Slijphoek Stöckli Laser CX

Dankzij het forum heb ik veel geleerd over het materiaal (en ook over gebieden, techniek, sneeuwkettingen ;-) etc.). Waarvoor dank. Nou lees ik hier regelmatig wat over slijphoeken. Echter, ik heb echt geen idee wat voor slijphoek ik aan zou moeten houden bij de Stöckli Laser CX (en ook niet over de Stöckli Laser AR) en kan hier op het internet ook niets over vinden.
Wellicht schudt iemand het hier zo uit zijn mouw.

Alvast dank voor jullie moeite.

ik stuur altijd een berichtje aan de fabrikant via facebook, altijd nog gelukt!

https://thepisteoffice.com/index.php/edge-angles-wax-data/15…

evr66 op 6 jan 2019 17:45

deze lijst is inmiddels achterhaald voor een aantal merken. Verschillende lijnen hebben vaak verschillende kantenhoeken. Bijv bij K2 hebben de Ikonics 88 graden en de Chargers 87 graden.

Volg deze met interesse voor de de SX :)

Dank voor jullie snelle reactie! Op die site staat bij Stöckli:

Most Stöckli skis have a factory base bevel of 1 and a side bevel of 1 to 2, most common is 2.
For the World Cup skis we use a bevel of 0.5 (Base) and 2 or 3 side, most common is 3.

Misschien een domme vraag, maar wat bedoelen ze met 1 of 2?

*bericht bewerkt door Drikus op 06 jan 2019 18:45

90 - (1 of 2)

Thx 👍

En nu ben ik heel benieuwd naar hoe die peper dure CXn skiën, kun je daar wat over vertelen? :)

@Robbartelds Vind het zelf een hele prettige ski. Maar er zijn hier mensen op het forum die veel meer vergelijksmateriaal hebben. En je meer kunnen vertellen over hoe de CX zich verhoudt tot andere ski’s.

Misschien willen ze dat hieronder doen.

*bericht bewerkt door Drikus op 06 jan 2019 19:20

En laatste vraag: Wat is het verschil tussen ‘base’ en ‘side’?

*bericht bewerkt door Drikus op 06 jan 2019 18:59

Maar wil je graag de originele of de huidige hoeken aanhouden Drikus? Zijn dit ski’s waarvan je de slijphistorie kent? Ze zouden in een niet originele hoek geslepen kunnen zijn. Als je de huidige hoek wilt weten dan kun je de viltstiftmethode gebruiken.

Ben veel aan het leren vanavond. 😀
Viltstiftmethode?

En laatste vraag: Wat is het verschil tussen ‘base’ en ‘side’?

Drikus op 6 jan 2019 18:58

Base is de hangende hoek. Dus de onderkant van de staalkant. De side is de zijkant.

Thx @GiGi
Altijd gedacht dat er maar één hoek aan een staalkant zat.

*bericht bewerkt door Drikus op 06 jan 2019 19:04

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a468aceffbffd15620029180...

Mooi he, Google 👍

Lijstjes zijn vaak achterhaald. Ik gebruik ook altijd de viltstiftmethode. Kant zwart maken met de stift en kijken wat eraf gaat. Dan met m’n diamantvijl proberen. Als je op 89 graden probeert en alleen het onderste stukje van de kant meeneemt, is het 88 of minder.

Thx @GiGi
Altijd gedacht dat er maar één hoek aan een staalkant zat.

Drikus op 6 jan 2019 19:03

De staalkant zelf heeft maar één hoek, maar ten opzichte van het belag heb je dus twee hoeken zoals in het plaatje gepost door DrPhil te zien is. Overigens is de base-hoek zelf zetten een precies klusje. Als je teveel weg slijpt dan kun je alleen de hoek nog goed krijgen door eerst het belag dunner te slijpen. Maar dat wil je echt niet ;)

Dank allen. Weer iets wijzer 😀

Plaats een reactie