Beste custom skischoen

Helaas kennen wij jouw voet niet en hebben geen jarenlange ervaring met het aanmeten van schoenen hier op het forum.

Als je serieuze issues hebt met voeten dan gelden 3 dingen heb ik ervaren: Zoek de beste bootfitter, ben bereidt serieus te investeren en vertrouw op het product dat de boorfitter aandraagt. Als hij/zij idd de beste is krijg je ook wat jouw voet nodig heeft. Ongeacht merk, kleur of type.

Nederland kent een paar behoorlijke bootfitters, die zichzelf overigens allemaal de beste vinden, maar kunnen niet tippen aan bv deze jongens:
https://www.solesportslabs.com/

Zij zeggen ook de beste te zijn maar dat zou aardig in de buurt kunnen komen.

Resultaat van een sessie daar kwam voor mijn vrouw op standaard schoenen met de intuition liners van een K2 schoen en een custom zooltje en bij mij een veel smallere en uitgedeukte Tecnica shell met intuition liber met custom zooltje.

Merken die we niet verwacht hadden, de kleur sucks, mijn sloffen waren tering duur maar ooohhhhh wat een genot nadien.

Lang verhaal om te zeggen: Ga met je verhaal naar een goede bootfitter (dus niet met bordje bootfitter op de deur en een shelloven als enig bewijs dat ze iets met schoenen kunnen) en geef je over aan de vakman. Ben eerlijk over wat je kunt en wat je hebt en wie weet worden het nog eens sloffen😀

Hier hetzelfde probleem.
Na een 3D analyse uitgekomen bij de twee smalste skischoenen van dit jaar. De SMAX van Salomon en de Hawx ultra van Atomic. Beide zijn geschikt voor een laag volume voet en smalle enkel. Hebben een smalle hielcup. De instep van de Atomic is iets hoger dan die van de Salomon waardoor de Salomon bij mij het meest geschikt was. Beide zijn sportieve skischoenen met naar keuze voldoende stijfheid maar ook het nodige comfort, voor zover deze twee te combineren zijn. Ik heb er zelf zooltjes bij laten maken van Sidas en die zetten mijn voet goed in de schoen. Geven de juiste steun aan mijn over pronerende (naar binnen staande) voeten. mocht het met deze schoenen niet goed komen, beide zijn ook volledig te vormen, dan heb ik veel goede verhalen gehoord over de service bij Austria sport die werken met Strolz.

Wat een beetje het probleem is van de smalle pootjes-mensen, is dat een skischoen vaak een tijdje prima zit. Daarna begint het gedoe - de binnenschoen loopt uit en voila weer te veel ruimte. Ik ben inmiddels bijna overtuigd dat het alleen met een nieuwe binnenschoen op te lossen is, foam schoen of zipfit. Intuitions lopen ook uit, heb ik helaas al ondervonden.

Waar heb je de 3D analyse laten doen @Maus , ben wel benieuwd.

@elisabeth101 Heb ik bij de Wit laten doen in Schijndel. Zij leveren een breed scala aan heren en dames modellen en hebben de apparatuur in huis voor custom fitting, maken van zooltjes op maat en leveren ook de Fischer vacuum fit en hebben dus de pre analyse op de 3d machine

Ik heb Zipfit Gara liners in combinatie met Lange RS 130 (wide) schoenen en ben daar heel erg tevreden over.

Pasvorm is perfect, en kan eenvoudigweg bijgewerkt worden door de schoenen voor te verwarmen met verwarmde zak.

Morzel op 6 jan 2019 18:25

Misschien een rare vraag;
als ik het goed begrijp doe je eerst de binnenschoen aan en vervolgens stap je met je binnenschoen in de buitenschoen. Als ik 's ochtends mijn ‘normale’ boots aan doe, dan heb ik al moeite om in die schoen te komen. En de binnenschoen uit de buitenschoen te halen is niet eenvoudig ;-)
Kun je de Zipfit binnenschoen dan in elke buitenschoen gebruiken? En gaat dat niet ontzettend slijten als je elke keer de schoen in de buitenschoen schuift?

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Plaats een reactie