Toe/heel drag snowboard?

Hoi alle!

Onlangs heb ik mijn nieuwe set-up in Snowworld een paar keer kunnen testen en ik twijfel een beetje of ik last ga hebben van toe/heel drag.
Ik had het gevoel dat ik in Snowworld een enkele keer toch hapte met mijn hielen op het moment dat ik een scherpe carve met de hiel-kant wilde maken, waardoor ik dus onderuit ging. Nu gebeurde het maar een enkele keer, maar nu was het ook niet de ideale setting om in Snowworld dergelijke aangesneden carves te doen (sneeuw was slecht en erg druk). Ik twijfel dus een beetje of ik hier veel last van ga krijgen als ik over een paar weken in de Alpen zit. Mijn set-up:

  • Yes typo 159 wide
  • Union Contact Pro bindings
  • K2 Ryker US 11.5
  • stance: centered, 15 -15 graden.

Zie foto’s:

null

null

null

null

Nu las ik ook dat de K2 Ryker een grote footprint heeft, wellicht dat een boot met een kleinere footprint al wat overhang kan verminderen. Ik heb namelijk als normale schoenmaat 43.5-44, wat niet extreem groot is lijkt mij zo.

Ben benieuwd wat jullie denken!

Zelf heb ik dit probleem (deels) opgelost door mijn bindingen op te hogen dmv een verhogingsplaat. Als je een beetje handig bent maak je dit zelf van een kunststof broodplank van bijvoorbeeld de action. Paar langere boutjes erin en proberen maar.

null

null

null

Je kan ook met een scherp met een stuk van de zool snijden maar dit zou ik niet aanraden. Als je te ver snijdt dan loopt zo het water in je schoenen.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 29 dec 2018 12:37

Übung macht den meister!!!

Als je alleen met de hakken in de sneeuw hapt kun je wellicht de bindingen een stapje naar voren zetten. De tenen happen minder snel in de sneeuw. Verder is het een kwestie van uitproberen wat de beste positie is

@RFKANGOO Dit zou zeker een oplossing zijn en al ben ik niet heel handig, dat zou ik best wel kunnen maken. Echter heb ik juist de Contact Pro’s gekozen vanwege de mini-disk constructie (volgens de fabrikant een oppervlakte van 5% dat voor een deadspot zorgt en daardoor een maximale flex rond de bindings). Met dergelijke risers tussen de bindingen en het board lijkt mij dat het effect teniet te doen.
@Marijnt Klopt, dit heb ik nu ook gedaan. Ik ga dan ook nog een keer naar Snowworld om dit goed te kunnen testen voordat ik op vakantie ga. De foto’s zoals ze nu te zien zijn, zijn dan ook de ‘verbeterde’ plaatsing. In Snowworld had ik gereden met meer uitstekende hakken.

*bericht bewerkt door bartzijlstra op 29 dec 2018 14:38

Plaats een reactie