Honden toegelaten

Hallo,
Iemand ervaring met honden in de skilift.
Uiteraard bedoel ik dan de eitjes/bakjes en niet de stoeltjesliften.
We vertrekken zaterdag naar Valloire en hebben 1 niet skier mee die met de hond zal wandelen. Ik heb gezien dat er wandelingen zijn van boven naar beneden.
Maar heeft iemand een idee of een hond mee mag in de lift?
Heb deze zomer dit wel gezien in oostenrijk, maar in de winterperiode tot nu toe nog niet gezien.
Iemand ervaring?
Alvast bedankt en let it snow let it snow let it snow (en hopelijk toch ook nog in FR deze week ;-)

Alleen ervaring met mn hondje in een stoeltjeslift in Oostenrijk, dat was geen probleem.

Een gondel lijkt mij geen probleem, zal toch wel moeten mogen als je met je hond wilt wandelen?

onze Bichon-Frisee ging met mijn vrouw overal op in Oostenrijk en Zwitserland, zowel bakjes als stoeltjes en hij deed dat graag !!!

null

Ook in Frankrijk heb ik veel honden gezien op de top. Mag volgens mij geen probleem zijn

Ja onze hond(en) zijn meermaals mee geweest in de gondels in Oostenrijk. Nooit geen probleem mee gehad, gingen wel na de drukte. Het kan wel zijn dat een muilkorf verplicht is, zeker in de bussen.

Twee jaar geleden in Valloire waren er honden op de piste bovenaan de gondel. Volgens mij deed niemand daar moeilijk over. Vandaag in Oostenrijk twee honden op de piste gezien. Prachtig!

Wij nemen onze hond vaak mee in zowel de gondels als stoeltjeslift. Hij heeft mooi zijn eigen plekje in de stoeltjeslift. Vaak zetten de liftbediende de stoeltjeslift wat zachter zodat de hond er makkelijk op kan springen. Natuurlijk moet je hem wel goed vast houden in de lift en moet hij aangelijnd zijn.
Helaas geen foto van in de lift hier…

null

*bericht bewerkt door GerritA op 25 dec 2018 00:05

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/0b79a8189abce4c4aa6b9a02...

In SFL ook geen enkel probleem gehad met de hond. Foto is van een zomervakantie maar in de winter ook geen enkel probleem.

Plaats een reactie