Skileraar, wat verdient dat nou?

Als ik 18 ben wil ik weer terug naar Zwitserland om daar ski les te gaan geven in. Maar mijn vraag daarover is, wat verdiend het eigenlijk(ongeveer)?!

Op 18-jarige leeftijd verdient het dacht ik niet zoveel. Je zou even op de websites van skigebieden kunnen kijken, want het loon verschilt per skigebied. Ik denk dat je in Zwitserland het meest loon krijgt.

Als ik die leeftijd nog had zou ik zeggen "geld is bijzaak" gewoon doen en lekker skieen en avonturen.

@ Frédéric Ook ik denk eraan les te gaan geven en dacht eerst aan Italië, maar ik heb nog een opleiding nodig en dat schijnt voor Italië wel heel pittig te zijn. Weet jij hoe dat zit met Zwitserland? Ik las dat het in sommige plaatsen vergelijkbaar is met Oostenrijk?

[…]maar ik heb nog een opleiding nodig en dat schijnt voor Italië wel heel pittig te zijn.[…]

Simone op 9 jan. 2012 08:50

Als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen kunnen, lijkt het me niet verstandig les te gaan geven…

I even pee standing sideways...

https://www.wintersport.nl/forum/topic/40232

Ja, dat werd hier gezegd. Maar ik las ook weer op een website dat je in Italië met een Brevet d’État aan de slag kunt. Maar ik wil Frédérics topic niet overnemen :P Ik zou het inderdaad gewoon doen! Je doet zo’n baan niet voor het geld. Ik hoorde dat je ongeveer quitte uitkomt met je lasten(onderdak enz.) en het loon.

voor het geld moet je het niet doen, maar ga uit van een skipas (duh), onderdak en dan tussen de 500 en 800 in de maand exclusief fooien obv 6 dagen per week lesgeven.

Topic titel even verbeterd.

@Frédéric Lees de forum regels nog eens door. Scheelt ons een hoop werk ;) https://www.wintersport.nl/forum/regels

MAND!

Zwitserland verdient best redelijk zover ik kan horen van de mensen om me heen. Oostenrijk is echt meer doen omdat je het leuk vindt. Wat sowieso het belangrijkste is.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Als skileraar verdien je weinig, dus als je skiles wilt geven om het geld ben je al verkeerd bezig. Van collega’s hoorde ik dat ze zo’n € 1600,- bruto per maand verdienden. MAAR: dat is bij een 8-urige werkdag. Je geeft 4 uur skiles per dag en daar wordt je voor betaald; dus dat is de helft. De overige werkzaamheden waar je bij moet opdraven behoren tot je werk en worden dus niet vergoed. Je mag dus blij zijn als je quitte speelt. De meeste leraren en leraressen redden dit niet. Maar je hebt natuurlijk wel een geweldige tijd.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Je verdient lekker een paar weken in de sneeuw zitten en bezig zijn met je hobby en je krijgt er nog een zakcentje voor.
Wat wil je nog meer?
Hier op kantoor verdien ik het niet en krijg ik ook onvoldoende om het een paar weken te kunnen doen ;-)

Nee je moet het echt niet doen voor het geld maar gewoon voor de fun en lekker van genieten

Niet dat ik aspiraties heb of de techniek in huis heb, maar meer uit nieuwsgierigheid, is er te allen tijde ook werk voor skileraren? Maw is er altijd voldoende vraag voor het aanbod?

Als skileraar verdien je weinig, dus als je skiles wilt geven om het geld ben je al verkeerd bezig. Van collega’s hoorde ik dat ze zo’n € 1600,- bruto per maand verdienden. MAAR: dat is bij een 8-urige werkdag. Je geeft 4 uur skiles per dag en daar wordt je voor betaald; dus dat is de helft. De overige werkzaamheden waar je bij moet opdraven behoren tot je werk en worden dus niet vergoed. Je mag dus blij zijn als je quitte speelt. De meeste leraren en leraressen redden dit niet. Maar je hebt natuurlijk wel een geweldige tijd.

Greenfield op 9 jan. 2012 10:48

Behalve als je goed genoeg bent om privéles te geven. En het prettigste is natuurlijk om connecties op te doen mensen die regelmatig terugkomen en per se van jou les willen hebben. Dan ga je ineens een stuk meer verdienen.

Als je niet buitensporig bent met eten en drinken moet quitte draaien wel lukken.

@Cees: Ligt een beetje aan het gebied en hoeveel leraren er zijn. Meestal in de drukke periodes is er voor iedereen werk, maar dan zijn er ook meer leraren. In de rustige periodes zijn het een paar die er het hele seizoen zijn en veel locals. Dan is het altijd maar de vraag of er werk is. Dan kan je ook als goede skileraar ineens op de kinderweide staan ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Hallo,

Ik ben van plan om volgend jaar mijn anwärter te gaan halen en een heel seizoen naar oosterijk te gaan. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden en hoe dat zit met verzekeringen enzo?

De prijzen van ski-lessen zijn best pittig

Topic titel even verbeterd.

Yo-han op 9 jan. 2012 09:59

En toch de dt-fout laten staan? :-p

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Werken als skileraar. De ervaring alleen al is onbetaalbaar. Als ik meer geld zou willen verdienen moet ik terug naar Nederland. Maar het plezier, de waardering, de mensen, de aprés ski…onbetaalbaar dus.

Skiën. What else.

De prijzen van ski-lessen zijn best pittig

Gast332 op 27 jan. 2013 13:07

Gras is groen

En sneeuw is wit :-)

In 2009 een keer gehoord wat men verdiende, 26 CHF per uur op basis van een ski-les van 55 CHF per uur. Nog altijd veel meer dan het uurloon van een leeftijdsgenoot in de supermarkt.

Ik betaal me helemaal blauw aan een week in de sneeuw, skileraren hebben een heel seizoen en houden er nog iets aan over.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik kreeg vorig jaar in het Zillertal, Oostenrijk €1100 per maand (vast loon). Hiervan moest ik dan wel zelf mijn onderkomen etc. betalen.

Hallo,
Ik ben van plan om volgend jaar mijn anwärter te gaan halen en een heel seizoen naar oosterijk te gaan. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik allemaal rekening mee moet houden en hoe dat zit met verzekeringen enzo?

Gast196 op 27 jan. 2013 12:32

Hoi, ik zit in exact dezelfde positie. Je vragen zijn een beetje vaag. Je moet namelijk met heel wat rekening houden he. Onderkomen, werk, belastingen, verzekering, financiën etc.

De prijzen van ski-lessen zijn best pittig

Gast332 op 27 jan. 2013 13:07

Gras is groen

SPAM op 27 jan. 2013 17:06

Ik bedoelde hier mee, salaris zeer laag en de lessen best prijzig.
Maar goed, ik heb geen Skischool en er dus ook geen verstand van, hoe Skischolen de Euro’s moeten verdelen om rond te kunnen komen

ik zit hie rnu in serfaus. skipas en onderdak zijn gratis en dan verdien ik nog 950 euro per maand obv 6 dagen per week. En meestal zijn de fooien ook een hele mooie bijkomstigheid;) maar zoals eerder gezegd de ervaring op zich is zoveel beter dan het geld echt doen als ik jou was!

jasper

ik zit hie rnu in serfaus. skipas en onderdak zijn gratis en dan verdien ik nog 950 euro per maand obv 6 dagen per week. En meestal zijn de fooien ook een hele mooie bijkomstigheid;) maar zoals eerder gezegd de ervaring op zich is zoveel beter dan het geld echt doen als ik jou was!
jasper

Gast599 op 27 jan. 2013 19:59

Klopt, mij maakt het salaris maar weinig uit.
Het lijkt me ook gewoon fantastisch om skiles te geven en lekker in de bergen te zijn!
Ik ben benieuwd of ik het geregeld krijg :)

Is het standaard om een fooi te geven aan een leraar of verwacht men dit enkel bij privé-lessen? Om eerlijk te zijn nog nooit een fooi gegeven aan een leraar. Misschien was dat dan weer niet zo netjes.

Veel hangt af of je werkt met een vast maandloon of als zelfstandige (wat bvb. bij de ESF in Frankrijk het geval is). Daarenboven is je loon ook afhankelijk van je opleidingsniveau…
Er zijn zoveel factoren die een rol spelen, maar ga er sowiso gedurende de beginjaren vanuit dat je break-even draait en zeker niet heel veel zal over hebben (als je al iets over hebt).

@ Wouter: Een fooi is een eigen keuze… Dit is zeker niet standaard, anders had ik al rijk geweest :o)

https://www.wintersport.nl/forum/topic/66079#67571

Lees dat topic eens even door.
Mochtt je verder nog vragen hebben stel deze dan even specifiek.

Thank God summer is over!

Jasper, je krijgt je skipas gratis, is dit dan een skipas voor heel het gebied serfaus,fiss,ladis of alleen voor serfaus?

Voor het gehele gebied krijg je gewoon een skipas in SFL…

Hallo Tim

Super, dat is al leuk om te weten! Het zit namelijk zou, volgend jaar of het jaar daarna, hangt van mijn studies af, zou ik graag een heel seizoen skimonitor/leraar willen zijn. Dit zou ik in het gebied SFL willen doen omdat ik het namelijk ken en een zeer mooi gebied vindt.
Omdat jij zich in dat gebied vertoeft heb ik nog enkele vragen:

  • Is het een groot nadeel dat je nog geen woord Duits spreekt? (wel, engels, frans en nederlands)
  • Waar moet je uw anwarter halen? Tiroler Verband of kan het via de opleiden skileraar.eu?
  • Valt het duits tijdens de anwarter opleiding wat mee?.
  • Hoe was jouw ervaring dit seizoen is SFL?

Zit je daar nog altijd? Want had gelezen dat het seizoen daar gedaan is?

Alvast bedankt,
Groeten,
QDW

Pray every day for snow

Plaats een reactie