Advies eerste snowboard + Tips voor speciaalzaak aankoop snowboard boots

Hallo iedereen,

Na enkele jaren van snowboarden op een huurboardje met huurboots ben ik eindelijk van plan om zowel een snowboard (+bindingen) als boots aan te schaffen. Na het lezen van veel reviews (the good ride, snowboarding profiles, …) heb ik mijn oog laten vallen op de volgende set-up ‘Jones Explorer 162’ + Burton Mission. Het board lijkt perfect aan te sluiten bij mijn wensen en het ziet er ook prachtig uit :D. Echter bij de bindingen heb ik nog wat vraagtekens, passen deze bindingen bij mijn rijstijl en het board, indien niet welke bindingen zouden jullie aanraden? Als jullie andere voorstellen hebben i.v.m. het board mogen jullie dit zeker ook laten weten!

Mijn profiel:

  1. Hoe lang en zwaar ben je?
    Lengte: 1m87 en Gewicht: 78 kg. Schoenmaat: 44.5 (Eur) / 11 US
  2. Wat is je huidige boardniveau en hoe wil je jezelf ontwikkelen?
    Niveau 7 (of Niveau 6). Ik wil mij vooral ontwikkelen op de piste en off-piste met af en toe wat jumps. Zowel met veel techniek off-piste als met snelheid on-piste de berg afgaan is mijn doel. Dus ben niet van plan om frequent snowparks te doen. Een all-mountain freeride leek mij hiervoor ideaal :)
  3. Heb je al een voorkeur voor een camber- of rockerboard? Of een beetje van beide?
    Weinig voorkeur omdat ik voorheen voornamelijk op huurboardjes heb gereden en hier nooit echt aandacht aan besteed heb. Na wat opzoekingswerk lijkt een board dat wat van beide heeft mij ideaal.
  4. Board je op hoge snelheid of op lage? Of beide?
    Beide :)
  5. Board je op de piste, daarbuiten of in het park? (Geef eventueel in een percentage aan hoe je het board wilt gebruiken)
    65% On-piste, 30% Off-piste en minder dan 5% Snowpark
  6. Wat is je boardstijl? Board je energiek/agressief, of juist relaxed/lui?
    Noem het maar energiek.
  7. Heb je al ervaring op een (paar) snowboard(s)?
    Ervaring op huurboardjes, maar nooit opgelet welk type…
  8. Wat is je budget?
    Ongeveer 750 euro all-in. Ik vertrek eind maart op skireis en zou graag wachten tot de eerste kortingen voor de aankoop van een board en boots.

Mijn board (Jones explorer) zou ik online kopen (Bv. Snowcountry.nl) aangezien deze niet zo wijd verkrijgbaar is in fysieke winkels. Echter mijn snowboardboots zou ik graag in een speciaalzaak kopen, ik heb wat rondgekeken en de Burton Ruler leek mij een goede en betaalbare boot echter zou ik graag ook wat andere modellen/merken willen uitproberen. Hebben jullie enig advies i.v.m. speciaalzaken waar ik naartoe zou kunnen gaan om verschillende boots (groot assortiment) te passen en hieromtrent ook deskundig advies te krijgen? Ik woon in Gent, maar wil gerust wat omrijden om mijn boots te gaan kopen (binnen een straal van 100 km; West-Vlaanderen, Oost-vlaanderen, Antwerpen, Vlaams Brabant, net over de grens bij Nederland).

Alvast bedankt voor alle hulp!

*bericht bewerkt door Trumbels op 28 dec 2018 18:18

Westsite -> nederkouter gent.
Szone -> gentse steenweg 70 lokeren
Pacific boardshop -> bruul 79 mechelen

Alle 3 ruime keuze boards, bindingen, boots.

Voor je boots… Passen passen en passen tot je een goed zittende boot gevonden hebt. Staar je niet blind op,een merk of model 😉

Jones Explorer 👌 ik ben er verliefd op! Daar ga je vast geen spijt van krijgen. Wbt speciaalzaken heb ik geen idee. Heb zelf Union bindingen (strap). Maar van de juiste bindingen en boards hebben anderen op dit forum meer verstand.

Bergen + Sneeuw = ❤

Sportina, Erpe-Mere, Dorpsstraat, Zeer goede bootfitter, ook voor Snowboardboots

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Mocht je een uitstap naar Utrecht maken, Cellblock verkoopt Jones snowboards. En kijk ook eens naar de bindingen van Jones zelf dan wel van het merk Now die min of meer met Jones samenwerkt. Qua boots, kwestie van passen en nog meer passen. Succes!

Plaats een reactie