Korting voor het gezin

Wij willen op wintersport vakantie met een gezin met drie kinderen. Weet iemand of er gebieden zijn waar je een soort gezinskorting kunt krijgen. Ons gezin telt vijf personen (drie kinderen). We oriënteren ons op Duitsland of Oostenrijk. Kinderen zijn tussen 11-18 jaar.

AVe

Nauders heeft een familieskipas: https://www.nauders.com/de/aktiv-erleben/skiparadies/skipass…

Er zijn vast nog meer gebieden. Veel plezier alvast!

Ligt eraan wanneer jullie willen gaan. Er zijn diverse gebieden met kortingen, vaak wel na de drukste periodes.

Ligt eraan wanneer jullie willen gaan. Er zijn diverse gebieden met kortingen, vaak wel na de drukste periodes.

GeJe op 3 jan 2019 09:07

uiteraard in de voorjaarsvakantie. Dus hoogseizoen.

AVe

Ski Amadé: twee kinderen betalen de volgende kinderen gratis. Voor ons met vier kinderen tussen de 16 en 9 jaar is dat toch weer mooi meegenomen. De jongste twee krijgen hun skipas gratis.

Je kunt even kijken naar je topic uit 2014, daar staan nog wat tips in.
Een optie is de Allgau (Duitsland). Afweging tussen eisen qua skigebied (km) en kosten.
Bijvoorbeeld accommodatie zoeken in een dorpje tussen Bolsterlang, Balderschwang en Ofterschwang in. Geen “gezinskorting” maar alles is wel stuk goedkoper dan Oostenrijk (acco, skipas, skischool, eten/drinken).

Oberjoch/ Bad Hindelang en Oberstaufen/ Steibis kennen accommodaties met gratis skipas. Vaak met toegang tot groot zwemparadijs erbij.

Fun Lovin' Skier

Hoch Oetz positioneert zichzelf echt als een familiegebied en heeft daar ook bijbehorende prijzen: https://www.oetz.com/winter/ski-area-hochoetz/ski-pass-rates…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ja, heb ff snel gekeken en kwam idd op Ski Amade. (meer nog niet 123)

Katschberg heeft ook familiekorting !

*bericht bewerkt door GeJe op 03 jan 2019 10:32

Even advocaat van de duivel spelen, maar is het niet handiger om het bedrag onder de streep te bekijken?
Kortingen op skipassen zijn leuk, maar je hebt er weinig aan als het algehele prijspeil in het betreffende skigebied een stuk hoger ligt (verblijf, restaurants, supermarkt).
M.a.w. ik zou me niet teveel laten leiden door skipasprijzen. Zoek eerst een geschikt gebied voor het hele gezin met een leuk verblijf. Het verblijf is toch nog de grootste kostenpost. De korting op de skipassen zal misschien €150 zijn, maar dat staat nauwelijks in verhouding tot wat je totaal kwijt gaat zijn.

Het Zwarte Woud rond de Feldberg en zoek dan een accommodatie waar je de Hochschwarzwaldcard krijgt; gratis skipassen en gratis toegang tot zwemparadijs.

@jay. Gelijk heb je maar het is niet alleen zoeken naar goedkope bestemmingen maar ook weten dat dit soort kortingen er zijn. Als je bijvoorbeeld aan de kassa bij de ski amadé tickets koopt en je vraagt niet specifiek naar de familiekorting dan betaal je dus mooi teveel (voor ons ongeveer 250 euro).

Ook als je op de website tickets besteld wordt de korting niet doorgerekend terwijl deze dus wel bestaat. Om de korting te krijgen moet je dus wel weten dat deze bestaat. Ik vind het persoonlijk niet erg klantvriendelijk om korting bij de kassa of op de website niet aan te bieden maar als je erom vraagt, krijg je de korting wel direct.

…maar ook weten dat dit soort kortingen er zijn.

vlinder72 op 3 jan 2019 14:23

Dat lijkt me dan iets dat je in tweede (of derde) instantie uitzoekt op het moment dat je een geschikt gebied en leuk verblijf hebt gevonden. Kijk simpelweg op de website en zie welke combinatiekortingen ze bieden. Als ze er niet mee adverteren bij de kassa is inderdaad niet heel klantvriendelijk, maar je kan je er prima vooraf op voorbereiden.

*bericht bewerkt door Jay op 03 jan 2019 14:49

Ik ken jullie skiwensen niet maar wellicht kan Grunau iets zijn, via PBN te boeken? Klein gebiedje maar als jullie geen die-hard gevorderden skiërs zijn is het wel een betaalbaar alternatief met prijzen inclusief verblijf, skipas en skihuur. En evt. lessen apart te boeken.

http://www.grunau.nl

@ave80 mocht je gebruik willen maken van de familiekorting, hou er dan rekening
mee dat ze vragen om aan te tonen dat jullie daadwerkelijk familie zijn. Dus allemaal mee naar de kassa en allemaal ID mee. Wij namen ook altijd ons trouwboekje mee omdat ze nogal eens moeilijk deden dat ik mijn meisjesnaam gebruik en dus niet de hele familie dezelfde achternaam heeft.

Plaats een reactie