Atomic SX 10 ski's

Mijn vriend heeft vorig jaar tweedehands Atomic SX10 ski’s gekocht. Nu lees ik in andere fora dat deze ski’s voor gevorderden zijn, maar hij skiet pas 3 jaar en gaat redelijk een rode piste af, maar mist toch wat techniek. Toch klapperen zijn ski’s als hij te hard gaat en gaat het bochten maken gaat veel te makkelijk. Nu is hij 1,93m en 100 kg (door veel spieren, niet vet). Ik vroeg me daarom af of deze ski’s voor hem nu juist te moeilijk of te makkelijk zijn en of jullie misschien een beter alternatief kunnen bedenken.
Alvast bedankt!

Tussen 2003 en 2007 gemaakt, ongeveer.
@hooykaas.

Zo te lezen geen heel slappe ski. Dat klapperen komt vrijwel altijd door gebrek aan voordruk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoewel het een schuimkern skietje is uit ergens tussen 10 en 15 jaar terug en zijn beste tijd wel heeft gehad, ligt het klapperen 9 van de 10 keer niet aan de ski…

Bij wat slechtere sneeuw condities (steentjes ed) gebruik nog steeds mijn oude set sx10 die het eigenlijk nog prima doen ondanks de schuimkern.Het klapperen heb ik nooit mee gemaakt want de sx is behoorlijk stijf,ze kosten wel meer kracht. Ik ben 178 en toen ik ze kocht 82 kilo .Nu wat meer helaas niet allemaal spieren. ik heb ze van 166 cm.

Waarom kunnen die ski’s nu wel en konden de Beta Carvs niet? De beschrijving (bochten maken gaat veel te makkelijk, klapperen) klinkt alsof de schuimkern foetsie is (lees: stijfheid uit de ski is). Begrijp niet goed waarom iedereen over de Beta Carvs viel maar niet over deze.

De SX10’s waren echt geen ski’s waar een beginner “veel te makkelijk bochten” mee maakte.

Valt inderdaad in dezelfde categorie @DrPhil maar dan nog zal het klapperen vooral aan techniek van (vriend van) TS liggen

Zelf heb ik de sx10.2 (de .2 is volgens mij puur cosmetisch) klapperen hebben ze bij mij nooit gedaan. Ik weeg rond de 90kg. Wel vond ik hem vrij stijf en heb daarom een iets minder stijve set erbij gekocht

[quote]Hoewel het een schuimkern skietje is uit ergens tussen 10 en 15 jaar terug en zijn beste tijd wel heeft gehad, ligt het klapperen 9 van de 10 keer niet aan de ski…[post]Hessel op 5 jan 2019 14:24[/post][/quote

Volgens mij geen schuimhern skietje… heb zelf verschillende crossskies geskied van Atomic. Klapperen ligt aan (gebrekkige) techniek in combinatie met snelheid.

*bericht bewerkt door Greenfield op 05 jan 2019 20:53

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Hoewel het een schuimkern skietje is uit ergens tussen 10 en 15 jaar terug en zijn beste tijd wel heeft gehad, ligt het klapperen 9 van de 10 keer niet aan de ski…

Hessel op 5 jan 2019 14:24

Volgens mij geen schuimhern skietje… heb zelf verschillende crossskies geskied van Atomic. Klapperen ligt aan (gebrekkige) techniek in combinatie met snelheid.

Greenfield op 5 jan 2019 20:51

INTELLIGENT POWER RESPONSE- A layer of elastomer between profile and core permits the core to glide freely inside the ski. DENSOLITE CORE- Extremely light due to advanced molecular structure of material.

Densolite is volgens mij foam. Geen hout, in elk geval.

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 jan 2019 21:45

Plaats een reactie