Digitaal opmeten van de voeten

We willen voor onze dochter (17) skischoenen gaan kopen.
We denken dat haar voeten wel zijn uitgegroeid.
Ze skiet vanaf haar 6e, en kan goed skiën. (zwart nog niet geprobeerd :-) )

Wat is wijsheid ?

  • Skischoenen kopen in Oostenrijk, dus weekje huren met optie om te kopen
    maar daar zullen ze wellicht niet zo veel tijd hebben voor uitgebreide pas-sessie

  • Nu hier in Nederland kopen, is het digitaal opmeten echt een PLUS punt qua vinden van de juiste maat ?

  • Zoja, weet iemand een winkel die dit kan in omgeving Zaltbommel ?

Dank je

Zolang je de drukke momenten in Oostenrijk vermijd (dus de aankomst momenten op zaterdag middag en zondag ochtend) dan is het geen probleem.
Wel zit je misschien met een taalbarriere en ga je volgend jaar naar hetzelfde gebied mochten er toch nog problemen mee zijn.
Met digitaal opmeten heb ik geen ervaring aangezien bij de mijne gewoon mijn voeten zijn opgemeten en daar een bijpassende schoen bij is uitgezocht.
In mijn geval ben ik meerdere keren terug geweest om steeds weer kleinere aanpassingen te laten doen (dus ik was blij dat ik ze in Nederland heb gekocht). Verder heb ik er een op maat gemaakt zooltje erbij gedaan (in Nieuwegein zijn ze bijv ook al gestopt met de verkoop van standaard zooltjes en maken ze ze altijd op maat)
Ga iig naar een goede speciaalzaak (ik zelf kom graag bij skishop Nieuwegein of Mk in Bilthoven) en ga niet naar de grote sportketens die wintersport er maar bij doen.

Even iets dieper ingaan op je vraag, want ik begrijp het niet zo goed.Wat heeft digitaal opmeten te maken met in Nederland kopen? Misschien iets te vaak Snow Magazine gekeken, daar doen ze elke week die digitale opmeting? 😃 heb je ook Continental winterbanden nu? (Grapje)

Opmeten digitaal of met handmatige meetapparatuur…iemand die veel verstand heeft van voeten pakt jou de juiste schoen en daar gaat t om. Luisteren naar je verhaal en verstand hebben van voeten. Digitaal is mijn inziens juist een valkuil want dan kan elke zaterdaghulp jou een schoen geven…
Bedenk je dat digitaal opmeten niet gemaakt is voor de skiër maar om verkoop te stuwen. (Mening)

Zoek een goede zaak en ga niet op zaterdag. Geen ervaring met zaken in jouw regio.

*bericht bewerkt door Gaston op 29 dec 2018 15:42

Tijd voor een uitpakparty?!

Mocht iemand zijn voeten wel digitaal hebben laten opmeten…ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Maar, m.i. kan een goede bootfitter net zoveel opmeten als een scanner. Ik zou naar een speciaalzaak gaan. MK skiservice is niet zo ver van jullie, zou daar heen gaan (Bilthoven).

@Togi , Inderdaad in het Nederlands, is het veel makkelijker uitleggen als de schoen ergens niet goed zit.
en toevallig net voor je berichtje had ik gebeld met Nieuwegein :-)
@Gaston , Nee Nederland staat los van digitaal meten, en ja die tassen op maat heb ik ook (geintje)

In Nederland of Oostenrijk kopen heeft uiteraard beide zijn plus / min punten, maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van het digitaal opmeten van de voeten.

Dank zover !

Ik heb bij Bayard in Zermatt mijn voet in 3d laten opmeten (was een bootdoc 3d vandra) ik zie er het nut voor zaterdag hulpjes in. Want alles wat het uitspuwt is de maten LxBxH en de ski schoenen die zouden passen, kwam Atomic Magna uit die zaten ook wel echt lekker t.o.v. mijn k2 spynes.

Ps ik heb ook de doorkijk ski Atomic Vantage 90😂😂

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Geen idee of het wat is. Kwam net deze app van Fischer tegen waarmee je zelf je voeten in 3D kan opmeten.
https://www.fischersports.com/scan-fit
In elk geval digitaal :-)

Geen idee of het wat is. Kwam net deze app van Fischer tegen waarmee je zelf je voeten in 3D kan opmeten.
https://www.fischersports.com/scan-fit
In elk geval digitaal :-)

Hupla op 31 dec 2018 11:01

Supercool zeg! Essentieel is het niet, maar gaaf is het wel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mocht iemand zijn voeten wel digitaal hebben laten opmeten…ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Maar, m.i. kan een goede bootfitter net zoveel opmeten als een scanner. Ik zou naar een speciaalzaak gaan. MK skiservice is niet zo ver van jullie, zou daar heen gaan (Bilthoven).

elisabeth101 op 29 dec 2018 15:46

Ik heb afgelopen jaar bij Daka mn voeten via de Fischer 3D scanner laten meten, die met die gele en groene sokken. Geeft leuke/interessant info over je voeten qua maatvoering maar de shop heeft natuurlijk alleen de door hun verkochte schoenen in de database zitten en daar komt dan de meest ‘optimale’ fit uit de computer. En uiteraard stond een Fischer schoen er bovenaan…(wat een verrassing…) echter bij passen bleek dat Fischer totaal geen schoen voor mij is. Zat voor geen meter. Ook de nr 2, 3 en 4 etc vond ik niet goed passen (oa Salomon).
Uiteindelijk daar ook geen nieuwe schoenen gekocht. Ben naar een shop gegaan die Nordica verkoopt (was mn vorige schoen nl ook) en die passen qua fit toch het beste bij mijn voeten. Heb nu een week geskied op m’n Nordica SPEEDMACHINE 105 W en ze zijn gedurende de week steeds beter gaan zitten. Overigens wel met een op maat gemaakt zooltje (uit m’n oude schoenen overgezet) van Skishop Nieuwegein.
let wel op want ondanks dat je hier laat fitten, in de bergen zijn je voeten vaak wat dikker waardoor je schoenen toch nog wat kunnen knellen. Mijn advies is dus om niet met je allerdunste skisokken in NL te passen.

*bericht bewerkt door Sheila op 02 jan 2019 11:31

3D scannen geeft zeker veel informatie en vooral ook veel beleving bij de klant. Maar uiteindelijk is de vakkennis van de bootfitter bepalend of je met goed zittende skischoenen naar huis gaat. Zonder mezelf op de borst te slaan (ik heb echt de waarheid niet in pacht): ik heb geen 3D scanner (als kleine winkelier niet te betalen), maar heb afgelopen winter wel iemand voor het eerst aan een goede skischoen kunnen helpen. Gewoon door goed te kijken en producten te kennen. Het kan dus zeker ook zonder 3D scanner.

http://www.andersoutdoor.nl, centraal gelegen - bij Gorinchem - en makkelijk bereikbaar.

Mocht je in de buurt van Salzburg komen, laat maar weten, perfect adresje voor je daar ;)

Edwin van Riel

3D scannen geeft zeker veel informatie en vooral ook veel beleving bij de klant. Maar uiteindelijk is de vakkennis van de bootfitter bepalend of je met goed zittende skischoenen naar huis gaat. Zonder mezelf op de borst te slaan (ik heb echt de waarheid niet in pacht): ik heb geen 3D scanner (als kleine winkelier niet te betalen), maar heb afgelopen winter wel iemand voor het eerst aan een goede skischoen kunnen helpen. Gewoon door goed te kijken en producten te kennen. Het kan dus zeker ook zonder 3D scanner.

http://www.andersoutdoor.nl, centraal gelegen - bij Gorinchem - en makkelijk bereikbaar.

skiservice op 30 sep 2019 14:33

Goed verhaal, kennis en ervaring zijn meer waard dan een luxe scanner.

Edwin van Riel

Kleine tip, probeer in het buitenland goed uit te leggen wat haar niveau is. “Goed skiën” wordt daar misschien anders opgevat dan hier, zeker als ze nog nooit een zwarte piste heeft uitgeprobeerd … ;)

Filmpje laten zien maakt het voor elke verkopende partij makkelijker!

Ski shop Nieuwegein is een prima bootfitter

Anders Outdoor bestaat nog niet zo lang, maar heeft inmiddels ook al diverse mensen goed kunnen helpen. Ik volg hiervoor ook jaarlijks bootfittrainingen.

Plaats een reactie