Welk pistenplan is dit?

Parallel aan de fotoquiz wil ik een nieuw quiztopic openen: Welk pistenplan is dit? Maak een kleine uitsnede van een pistenplan en post het in dit topic. Vervolgens moet er geraden worden uit welk pistenplan deze uitsnede komt. Wie hem goed geraden heeft mag een nieuwe posten.

Ik geef de aanzet met een eerste (makkelijke) opgave:

null

Succes!!

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Leuk Idee, Frank!!
Dit is Gerlos, de Haberlift zeker?

Inderdaad erg leuk idee. Nog even uitvogelen hoe ik een uitsnede uit een willekeurig pisteplan haal, maar dan ga ook ik los :)

deze was inderdaad wel heel makkelijk! even uitzoeken dus hoe moeilijk het moet zijn… Niels mag de volgende posten.

laten we afspreken dat we (als dat mogelijk is) niet gaan googlen met het plaatje als input. ik neem aan dat er wel zoekmachines zijn waar je een afbeelding als input kunt gebruiken, maar dan is de lol er rap af.

Hoe maak je een klein plaatje:

  1. Maak een print screen van een pistenplan.
  2. Plak dit in paint (of een ander fotobewerkingsprogramma).
  3. maak een uitsnede.
  4. sla op en post via Tinypic.

De stand:
Niels: 1

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

null

Maribor?

Negative

Allez een tip want 't is ni zo makkelijk:
Het is een skigebied met gletsjer.

Dachstein?

Zugspitz Arena?

Passo Tonale

Passo Tonale

Martijnski op 8 jan. 2012 21:44

Jep, up2you

Martijnski, Niels________1

Sölden?

Oh vrij te laat ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

null

Ik vermoed oostenrijk, of duitsland, omdat de pistes genummerd zijn.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ja, dat dacht ik ook. Dus heb al heel veel gebieden doorgelopen om te kijken of ze ene rode 2 en 3 hadden, maar kon niet vinden.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

ik ben meer op die paarse liftindicatoren aan het checken, maar kan het nog niet gevonden krijgen

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Duitstalig gebied is goed, de plaatselijke taal wordt echter meer gesproken.

Gele offpiste gebied is sinds kort niet meer per lift te bereiken.

Beetje laat, maar Frank een erg leuke aanwinst voor de stube. ;) Leuk spel.

Maar ben al druk aan het zoeken geweest maar kan er niet uitkomen. 4 persoonslift. Met 2 rode pistes en een blauwe nummer 4. Zou toch makkelijk moeten zijn? :P

Got it, het is Laax

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

oh die had ik al gecheckt, maar ik heb denk ik een andere versie van het pistenplan bekeken.

@ FrankW: Ik neem aan dat we de reden dat we naar Laax hebben gezocht voor ons houden? :P

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik snap goed wat je precies bedoelt, maar is goed ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik moet zo weg, ga er vanuit dat het goed is. Zo ja dan hieronder de nieuwe opgave.

null

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@ FrankW: Ja, het is Laax, Flims gedeelte om precies te zijn. Je mag een nieuwe plaatsen, ach dat heb je al gedaan :)

Voortaan weer wachten op bevestiging net zoals in het "welke lift is dit" topic? Dit om wildgroei te voorkomen? En omdat we met dit topic geen haast hebben. Stukjes van pisteplannetjes zijn er waarschijnlijk genoeg :) Wat vind de rest ervan?

Nog even over de nummertjes van de pistes, die moet je niet altijd geloven. Pistenummers veranderen regelmatig, net als de kleur van de piste aanduiding. Pisteplannetje kan ook van een paar jaar geleden zijn natuurlijk.

Voortaan weer wachten op bevestiging net zoals in het "welke lift is dit" topic? Dit om wildgroei te voorkomen?

Martijnski op 9 jan. 2012 19:42

goed plan, laten we dat doen.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ja ik vind het best om te wachten hoor, maar ik had de precieze uitsneden wel gezien ;). Dit is vrij eenvoudig te controleren. Maar vooruit, dacht dan hebben jullie wat te doen als ik weg ben.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik vermoed dat deze uitsnede in oostenrijk ligt. verder kom ik echter niet. iemand ideeen?

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Dat logo van die parachute is ook niet echt iets wat je overal tegen komt, maar ik heb 'm nog niet kunnen vinden.
Wat me ook nog opvalt is de hoek van die lift. Bij bijna alle kaarten die ik heb gezien zijn de liften netjes met gebogen lijnen aangegeven.
Ik blijf zoeken :-)

Ik ben vrijwel zeker dat dit in Zwitserland ligt.

Waarom denken jullie Zwitserland of Oostenrijk?

Piste-nummers?

Plaats een reactie