Beste uitvalsbasis Skiwelt?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Bedankt voor de reacties! Ellmau en Soll nog maar eens uitpluizen dan (vooralsnog voornamelijk naar Brixen en Hopfgarten gekeken).

De gondel naar de Hohe Salve in Söll, gaat die in één moeite door? Of is dat overstappen in Hoch Söll? Brixen lijkt in dat opzicht ook niet heel handig, eerst naar Hochbrixen en vandaar weer verder het gebied in?

Niemand noemt Hopfgarten, terwijl ik daar nu juist een nieuwe parkeergarage met depot en een redelijk moderne gondel zie. Is dit een te grote uithoek van het gebied? Ogenschijnlijk komt deze gondel op hetzelfde punt uit als die van Söll?

Nog even voor de beeldvorming: Als in in Ellmau begin als goede skiër (relaxt cruisen/genieten, niet jakkeren), hoeveel tijd heb ik dan nodig om in Westendorf te komen?

Marloes op 1 jan 2019 11:38

Als is om 9 uur vertrek vanuit Ellmau dalstation Hartkaiser nr80 naar het dalstation van de K-west nr120, ben ik om rond 12 uur weer boven aangekomen in hochbrixen nr1, en rond 1 uur weer in Ellmau boven aan de Hartkeizer nr1.
Ik ben “denk ik” een redelijk vlotte cruiser ben en rust wel uit in de liften haha

Ik vind Söll en Hopfgarten beide prima. Ellmau ligt voor mij iets te ver van de verbinding naar Brixen waardoor het aantal opties om een leuke ronde te skiën beperkter is. Meestal rij ik naar Söll omdat het dichter bij de snelweg is.

Met de Tirol Super Ski card (kost een paar euro meer per dag als de Wilder Kaiser skipas) kan je ook naar Kitzbühel skiën. Van ki-west gaat er iedere paar minuten een bus naar Pengelstein en is een lekkere tour. Uiterlijk om 14:30 weer bij de bus zijn dan red je het nog makkelijk terug naar Söll / Hopfgarten.

Plaats een reactie