Nieuwe ski's ... keuzestress ;-)

Hey allemaal,

Na een 10-tal jaar wordt het tijd voor eens nieuwe ski’s te kopen. Op dit moment ski ik met K2 Apache Strykers (118-74-103) van 174 cm. Ik ben op zoek naar een goede allmountain performance ski. Ik heb al veel reviews & testen bekeken voor het nieuwe ski-seizoen, maar hoe meer testen ik bekijk hoe minder zeker ik word van mijn keuze… Ik twijfel ook aan de lengte: eerder lichaamslengte (wegens ski-ervaring) of lichaamlengte -5 cm (wegens lichaamsgewicht en/of wendbaarheid off-piste).

Mijn profiel:

  • 70% piste / 30% off-piste
  • Niveau 8-9 (34 jaar ski-ervaring)
  • Lengte: 177 cm
  • Gewicht: 67 kg

Ski’s die ik ben tegengekomen tijdens mijn zoektocht. Alle modellen zijn deze voor 2019

  • Atomic Vantage 90Ti
  • K2 iKonic 80Ti
  • K2 iKonic 84Ti
  • Head Kore 93
  • Völkl Kendo (90)
  • K2 Pinnacle 85
  • K2 Pinnacle 88

Alvast bedankt,

Ben

Hier een K2 ikonic 80ti fan.

Wat betreft de K2’s - zowel de Pinnacles als de Ikonics zijn echt leuke ski’s om te skien. De ikonic is wel meer pistegericht dan de Pinnacles. Dus dan is het maar net wat je belangrijk vindt. Heb met de 80ti ook gewoon door poeder geskied en dat gaat prima (tip is vrij zacht). Als je voor een Pinnacle gaat zou ik voor de 95 gaan, die is steviger en beter op de piste. Alle K2’s zijn hoe dan ook easy te skien.

De Kendo is iets steviger dan de K2s maar als je inderdaad niveau 8-9 bent dan zou dit geen probleem moeten zijn.

Overigens zal die 5 cm echt niet het verschil gaan maken als je de juiste ski hebt.

Hoi @elisabeth101,

Je schrijft: “Alle K2’s zijn hoe dan ook easy te skien.” Geldt dat ook voor de voorgaande jaargangen? Ik heb namelijk 2016-2017 Ikonic 80ti editie op het oog (geel/zwart)
@Ben, veel succes met je zoektocht (je bent niet de enige ;))

*bericht bewerkt door Bartosia op 28 dec 2018 15:40

@bartosia Oeh goed dat je het zegt want ik heb het alleen over jaargangen 2018 en 2019. Alle K2s van daarvoor zou ik afraden want dat is echt slappe hap. Vanaf 2018 zijn de ski’s steviger gemaakt maar nog steeds heel makkelijk te skien.

De oude iKonic 80 TI is wel heel makkelijk te skiën, maar behoorlijk slapper dan de huidige. Echt bijna op het enge af, vond ik.

Bedankt voor de reacties … iemand al geskied met de Atomic Vantage 90 ti of de K2 iKonic 84 ti?

de K2 84 lijkt heel erg op de 80 maar is een fractie zachter en is daardoor net iets beter is zachte sneeuw/poeder. ZIjn allebei goede ski’s. Misschien in jouw geval is de 84 de betere keuze aangezien je ook e.e.a. off piste wil doen.

Ik heb alleen een vantage x model geskied (ik meen de 83), daar was ik geen fan van. Erg licht en draait makkelijk maar blikkerig en, slecht gedempt en weinig kantengrip. SKi mist gewoon body - je kan er bijkans doorheen kijken ;)

Plaats een reactie