Alleenstaande met tiener op wintersport

Hallo,
Ik heb het voornemen om in 2020 met mijn dan 14-jarige dochter op wintersport te gaan (voorjaarsvakantie).
Nu weet ik dat er wel een aantal organisaties bestaan, die zulke reizen organiseren, maar ik vind ze aan de prijzige kant.
Misschien dat jullie leuks iets weten, andere organisaties? wat goedkoper is? Of leuke complexen/hotels/e.d. waar veel jeugd zit? Ik noem maar wat. Of waar jullie goede ervaringen mee hebben.
p.s. Hele dagen op les voor m’n dochter wil ik ook niet, hooguit ochtenden.

Hallo, ikzelf ben vorig jaar met Sunweb naar Val Thorens gegaan. Het heeft mij voor 5 dagen nog geen €700 gekost, hierbij zat inbegrepen:

  • Bus naar de bergen
  • ski huur (zonder schoenen)
  • Half pension
  • 4 dagen liftpas.

Ik weet niet wat je budget is, maar vaak bieden lokale reisbureau’s ook goedkope alternatieven.

Of Val Thorens geschikt is voor jonge skiërs weet ik niet, er komen erg veel studenten het gehele jaar door omdat het hier juist zo goedkoop is. Sommige hotels zitten hier dus ook propvol mee. De pistes zijn er in ieder geval super, breed en veel blauw.

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Zelf mensen zoeken (bijv. via dit forum) en dan met minimaal 4 personen boeken.
Dan kan je veel goedkoper wat vinden. Je zit dan wel met 2 anderen op een kamer / in een appartement.

Bij reizen met 1 of 2 personen betaal je ALTIJD de hoofdprijs voor zover ik tot nu toe heb gezien. Dat is al gauw 1.5 tot 2x de prijs per persoon t.o.v. bij 4 personen. Alle interessante aanbiedingen die ik afgelopen jaren heb gezien waren voor 4 of meer personen.

club La Foret in Morgins, skigebied portes du Soleil. Nederlands geleid, heel eenvoudig, maar supergezellig: je zit aan lange tafels te eten, er is een huiskamer met spelletjes en een bar met zeer schappelijke prijzen. Je hebt er zó contact met andere gasten… Wij noemden het destijds ‘Club Med voor Weinig’ Heel veel lol gehad!

Les sybelles Frankrijk : zeer budgetvriendelijk , heel wat keuze (appartementen , studio s, apparthotel, chalets,… , uitgebreid gebied met voor ieder niveau pistes , veel jongeren
(Van horen zeggen , ga er in april waarschijnlijk een weekje verkennen)

Stef&friends

Kijkeens fam fun van sunweb .

Landhaus Bad Hopfreben in het Bregenzerwald. Skien in Au-Schoppernau of Warth-Schroecken (beide bereikbaar per skibus) en een plek waar je na het skien zeker aansluiting zult vinden bij anderen.

Of kijk bij pharos reizen .

In de schoolvakanties betaal je helaas de hoofdprijs, en zeker als je via een organisatie boekt. Ik heb zelf als alleenstaande moeder ervaring met de volgende voordelige opties:
Winterberg met de trein (tot 15 jaar in Dld gratis!) en dan zelf een hotel boeken In ieder geval voldoende NL jongeren!
Italië met vliegtuig en trein, zelf hotel boeken. Hier kom je alleen vrijwel geen andere NL tegen, maar jullie kunnen wel leuke tochten maken.

Plaats een reactie