steil wordt, kan ik op deze ski (X6) wel nog door groeien?

*bericht bewerkt door Nickj81 op 23 dec 2018 13:19

Zelf niet getest. Afstellen zit erbij, bij ekosport geeft een promotiecode snow15 nog extra 15%. Bezorgen in NL is 9 euro.
Voor doorgroeien wellicht iets te licht, een Fischer F17/F18 is dan beter geschikt denk ik.

Overigens niks tegen Wedze ofzo, maar voor hetzelfde geld betere kwaliteit kopen lijkt me een no brainer.

@Sjaak27 en de Rest @DrPhil

Wat denken jullie van deze, kan ik hier in door groeien en is dit wat voor me?

http://www.ekosport.nl/head-the-show-19-p-9-46557.html…

@Nickj81 #Is een freestyle ski, ik dacht gezien je begin post dat je naar een piste ski op zoek ben.
Of je door kan groeien hangt meer af van wat je qua lessen/training doet dan gewoon vaker skien.

@Sjaak27

Ik zag het ook al ja, dat is niets voor mij. Die Fischer F17 zijn net aan de te dure kant voor me. Dus kom ik toch weer op tweede hands, of de Salomon X6 uit. Ik ga 1 keer per jaar een week skien en dat is het ook, neem nooit les, dus of ik echt met sprongen vooruit zal gaan vraag ik me af.

@Sjaak27

Ik zag het ook al ja, dat is niets voor mij. Die Fischer F17 zijn net aan de te dure kant voor me. Dus kom ik toch weer op tweede hands, of de Salomon X6 uit. Ik ga 1 keer per jaar een week skien en dat is het ook, neem nooit les, dus of ik echt met sprongen vooruit zal gaan vraag ik me af.

@Sjaak27

Ik zag het ook al ja, dat is niets voor mij. Die Fischer F17 zijn net aan de te dure kant voor me. Dus kom ik toch weer op tweede hands, of de Salomon X6 uit. Ik ga 1 keer per jaar een week skien en dat is het ook, neem nooit les, dus of ik echt met sprongen vooruit zal gaan vraag ik me af.

Dan is de Salomon voor dat geld geen verkeerde keuze.
Zonder les/training de goede vervolgstappen maken in de ski techniek is lastig. Je leert jezelf al snel verkeerde manieren aan.

Geen les… ik snap die stugge latten ineens 😉

Bijzonder hoe iedereen hier de wedze ski’s afbrandt…gaan A merk dus kan het geen fatsoenlijke ski zijn…

De wedze ski’s zijn te testen bij diverse verhuurbedrijven in Frankrijk.
Verder: een upgrade voor je Fischers zal het inderdaad niet zijn, vervanging mogelijk wel.
Maar wat anderen ook aangeven: er is dan meer keuze dan de wedze, zeker als je overjarige latten meeneemt.
Omdat je de fischers stug vindt, zou ik eerst een lat uitproberen voordat je koopt. Ik zou ze namelijk niet stug willen noemen en daarmee wordt meteen een andere lat adviseren lastig.

Hessel op 23 dec 2018 12:49

Ik ben het helemaal eens met @hessel Voorop gesteld ik heb geen enkele band met Decatlon of Wed’'ze. Maar ik heb zwaar de indruk dat er veel vooroordelen zijn als er maar Wed’ze opstaat. Hier op het forum is natuurlijk de crème de la crème van de Nederlandse en Belgische ski gebeuren, die elke ski die er is al geprobeerd hebben., dus dat telt niet mee .Maar ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders en Belgen er prima op kan skiën en er geen bal van merkt wat ze onder de schoen hebben. Ik schat de kennis van @ GiGi en Zelf ski @Dr phil hoog in maar hebben jullie ze zelf al getest? Zelf ski ik Atomic maar sta zeker niet negatief tegenover een nieuw (goedkoop) merk. Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

Geen les… ik snap die stugge latten ineens 😉

Hessel op 23 dec 2018 15:27

Dit dus, je kunt beter je eigen latten houden en investeren in wat lessen i.p.v. andere ski’s. ;)

Bijzonder hoe iedereen hier de wedze ski’s afbrandt…gaan A merk dus kan het geen fatsoenlijke ski zijn…

De wedze ski’s zijn te testen bij diverse verhuurbedrijven in Frankrijk.
Verder: een upgrade voor je Fischers zal het inderdaad niet zijn, vervanging mogelijk wel.
Maar wat anderen ook aangeven: er is dan meer keuze dan de wedze, zeker als je overjarige latten meeneemt.
Omdat je de fischers stug vindt, zou ik eerst een lat uitproberen voordat je koopt. Ik zou ze namelijk niet stug willen noemen en daarmee wordt meteen een andere lat adviseren lastig.

Hessel op 23 dec 2018 12:49

Ik ben het helemaal eens met @hessel Voorop gesteld ik heb geen enkele band met Decatlon of Wed’'ze. Maar ik heb zwaar de indruk dat er veel vooroordelen zijn als er maar Wed’ze opstaat. Hier op het forum is natuurlijk de crème de la crème van de Nederlandse en Belgische ski gebeuren, die elke ski die er is al geprobeerd hebben., dus dat telt niet mee .Maar ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders en Belgen er prima op kan skiën en er geen bal van merkt wat ze onder de schoen hebben. Ik schat de kennis van @ GiGi en Zelf ski @Dr phil hoog in maar hebben jullie ze zelf al getest? Zelf ski ik Atomic maar sta zeker niet negatief tegenover een nieuw (goedkoop) merk. Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ik heb de Wed’ze Boost 700 en 900 getest (en van de laatste ook een review geschreven).

Bijzonder hoe iedereen hier de wedze ski’s afbrandt…gaan A merk dus kan het geen fatsoenlijke ski zijn…

De wedze ski’s zijn te testen bij diverse verhuurbedrijven in Frankrijk.
Verder: een upgrade voor je Fischers zal het inderdaad niet zijn, vervanging mogelijk wel.
Maar wat anderen ook aangeven: er is dan meer keuze dan de wedze, zeker als je overjarige latten meeneemt.
Omdat je de fischers stug vindt, zou ik eerst een lat uitproberen voordat je koopt. Ik zou ze namelijk niet stug willen noemen en daarmee wordt meteen een andere lat adviseren lastig.

Hessel op 23 dec 2018 12:49

Ik ben het helemaal eens met @hessel Voorop gesteld ik heb geen enkele band met Decatlon of Wed’'ze. Maar ik heb zwaar de indruk dat er veel vooroordelen zijn als er maar Wed’ze opstaat. Hier op het forum is natuurlijk de crème de la crème van de Nederlandse en Belgische ski gebeuren, die elke ski die er is al geprobeerd hebben., dus dat telt niet mee .Maar ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders en Belgen er prima op kan skiën en er geen bal van merkt wat ze onder de schoen hebben. Ik schat de kennis van @ GiGi en Zelf ski @Dr phil hoog in maar hebben jullie ze zelf al getest? Zelf ski ik Atomic maar sta zeker niet negatief tegenover een nieuw (goedkoop) merk. Kijk maar naar Toyota ,Honda,
Aldi ,Lidl enz iedereen vond het toen niks. Maar we rijden er nu in of we kopen er.

ruudsan op 23 dec 2018 15:54

Ik zeg alleen dat de Wedze niet beter zullen zijn de motive xtr. Dat schrijft @hessel ook. Geen woorden in mijn mond leggen aub.

@ruudsan. Toyota, Honda, goedkope merken? Wel de beste, maar niet de goedkoopste.

Hen48

Plaats een reactie