Veel pijn bij het skiën

Ik vraag me dan toch af of zo’n schoen met 130 flex de ontwikkeling bij een beginner zoals jij niet in de weg zit @Mountainhugger. Vanwaar die keuze?

Shane op 30 dec 2018 12:05

null

Ik heb de 120 ipv 130 …vergissing in alle nummertjes…

*bericht bewerkt door MountainHugger op 30 dec 2018 16:20

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Omdat jullie allemaal zo lekker met elkaar bezig zijn, heeft waarschijnlijk niemand door dat de TS al 3 dagen geleden is afgehaakt 🥴

Alex op 30 dec 2018 15:51

Lol het hele punt van dit forum is toch discussieren over ski gerelateerde zaken, met of zonder TS🤔😁

^^ Zooltjes zijn voor het stabiliseren van de voet in de skischoen met als gevolg dat je daardoor een veel beter passende schoen uitzoekt.

elisabeth101 op 30 dec 2018 15:44

Dat snap ik wel, maar je doet net alsof een goed passende schoen zonder extra zool niet bestaat. Mijn voet kan geen mm wijken terwijl mijn tenen toch vrij liggen (in skihouding). Volgens mij is de handigste volgorde: eerst de best passende schoen vinden en dan pas kijken of een extra zooltje en/of bootfitting de pasvorm nóg beter maakt. Niet andersom!

^^ Zooltjes zijn voor het stabiliseren van de voet in de skischoen met als gevolg dat je daardoor een veel beter passende schoen uitzoekt.

elisabeth101 op 30 dec 2018 15:44

Dat snap ik wel, maar je doet net alsof een goed passende schoen zonder extra zool niet bestaat. Mijn voet kan geen mm wijken terwijl mijn tenen toch vrij liggen (in skihouding). Volgens mij is de handigste volgorde: eerst de best passende schoen vinden en dan pas kijken of een extra zooltje en/of bootfitting de pasvorm nóg beter maakt. Niet andersom!

Martin7182 op 30 dec 2018 17:33

Je schoen kan wel goed rond je voet zitten (buitenkanten, wreef, schacht, etc. Maar ook snug aan je voetzool? Dat is nu eenmaal een gebied in de skischoen waar geen enkele fabrikant bij mijn weten een fatsoenlijke zool levert. Dus tenzij je platvoeten hebt, zal je wel iets moeten doen op dat gebied om je voet fatsoenlijk te ondersteunen.

^^ Zooltjes zijn voor het stabiliseren van de voet in de skischoen met als gevolg dat je daardoor een veel beter passende schoen uitzoekt.

elisabeth101 op 30 dec 2018 15:44

Dat snap ik wel, maar je doet net alsof een goed passende schoen zonder extra zool niet bestaat. Mijn voet kan geen mm wijken terwijl mijn tenen toch vrij liggen (in skihouding). Volgens mij is de handigste volgorde: eerst de best passende schoen vinden en dan pas kijken of een extra zooltje en/of bootfitting de pasvorm nóg beter maakt. Niet andersom!

Martin7182 op 30 dec 2018 17:33

Zonder goedpassende schoen schiet het inderdaad niet op. Maar als je kijkt naar de biomechanica van het skien en de belasting op de voet in een plastic bak (de skischoen) dan zou iedereen profijt hebben van een ondersteunende zool. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je zonder zool ook prima kan skien, maar ik denk dat veel mensen het belang van een goede zool onderschatten. Ik kan me voorstellen dat als je geen klachten hebt je een zool ook niet belangrijk vindt. Echter geen klachten staat niet gelijk aan optimale skischoen-situatie - maarja het is natuurlijk ook van hoe ver wil je daarin gaan.

Mooi deze reacties, maar zie berichten en bedragen waar ik mij afvraag of één ieder weet wat een echte bootfitter doet! Beetje ervaren skiër en met alle benodigde info te verkrijgen op het net zou je zo in een wintersport winkel kunnen werken. Vanuit daar wellicht een cursus van 2 dgn ben je dan een bootfitter?
Dacht ut niet lijkt mij, en dat is het verschil wat ik hierin wil duidelijk maken. Wil niet zeggen dat de service niet goed zou kunnen zijn!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Omdat jullie allemaal zo lekker met elkaar bezig zijn, heeft waarschijnlijk niemand door dat de TS al 3 dagen geleden is afgehaakt 🥴

Alex op 30 dec 2018 15:51

Nee @Alex, ik weet vrij zeker dat jij de enige bent die slim genoeg is om dat door te hebben 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lol het hele punt van dit forum is toch discussieren over ski gerelateerde zaken, met of zonder TS🤔😁

elisabeth101 op 30 dec 2018 16:23

Hmm, ik meen me toch te herinneren dat je daar in een ander topic (iets met ‘onzin’ 😉) toch anders over dacht. 😎

When life gets too complicated.... SKI

Nee @Alex, ik weet vrij zeker dat jij de enige bent die slim genoeg is om dat door te hebben 😉.

Shane op 30 dec 2018 19:53

Ik heb bewondering voor je zelfreflectie 😜

When life gets too complicated.... SKI

Nee @Alex, ik weet vrij zeker dat jij de enige bent die slim genoeg is om dat door te hebben 😉.

Shane op 30 dec 2018 19:53

Ik heb bewondering voor je zelfreflectie 😜

Alex op 30 dec 2018 21:53

Zoals iedereen wel weet zijn zelfreflectie en eeuwige nuance mijn sterkste eigenschappen. 😜

*bericht bewerkt door Shane op 30 dec 2018 22:22

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lol het hele punt van dit forum is toch discussieren over ski gerelateerde zaken, met of zonder TS🤔😁

elisabeth101 op 30 dec 2018 16:23

Hmm, ik meen me toch te herinneren dat je daar in een ander topic (iets met ‘onzin’ 😉) toch anders over dacht. 😎

Alex op 30 dec 2018 21:46

lol ja maar onzin is zo zinloos ;)

ps. zullen we het topic maar staken :p

ps. zullen we het topic maar staken :p

elisabeth101 op 30 dec 2018 22:48

Nee hoor, gewoon lekker doorgaan met slap ouwehoeren 😎

When life gets too complicated.... SKI

ps. zullen we het topic maar staken :p

elisabeth101 op 30 dec 2018 22:48

Nee hoor, gewoon lekker doorgaan met slap ouwehoeren 😎

Alex op 30 dec 2018 23:34

Biertje? 🍺😁

Zoals iedereen wel weet zijn zelfreflectie en eeuwige nuance mijn sterkste eigenschappen. 😜

Shane op 30 dec 2018 22:16

Ik kan me niet herinneren dat jij de spreekbuis bent van ‘iedereen’. 🤔

When life gets too complicated.... SKI

Biertje? 🍺😁

elisabeth101 op 30 dec 2018 23:38

Sounds like a plan 😛

When life gets too complicated.... SKI

Volgens mij heeft @Hessel ook nog popcorn over. 😁

Born to run. B.S.

Zoals iedereen wel weet zijn zelfreflectie en eeuwige nuance mijn sterkste eigenschappen. 😜

Shane op 30 dec 2018 22:16

Ik kan me niet herinneren dat jij de spreekbuis bent van ‘iedereen’. 🤔

Alex op 30 dec 2018 23:41

Nuance van Shane “sorry maar dat is echt onzin”. 😂 😂 Hoop onzin hier 🤔

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/09ff8d54850c27eecca2f1bc...

When life gets too complicated.... SKI

Ja, maar het is imo niet voor iedereen nodig om een uitgebreide analyse van je voet te laten maken. Dan doen ze bij de verhuur in de alpenlanden ook niet, en toch heb ik daar quasi altijd een perfect zittende schoen.

Denis op 30 dec 2018 14:13

Die paar euro extra had je in ieder geval al 1x een miskoop kunnen besparen… Je hebt zelf al een keer zo hard je neus gestoten en vervolgens wil je blijkbaar een ander ook dat risico laten lopen. Ik snap dat niet…

Matthias123 op 30 dec 2018 14:50

ik zeg toch ook net dat goede info van mensen met ervaring belangrijk is? Die had ik de eerste keer niet, hence de miskoop. Ik zeg dan toch duidelijk dat je dat kan vermijden door goed advies bij het passen, hoe je er dan bovenstaande conclusie aan vastknoopt snap ik dan weer niet.

Je kan ook 3 strips sporttape dakpansgewijs op het scheenbeen plakken, van net boven de enkel tot net onder de knie. Dit helpt om de huid/onderhuid te stabiliseren. Voorwaarde is natuurlijk wel een goede skitechniek en passende skischoenen.

Plaats een reactie